• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Adut 27
    SaJo81 skrev 2011-09-13 18:23:14 följande:
    Ärligt, vem fasen bryr sig ens om presenter i den åldern? plus att om man är goda vänner så har man väl förståelse?!

Anyhow:

Jag hade blivit skitglad för den presenter oavsett om min kompis har mycket eller lite pengar! det är ju tanken bakom presenten som betyder nåt, och den här presenten tog garanterat mycket mer av din tid än att gå till nån affär och köpa en tröja eller dylikt! 
    jag blir som ett barn när jag öppnar presenter, o jag är 27 år!! ;P
  • Tazzme

Jag håller med de (flesta) andra att det var en bra present! Själv uppskattar jag nog nästan mer presenter som kanske inte har lika stort ekonomiskt värde men som den som ger gåvan istället satt ner tid och tanke bakom.

Visst, alla kanske inte uppskattar just den sortens saker som present, det kan jag ha full förståelse för. Smaken är ju som baken och vissa kanske hellre hade fått t.ex. ett par (hemstickade?) vantar istället. Men jag har noll förståelse för att din vän tyckte att du var snål och att det inte var en "riktig" present.
    Hade den på nåt sätt varit mer "riktig" ifall du köpt samma saker i en dyr delikatessaffär?

Jag visste inte att det var en prislapp/ett kvitto som avgjorde vad som räknas som en "riktig" present eller inte..!

• Margarit
    Adut 27 skrev 2011-09-13 18:23:11 följande:

OT? Vad är det?...

Jag menar, jag är en sån som kanske inte tycker det är kul att få baguetter eller nåt sånt. Jag förstår inte vad olivoljan har o göra med vindruvor o sylt? ... Men jag är ju bara jag.

Då tycker jag nog det hade vart trevligare att få en flaska vin o goa ostar vi kunde dela på o snacka en massa strunt... om det nu är nåt ätbart jag skulle få...

Jag menar inte på att det var snålt, utan trist present.

OT=Off topic

Ah, då förstår jag. Då är det inte själva idén du tyckte var trist - eftersom du skulle gilla vin och ostar, vilket är lite liknande - men just innehållet i presenten föll dig inte i smaken.
  • levandecharader

Jag skulle bli överlycklig för en sån present! Det ligger omtanke och arbete bakom, inte "bara gått in på en butik och grabbat tag i första bästa sak".

• ElizaDay

Ursäkta men hur fan kan hon med att bli sur över det? Vilken subba! Tyckte det var en jättegullig present son jag blivit mer än glad för

• Meddelande borttaget
  • TyraPaloma

Snacka om otacksam vän! Jag hade blivit glad om jag hade fått en present ens. Jag och mina vänner brukar normalt inte köpa presenter till varandra.

Sedan tycker jag att det var fint med en sån genomtänkt present, du hade ju faktiskt kunnat köpa en tröja på HM för 50kr om du hade velat. Nä otacksamt som sagt.

• Taitas

Nej du är inte alls snål, det var verkligen fint gjort av dig och jag hade hellre velat ha det än något som köptes bara för att.
    Jag önskar mig aldrig något i present men hade jag fått det där av en vän hade jag på riktigt börjat gråta för att jag hade blivit så glad!

Vad tråkigt att hon är så jäkla otacksam!

• Empabempa

Vill börja med att säga att jag hade varit överlycklig för den presenten!
    Visst har jag fått konstiga presenter ibland som jag inte tyckt om men andra har velat ge mig. Men då säger jag ju inte det, nån har ju uppenbarligen lagt ner möda på att skaffa presenten och velat ge mig den så inte sjutton säger jag att den var ful/dålig. Skulle bara känna mig dum då. Så visst visade din kompis otacksamhet!

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?