• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • JessiEN

Jag hade blivit överlycklig av en sån present=)
    Att en kompis kan vara så respektlös och tycka du är snål är ju sjukt!! Inte en kompis enligt mig!!

jag tycker det var väldigt fint gjort av dig ialla fall=)

• HZCEk

Åh vad mysigt att få en sådan present! Ligger verkligen tanke och tid bakom den, hade blivit jätteglad. När jag fyllde 21 år kom en kursare, som jag var kompis med men inte nära vänner, till universitetet med en plåt brownies "direkt" från ugnen (hon bor nära och jag älskar choklad), en liten påse med en av chokladfavoriterna och ett värmeljus som hon tände. Snacka om att jag blev glad! Nu var vi inte nära vänner men jag ahde blivit lika glad om det var min bästa vän som kom med den presenten.

Nej du var inte snål. Du var omtänksam och en god vän som la ner (skulle jag tro) mycket tid på att få till den där presenten och tid betyder mer än pengar!

• samuraj3

Vilken kanon present:) Men jag förstår dig man vill att den som får presenten ska bli glad.

• Sommarlöv

Tycker det låter som en jättefin present. Jag hade blivit bra mycket gladare för den än en rej, för den här verkar komma från hjärtat. Korkad kompis. Hon fyller 27 år, inte direkt jämt heller.

• LovisaHjärtat

Jag hade blivit jätteglad för en sån present! {#emotions_dlg.flower}

Hellre det än blommor som vissnar eller nåt man ändå aldrig kommer ha framme.
    Om nån ska vara 'sur' så är det ju du och inte din ouppfostrade kompis!

'Slutsats: Du är jättedum! (bästa inlägget på Flashback ever :D)
  • Anonym (jag)

Jag tycker det låter som en jättefin present, väldigt otacksamt och omoget av din vän.

• EtKm5

Vrider mig av skratt. Jag är inte knusslig, men fy fan vad SNÅLT! hade också blivit skitirriterad och känt att om du inte har pengar så köp ingenting för fan. Och en flaska olivolja, hur kommer man ens på idén. OMG Men tack för dagens skratt, jag skakar i hela kroppen av flabb!

• LovisaHjärtat

Den present jag blivit mest rörd av i hela mitt liv var en sån i mångas ögon 'kass' present.

När jag gick i HighSchool och fyllde 18 så hade en kille i min Homeroom class som verkligen var utfattig tagit ett extra skift i den affären han jobbade för att han skulle ha råd att köpa saker till en tårta till mig.
    De bodde i en gammal trasig husvagn och var hur många syskon som helst, han hade trasiga kläder och extrajobbade så mycket han kunde för att kunna fixa mat åt småsyskonen.

Och han hade jobbat så hårt för att fixa en tårta till mig. Då blev jag så rörd att jag började gråta. Hjärta

(tyvärr är det ingen fortsatt solskenshistoria utan han åkte in för knark för några år sen. Men jag glömmer honom aldrig)

'Slutsats: Du är jättedum! (bästa inlägget på Flashback ever :D)
Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?