• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Tortoise

Men vilken sk vän! Det var ju en jättefin och personlig present. Det är väl mycket roligare att få en present som nån verkligen lagt ner tanke och tid på en nåt som nån köpt lite stressat på lunchrasten?

Var med om något liknande en gång. Vi var 3 st som skulle dela på en present. Hade köpt en jättefin stor bok om historia och en cd-skiva tror jag det var. Sen blev vi en till som ville vara med på presenten och det var ju helt ok tyckte vi....tyckte inte födelsedagsbarnets flickvän. För då blev det ju för liiiite vi lagt tillsammans om vi skulle dela det på 4!! Vi fick köpa en grej till i sista minuten...ganska sjukt faktiskt.

• Anonym (missJ)

Hade du slängt in en flaska vin i stället för oljan så hade den varit klockren=). Om du inte trampat oljan själv;) Bra med hemmagjorda presenter! Me like!

• Honey4
    Anonym (snål?) skrev 2011-09-13 17:44:00 följande:
    Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         
    Fy, så oförskämt av din "kompis". Jag skulle ha blivit jätte glad för en så fin present.
  • Cocco

vilken oförskämd kompis du har

presenter mäts inte i pengar

• emeliematilda

Sjukt oförskämd vän.. Min bästa vän uppskattade och blev glad när jag kom hem till henne några dagar efter hennes födelsedag med fika.. Och hon är ändå 8 år yngre än din vän.. (inte för att oförskämdhet har något med ålder att göra, men en 27åring borde ha lärt sig vett och etikett vid det laget)

• Rulltrappa
    Emmich skrev 2011-09-15 11:28:52 följande:
    Hahahahahahah OMG jag kommer ibland inte ens med presseter och då bli inte mina vänner sura precis.
    Gud vad vill hon ha ??  en biljett värden runt om :s

Nämen precis. När jag fyller år förväntar jag mig inget mer än ett "Grattis!", utom från min egen familj möjligtvis. Skulle en kompis komma med det där skulle jag bli helt rörd.
  • Emmich
    Rulltrappa skrev 2011-09-15 16:12:17 följande:
    Nämen precis. När jag fyller år förväntar jag mig inget mer än ett "Grattis!", utom från min egen familj möjligtvis. Skulle en kompis komma med det där skulle jag bli helt rörd.
  • BountYhunteR

Tycker vi kan byta ut hennes ålder från 27 till 7.. Fruktansvärt barnsligt och väldigt klumpigt att uttrycka sig så.

;)
  • asta66
    Otto skrev 2011-09-15 11:55:34 följande:
    Jag tyckte att detta var en riktigt fin och påhittig present! Personligen tycker jag att något sånt här är MYCKET roligare att få än att få en vanlig "random köpepresent" som Kaiza skrev...

Synd bara att du lade ner denna tid på en sådan otacksam människa... Jag hade förstått otacksamheten något bättre om det vore ett 7-årigt barn eller liknande, men en vuxen människa.... Hoppas att du inte lägger ner mer tid på denna "vän" i alla fall! Du är värd bättre. 
    Kan bara hålla med.
  • sassus

Jag skulle blivit jätteglad över en sådan present!! Hade räckt med att bara få hembakade baguetter, det är ju jättelyxigt! Har hänt att jag inte fått present alls av kompisar, för att de inte haft pengar. Accepterar det, men att man anstränger sig och lagar och bakar betyder ju massor! Din vän är dum.

• Vila

Det var ju en jättefin present och måste ha tagit mycket av din tid. Jag skulle ha blivit glad för det.

• Morkullan

Jag hade blivit jätteglad för den presenten. Knäpp, omogen, oartig och bortskämd kompis du verkar ha.

• Anonym (GLAD)

Jag skulle ha blivit jätteglad för en sådan present, du har lagt ner tid och känsla. Ingen vän att behålla tycker jag!

• tomcar1

Det är väl inte värdet som räknasheller, man får väl vara glad, att någon tänker på en och ger en gåva, vad det än är !

• solemio

jag skulle oxå blir väldigt glad för en sån fin present, med så mkt tanke bakom, fy 17 vilken otacksam vän du har........

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?