• Soffiie

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liten Léonie skrev 2012-01-09 13:55:01 följande:
    HAR SÅ OTROLIGT ONT i ryggslutet och i magen.. Haft det sen igår och ringde gyn.. Testen visar negativt sen en vecka ungefär men hon började yra om utomkvedshavandeskap.

Någon som haft och vet?

Jag blir rädd nu, tror ju bara att det är en smärtsam ägglossning men nu gör det SÅ ont.
    Om jag var du skulle jag åkt in på gynakuten och kollat upp det där. för så där ont som du verkar ha är ju inte normalt vid en ägglossning .
  • Liten Léonie
    Soffiie skrev 2012-01-09 14:03:51 följande:
    Om jag var du skulle jag åkt in på gynakuten och kollat upp det där. för så där ont som du verkar ha är ju inte normalt vid en ägglossning .
    Men det finns ingen sådan akut utan man får en tid och i mitt fall PÅ ONSDAG. Kan knappt sitta upp...
  • Choccolat

Timrasmus: Jag ser tyvärr inget men jag har inte sett flera andra svaga på sista tiden heller... Kanske glasögon som gäller för mig..

• slemtorsk i din bralla
    Liten Léonie skrev 2012-01-09 14:11:20 följande:
    Men det finns ingen sådan akut utan man får en tid och i mitt fall PÅ ONSDAG. Kan knappt sitta upp...
    bara att åka in till "vanliga akuten" då på närmaste sjukhus.. fast det borde väl finnas en kvinnoklinik eller gynaktu kan man tycka???

Ring sjukvårdsupplysningen och skräd inte orden utan tala klart o tydligt om att du har otroligt ont...
  • Lindis1974

Leonie: Jag har haft utomkved men mina tester var klart positiva då. Man producerat ju HCG då. Men det kanske är olika. Ingen aning.
    Ang smärtan så gjorde det så ont att jag svimmade. Det är den värsta smärta jag någonsin känt av.
    Om du har så ont måste du ta sig till akuten. Min äggledare sprack på sjukhuset. Då svimmade jag igen.

• Freja0811
    Liten Léonie skrev 2012-01-09 13:55:01 följande:
    HAR SÅ OTROLIGT ONT i ryggslutet och i magen.. Haft det sen igår och ringde gyn.. Testen visar negativt sen en vecka ungefär men hon började yra om utomkvedshavandeskap.

Någon som haft och vet?

Jag blir rädd nu, tror ju bara att det är en smärtsam ägglossning men nu gör det SÅ ont.
    Säg inte så, jag har också otroligt ont i ryggen, fast det går upp och ner på mig, ibland sitter det nere i svanken typ, sen i mitten av ryggen, och ibland längre upp, vissa dagar ilar det till i magen och jag känner mig svullen. =/
  • Stinis83

Liten Léonie, jag vill inte skrämmas men jag hade så ont för ett par år sen och ringde då sjukvårdsupplysningen. De misstänkte utomkved och övervägde att skicka ambulans... Så du bör åka in och kolla upp det, nånstans måste det ju finnas en gynakut? :S

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester