• popcornplaya

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liten Léonie skrev 2012-01-09 18:38:07 följande:
    Det börjar gå upp för mig nu. Jag trodde mer att jag sett i syne... På nåt märkligt sätt är jag liksom inte ledsen, mer "glad" att det blir som det blir om det ändå inte stannar.
    Nä man blir ju inte mer glad men en förklaring till alla streck iallafall.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Liten Léonie
    kanske 4a skrev 2012-01-09 18:38:25 följande:
    Skönt att höra att det inte var ett X. Ta hand om dig nu, kram!
    Tack fina {#emotions_dlg.flower}
    popcornplaya skrev 2012-01-09 18:39:35 följande:
    Precis, men läkaren sa också att nuförtiden när vi har så känsliga test som kan se graviditet precis efter befruktning nästan och på så vis är det hela 25% som för 15 år sen aldrig vetat att det är ett tidigt missfall de får utan trott att det va en annorlunda/sen mens. Jag tror hon har en poäng även om det är kul att testa Tungan ute
  • Freja0811
    Liten Léonie skrev 2012-01-09 18:21:55 följande:
    Tack goa tjejer för er omtanke, skönt att jag åkte in så jag kunde få "ord på det som gjorde ont"...
    Läkaren va riktigt bra, gjorde ett VUL och visade ALLT i minsta detalj och förklarade. Rätt va det va så hade jag ett cirka 6 CENTIMETER stort föremål på skärmen och blev rädd. "Lugn sa hon och skrattade, det är dubbel skala" dvs 6 cm på skärmen är 3 i verkligheten så hade en 3cm mogen äggblåsa. Heter det så?
    Så där va anledningen till smärtan, och att det blir så här ibland är tydligen att hormonerna får en "knäpp" och spelar kroppen ett spratt och det fanns även några mindre mogna blåsor. 
    Så summan av det hela är att jag hade ett missfall enl läkaren och efter detta har kroppen fått ett "hormon-spel" vilket inte är ovanligt efter graviditet (brukar rek. att man hoppar över en cykel efter missfall så att kroppen får bli normal igen)
    Hon såg även blod runt denna stora blåsan vilket förklarar smärtan, precis som när man får ett blåmärke kan tydligen saker "gå sönder" även där inne och då kommer det ut blod i magen i små mängder och är absolut inte farligt men gör ont.
    Bästa läkare jag träffat, fanns inga frågetecken när jag gick Glad

Så ÄL kan göra ont men bör inte göra så ont och detta va ju inte en normal ÄL utan något konstigt som kroppen hittade på efter missfallet.

Vad skönt att veta ändå vad det var, dina symptom påminner precis om mina, men jag fick inte tid innan nästa tisdag hos gyn. =/
  • Choccolat

Leonie: vad "skönt".. Mhh jag fick ju som sagt också så efter ma.. Men gången efter kändes det ok igen!

• HelenFr
    Liten Léonie skrev 2012-01-09 18:43:09 följande:
    Tack fina {#emotions_dlg.flower}
    popcornplaya skrev 2012-01-09 18:39:35 följande:
    Precis, men läkaren sa också att nuförtiden när vi har så känsliga test som kan se graviditet precis efter befruktning nästan och på så vis är det hela 25% som för 15 år sen aldrig vetat att det är ett tidigt missfall de får utan trott att det va en annorlunda/sen mens. Jag tror hon har en poäng även om det är kul att testa Tungan ute

Hon har ju verkligen en poäng, men kan ju få så tidiga plus som normalt inte skulle märkas, fast jag är ju också testoman i vanliga fall... Har fått testförbud av mannen...
  • pluralfamilj
    Knasten83 skrev 2012-01-09 19:16:58 följande:

Slemmis, här är den oredigerade bilden!
    tycker mig se det grå tunna streecket bara... där färgen ska samlas sorry!
  • Liten Léonie
    Freja0811 skrev 2012-01-09 19:03:12 följande:
    Vad skönt att veta ändå vad det var, dina symptom påminner precis om mina, men jag fick inte tid innan nästa tisdag hos gyn. =/
    Ajdå, det låter ju inte bra att vänta så länge det sa hon idag att jag absolut inte skulle göra. Kunde ju varit något värre än vad det var.
    Choccolat skrev 2012-01-09 19:07:04 följande:
    Leonie: vad "skönt".. Mhh jag fick ju som sagt också så efter ma.. Men gången efter kändes det ok igen!
    Ja, det känns jätteskönt, smärta är lättare att ta när man vet vad den beror på.
    Hade du också ägglossning "from hell" menar du?
    HelenFr skrev 2012-01-09 19:09:21 följande:
    Hon har ju verkligen en poäng, men kan ju få så tidiga plus som normalt inte skulle märkas, fast jag är ju också testoman i vanliga fall... Har fått testförbud av mannen...
    Ja, hon hade verkligen en poäng. Jag får inte testa för graviditet för mig själv men ÄL har jag fortsatt med för jag vill så gärna ha koll på kroppen och mina cykler Flört

• Knasten83
    pluralfamilj skrev 2012-01-09 19:19:14 följande:
    tycker mig se det grå tunna streecket bara... där färgen ska samlas sorry!

nä det e alldeles för tidigt att se, bara det att man kunde "framkalla" ett streck genom att skugga så ville slemmis se det oredigerade. Ser inte heller ngt! Flört
    www.jagegomoi.webblogg.se
  • pluralfamilj
    Knasten83 skrev 2012-01-09 19:24:38 följande:
    nä det e alldeles för tidigt att se, bara det att man kunde "framkalla" ett streck genom att skugga så ville slemmis se det oredigerade. Ser inte heller ngt! Flört
    aaah Drömmer 

när vankas det fler tester då? tycker det börjar bli knappt med dom för att vara i en testtråd...
    åt andra sidan har jag inte bidragit något själv, men tycker det är så tråkigt att lägga ut negativa
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester