• MissDB

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Rebeccaengen skrev 2022-01-21 12:47:23 följande:

hej! Vi försöker få till syskon här och har försökt sen i maj 2021. Så inte överdrivet länge men ändå så pass länge att man börjar bli otålig!! jag är på äl+7 nu, testade negativt imorse men efter att jag kollat på tester 1 h efter ser man ett svagt svagt streck? hur skulle ni tolka det? ser ni ens det jag ser eller är jag tokig Skäms andra bilden är en inzoomning av första. vet att det både är för tidigt och att man inte ska kolla så länge efter. Är det bara jag som är såhär otålig?!?

Blir i princip alltid ett sånt streck på de där testerna efter ett tag så skulle tolka det som torkstreck men eftersom det är så tidigt så behöver det ju inte betyda att du inte är gravid :)
  • Rebeccaengen
    MissDB skrev 2022-01-21 13:39:18 följande:
    Blir i princip alltid ett sånt streck på de där testerna efter ett tag så skulle tolka det som torkstreck men eftersom det är så tidigt så behöver det ju inte betyda att du inte är gravid :)
    Okej, tänkte också det. Jag tror inte jag blir gravid denna månaden då jag låg sjuk i Corona med feber och dylikt precis dagarna efter ägglossning. Känns som kroppen hade fullt upp med annat. Men hoppet är det sista som lämnar :D
  • Kourion
    Daphodil skrev 2022-01-21 13:35:16 följande:
    Ja, positivt
    Oh, tack för att du svarde och att det inte bara är jag som ser inbillar mig. (ser lite starkare ut i verkligheten än på bild) Hoppas hoppas att det blir starkare, får bli ett till test imorgon. 
  • Kourion
    mammamalin skrev 2022-01-21 11:47:35 följande:
    Skulle absolut tolka det som positivt! :) 
    Taaaack för ditt svar! Gud vad pirrigt och roligt, tror knappt det är sant då jag hade ett MA i november och vi knappt vågat börja testa på att försöka bli gravida igen. Ska ta ett till test imorgon för att se om det har blivit starkare. (men känner i hela min kropp att jag är gravid med illamående, molandevärk och yrsel. 
  • mammamalin
    Kourion skrev 2022-01-21 14:25:12 följande:
    Taaaack för ditt svar! Gud vad pirrigt och roligt, tror knappt det är sant då jag hade ett MA i november och vi knappt vågat börja testa på att försöka bli gravida igen. Ska ta ett till test imorgon för att se om det har blivit starkare. (men känner i hela min kropp att jag är gravid med illamående, molandevärk och yrsel. 
    Tycker ditt test det starkt ut redan nu! Hoppas det går vägen för er denna gång Hjärta när blir bf?
  • Kourion
    mammamalin skrev 2022-01-21 14:41:04 följande:
    Tycker ditt test det starkt ut redan nu! Hoppas det går vägen för er denna gång Hjärta när blir bf?
    <3 BF skulle i såfall bli runt 4 okt :)
  • mammamalin
    Kourion skrev 2022-01-21 14:45:21 följande:
    <3 BF skulle i såfall bli runt 4 okt :)
    Okej, då hoppas jag att vi båda får hänga i en BF oktober 2022 sen :) 
  • Kourion
    mammamalin skrev 2022-01-21 15:52:25 följande:
    Okej, då hoppas jag att vi båda får hänga i en BF oktober 2022 sen :) 
    Det hoppas jag med! Stort lycka till <3
  • mammamalin

Tog ett "testa tidigt-test" nu ikväll som såg ut såhär, äl+12. Men står i instruktionerna att man inte ska läsa av testat mer efter fem minuter, men detta är efter sju minuter, såg inte strecket vid prick fem minuter Obestämd Vågar man hoppas ändå??

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester