• LisaW111

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nu på morgonen

I går kväll.

Remeber me? Fick ju svagt på CB och sen på svagt på Apotekets igår.

Bilderna ovan är av olika kvalitet men jag själv skulle säga att strecket var lika svagt/starkt på båda.

Testade på kvällen igen (se oven) men lika svagt... och imorse också (se överst) men lika svagt.. så ingen ändringen  på   2/3 dagar...verkar inte detta väldigt mystiskt att det trots allt syns så väl? Känner mig fortfarande ogravid och som om mensen ska komma när som helst. Beställde stickor och ett digitalt (som jag nog sparar tror jag) som kommer med posten idag. Ska se vad stickorna "säger". OM nu detta är falskt så är det rätt j**kla dåligt eller hur???
  • LisaW111
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-02-29 09:37:28 följande:
    Lisa...du är gravid..varför tvekar du?? Grattis

har aldrig någonsin hört talas om ett falskt som varit så starkt

Tack tack =)   Men jag vill bara förklara mig/förtydliga att jag inte är någon supertveksam person ALLS i normalfall.
    Förstår att det kanske låter konstigt att jag inte tror på detta, men nu känner jag NOLL. 
    Detta i kombination med att clearblue visar negativt inom tiden man ska avläsa (efter 2 min) och att strecken inte ökat i färg på Apotekets gör mig tveksam.  Men jag håller tummarna =) Får se också vad stickorna säger sen då :)     
  • LisaW111
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-02-29 09:51:10 följande:
    när jag var gravid förra gången kände jag absolut ingenting heller..... blev lite tröttare framåt vecka 7-8 bara det var det enda.. det var helt spejsat... fattade liksom inte att jag var gravid förrän jag såg fröet på ultraljud.

Strecken behöver inte öka i styrka, jag har fått höra att det egentligen inte har något med hormonhalten att göra när man väl får så pass hög halt att man får positivt, för halten ÖKAR visserligen men testerna är inte så känsliga att de känner av ökning i hormonerna, ibland ökar man inte så fort så då är det helt normalt.

har du gått förbi bim än?..är ju underligt att clearblue visar negativt men jag ärinte förvånad för CB är skiiiit.

Om jag vore du skulle jag nog hellre kontakta mödravården och kolla upp där...förklara läget liksom och be dem kolla dig så att du får ett säkert svar
    Jaha, tack för svar! Jo man utgår väl lätt från och jämför sig med sin förra graviditet då jag fick ett superstarkt plus på CB direkt efter några sekunder och även kände tydligt i kroppen att jag var gravid. Men alla graviditeter kan ju vara olika sägs det ...  ;) Jag har inte gått förbi BIM ännu utan är på BIM -3/-4 eller eventuellt -2  min cykel har varierat några dagar hit och dit så är inte helt hundra. Så jag väntar nog till Måndag iaf innan jag kontaktar MVC.
  • LisaW111
    TheFamily skrev 2012-02-29 09:54:07 följande:
    Lisa: helt klart gravid! CB digitalt skulle förmodligen visa gravid 1-2 idag!
    Grattis!

Tack =) (hoppas jag) jag beställde ett digitalt samt stickor igår som kommer på posten sen. Så jag kollar nog med det i eftermiddag så kan jag lägga upp bild på vad jag får =) Håller tummarna att du har rätt!
  • LisaW111

jag vill nästan gråta... jo. jag vill nästan det.. av lycka.. HOPPAS att det stannar kvar lilla fröt! Åhhhhhhhhhhhh

• LisaW111

Tusen tack för Grattis! =) så underbart ;) Håller tummarna för alla er också!! Detta var vårt 9:e försök och vi har en dotter sedan innan nu är 2,5 så hon kommer vara.. hmmm 3 år och 1 mån när lillasyskonet kommer isf =) Både jag och min sambo är 39 år gamla så detta känns ju underbart och som vår sista chans nu.  Längtar efter att få berätta för min lilla tjej: hon kommer bli sååååå glad! Men jag ska vänta tills det gått de där 12 veckorna.

• LisaW111

Hej igen i tråden! :) Om någon minns? så var ni i alla fall väldigt snälla nu slutet feb och hjälpte tolka mig mina svaga gravtest som ju visade sig bli ett "riktigt" plus och fick gravid på cb digital. Tyvärr tyvärr så slutade det i missfall i v7 :( Efter blödningen tog slut skulle jag på BMs inrådan ta ett test till för att se så det blev minus. Hade då inga gravtest utan tog ett ältest jag hade liggande och fick såklart tok glad gubbe, dvs pos på det. Korkat jag vet ... :s men då fick jag iaf veta att hcg ej gått ur än. Nåväl lång historia (förlåt) men jag beställde då nya gravtest o ältest för framtiden på posten. Har pga en resa och sen värsta influensan inte kunnat hämta ut testerna förens idag (dag19 efter missfallets första blödningsdag) Idag var gravtest totalt blankt, dvs neg. Men fick glad gubbe på ältestet! (cb's) Kan jag nu lita på det ältestet tror ni? Eller vet någon om man har andra hormoner kvar eft missfall som kan ge utslag? Ursäkta texten, skriver fr mobilen

• LisaW111

Apropå CB ovan ni skriver om så var mitt också sådär svagt när jag sedan redan dagen efter plussade även på CB digitalt :)

• LisaW111

Fast jag lägger mig inte i.. :) så ingen tar illa upp. Har inte läst exakt vad ni pratar om, såg bara bilden på svaga testet.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester