• LisaW111

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Men du, slemtorsk, om du jättegärna vill men blir nekad kan du inte dra en rövare ;) och säga du har haft smärtor och det kommit en blödning? Så får du kanske ett UL iaf? Lycka till iaf oavsett! :)

• LisaW111

Hejsan, kanske en dum fråga ;) .. men.. när ni räkar ÄL+ dvs att man är på ÄL +3 eller ÄL+8 osv räknar ni själva ÄLdagen som dag +1 eller först dagen efter som ÄL+1?

• LisaW111

AH tack tjejer! ;)  Var nog så jag tänkte att det fungerade också, verkar mest logiskt. Men då jag räknar dagarna till jag kan börja testa så ville jag vara helt säker så man inte missar någon dag Skrattande Då är jag bara på ÄL+4 idag.. så får allt vänta till i alla fall ÄL +9 eller 10+ antar jag innan det kan börja att eventuellt synas något

• LisaW111

Tess: var uppmärksam på hur du mår när du tar de där Champix. Googla på : Champix bieffekter så kommer det upp lite artiklar om det. Minns att det för några år sedan stod mkt om bieffekterna i tidningarna.

Men medicinen har kanske utvecklats sedan dess så att den är bättre.  Jag har just köpt en "sluta röka" bok och hoppas det ska ge mig sista knuffen att sluta helt.  

• LisaW111
    Inelg skrev 2012-05-14 09:58:18 följande:
    Ja dom dagarna är viktiga.. haha.. Samma som veckor och dagar blir super viktiga när man är gravid också, det bara fortsätter och fortsätter :) Iaf i början.. Jag är nu V4 + 3 och INGET ANNAT ,, hahahahaCool

Ja absolut , jag förstår ;)  Jag önskar självfallet inget annat än att bli gravid! m e n känner samtidigt nästan ångest inför att se ett plus igen pga oron och att man bara vill att tiden och dagarna ska gå så att man iaf är i v 12! Hade MF i v 7 nu i februari.

Så ja.. det är ett enda räknade och oroande nonstop :)  Men det är ju värt det... ;) 
  • LisaW111

Hej :) o jag som tänkte beställa fr testlagret... Va ska man köpa då?! Eller hur? Man (läs jag) är för snål att köpa typ 6 digitala cb bara för man vill testa mkt :S Vanliga CB kan ju också ge lite svaga streck har jag förstått. Är Apotekets bra då? När tycker ni jag ska börja testa?! Tänkte ÄL +9 Bim -5 eller tycker ni tidigare/senare? Till bim lär jag ej kunna hålla mig.....

• LisaW111

Jo kanske kan ta dem ändå isf, hann ej se ditt svar innan jag frågade.

Meja2011 skrev 2012-05-16 21:43:50 följande:
    Som jag skrev laddningen i maj som jag köpte har inte gett några falska streck. Jag plussa med dottern på bim-4 :) men alla är vi olika, testa när du känner att du vill

• LisaW111

Ummiiii: mitt streck på apotekets såg ut precis så där när jag fick plus sist så säger också att det verkar mkt lovande! =)

Idag är jag på BIM -3 och väntar på tester m posten. Känner ingenting och har testar neg 2 ggr i helgen redan så jag antar att det ej är något denna gången =( men ändå nyfiken såklart...

hoppas hoppas ******************   

• LisaW111
    MissJibs skrev 2012-05-21 09:37:27 följande:
    Lisaw: hoppas :)

tack =) Känns som det är sista hoppet nu idag ;)  men är förberedd på att det blir neg för säkerhets skull. Vill bara att posten ska komma nu så man får det ur världen så att säga. Är på jobbet.

Slänger nog in en rad här sen när jag testat.   
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester