• LisaW111

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Starbaby skrev 2012-04-27 11:37:26 följande:
    Var tvungen att springa till apoteket och köpa ett cb test som jag gjorde precis, inte med morgonurin alltså. Negativt - apotekets test är alltså skräp - spökstreck Skrikandes
    usch o urk...  man blir knäpp på alla konstiga resultat man får.. 

Bilden jag visade dig tidigare på mitt apotekets på bim -3 , samtidigt gjorde jag ju då CB test och på det kom det ganska direkt upp ett extremt svagt plus som sedan inom tiden hade försvunnit helt och hållet igen?! I genomlysning syntes NOLL men detta var ju alltså ändå bevisligen ett plus. Så det där är verkligen svårt när man testar så tidigt som ju många gör. Inkl mig själv då alltså. 
  • LisaW111

Grattis till plus! & ev plus.. :) Jag kunde Såklart... Ej hålla mig utan tog ett till nu ikväll och det är lika superduper svagt som på dan = jag ser nog bara skuggor.. Kan inte lägga upp nu fr mob m kan visa måndag. Datorn hemma e paj... :S Nu vill man bara veta!! Eller få mens ;)

• LisaW111

N1987: något ser man def! Sen är det ju m färg etc men något svagt ser man ju! Bara att hoppas :)

• LisaW111

Hejsan, jag jagade nog skuggor för idag kom mensen! ;) så mitt test igår kan bara varit en skugga eller falskt även om man kunde ana det på bild. Men ingen Depp över mens här inte! Första eft missfallet så bara glad att maskineriet funkar som det ska igen! Trevlig helg på er! & lycka till m era test!

• LisaW111

Skumbanan- har inte det du efterfrågar men testade med ÄL test när jag var gravid en gång (CB) och fick VRÅLPOSITIVT det var så starkt så det hade jag aldrig sett tidigare när jag haft ÄL, då är det ju också starkt men inte SÅ starkt som det var när jag var gravid. Men detta var ju inte runt bim utan i ca i vecka 7.

• LisaW111

Mini eller någon annan:
    När ni nu ändå pratar om CB digitalt ÄL test.  Inte nu... men i höstas/jul när vi försökte var det några gånger sambon jobbade knäppa tider så det kändes väldigt angeläget att veta ganska exakt när ÄL var för att ha en chans att pricka rätt. Om jag då fick en glad gubbe låt säga på morgonen men hade 4 stickor kvar så kunde jag mkt väl testa på Lunch/em/kväll/nästa morgon för att då tex på styrkan på stickorna när man tog ut dem kunna gissa sig fram att peak'en på LH hormonet hade varit låt säga på eftermiddagen. Då kan det ju ändå skilja tex 8 timmar på det där spannet man sedan har på sig (om det är 12-24 eller 24-48 timmar efter, plus livslängden på ägget)

Eller är jag helt ute och reser?  Jag gjorde så i alla fall i tron om att det kunde ligga någon sanning i det. 
    Eller det funkar inte att tänka så med de digitala? bara vanliga stickor kanske? 

Men efter första glada gubben ska man alltså bara lägga av oavsett och sedan räkna 24-48 timmar efter det?   
    Menar detta tankesätt såklart enbart när man inte har så många tillfällen att ha sex, tex pga jobbet. I andra fall kvittar det ju SÅ exakt då simmarna ändå överlever rätt länge osv. :) 

• LisaW111

Eller är det från starten av ökningen av LH man räknar rent utav? Inte peaken? För det har jag alltid trott att det var när den var som högst så att säga....

• LisaW111

Es Mamma: ja sådär har jag tänkt ibland också... bara för att man tex får positiv glad gubbe låt säga kl 14 en dag så finns ju inget som säger att man redan hade det positiva utslaget m glad gubbe redan kl 6 på morgonen (fall man nu testat då vill säga) Så på grund av detta jag brukar tänka att när man väl testat positivt gäller det att kasta sin man in sängen ASAP Skrattande för man kan aldrig veta exakt hur många timmar det tar innan ev ägg släpper såvida man inte testar typ dygnet runt (och DET vore knäppt Flört).

Förutsatt nu då att man inte ändå haft sex redan innan ÄL för då finns ju chansen ändå.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester