• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Simonan skrev 2023-01-14 17:01:44 följande:

Jo jag misstänkte att det inte var något, sen vet man ju aldrig närmre BIM, har bim om 8 dagar

Precis testa snarare dag 12 efter ÄL 
    dag 6-7 har knappt ngt fäst 
  • Cashili33
    Simonan skrev 2023-01-14 18:07:04 följande:
    Ja!
    med första barnet så blev det oplanerad graviditet så plussade först bim+2 med ett jättestarkt plus
    frågan är dock, jag har inte superlång luteafas, är äl+6 men bim -8
    fick positiva utslag från 8e till och med 10e på morgonen så ägget släppte väl sent med tanke på positivt såpass länge 
    Om Du är -8 så har du ju en normallång lutealfas ( 24 dgr ca ) 

ja ägget måste inte ske exakt 24-36 h efter positivt test , det kan ske senare 
  • Cashili33
    Simonan skrev 2023-01-14 18:15:08 följande:
    Då finns det alltså en chans i alla fall!
    vi har precis börjat försöka så blir ju inte jätteledsen om det inte tar sig, men heller aldrig planerat barn innan då dottern som sagt var oplanerad men varmt välkommen
    så är lite ny med allt ;) haha 
    Menade såklart 14 dagar lutealfas och inte 24
  • Cashili33
    t123 skrev 2023-01-16 15:33:52 följande:

Såhär ser mina tester ut från senaste dagarna (nedersta är idag, och sen uppåt en dag bakåt per test så att säga). BIM igår. Började blöda litegrann i förrgår (strax efter att jag tog testet som är näst högst upp) och det har fortsatt, inga väldiga mängder men så att det i alla fall känns som tidigt missfall (kemisk graviditet?) och tempen har gått ner. När brukar testen börja bli svagare när blödningen startat egentligen? Tycker att det borde ha hänt redan 🤔
    Hormoner släpar alltid så man kan få positivt ett tag 
    När strecken dessutom var så svaga från början så är det kanske svårt att se om de successivt blir lite svagare 

Håller tummarna att det går bättre nästa gång ! 
  • Cashili33
    Lyksa skrev 2023-01-17 16:06:21 följande:

Ser ni något? Inte morgon urin och har inte lyckats hålla mig mer än max en timma.
    Ser inget 
  • Cashili33
    Lillfia989 skrev 2023-01-17 18:32:19 följande:
    Jag är på bim+4 men negativa graviditetstester Glad får avvakta lite. 
    Cd 4 kan östrogen och LH börja öka inför nästa cykel så har du denna gång en tidig ÄL så kan nog test redan nu va rätt starka 

men sen har jag varit med om att test pendlat i styrka före ÄL så det kan nog ske utan att det är konstigt 
  • Cashili33
    Malinilam skrev 2023-01-18 18:49:48 följande:

Hej! Vad tror ni om detta? Beräknad icke mens imorgon och lloyds early detektion. Tog inte med morgonurin utan mitt på dagen så ska prova igen imorgon bitti. Tycker mig ändå se nåt..  Eller? 10e försöket 🥲

Hoppas det är ngt men jag har inte positiva erfarenheter av dessa 
    get typ alltid gråa streck 
  • Cashili33
    Lolinononea skrev 2023-01-20 13:32:49 följande:

Okej. Fett förvirrad men fick en känsla idag som att jag skulle testa. Hade första positiva äl-testet för en vecka sen ganska exakt. Är alltså vansinnigt tidigt. Typ äl+7. Men testat visar detta. Är ett väldigt känsligt test, det från graviditetskollen är helt negativt. Ser jag i syne? Är det vanligt med falska positiva från märket Tento? 

För mig är detta negativt 
    man får inte positivt för graviditet heller 7 dgr efter ÄL 
    de flesta ägg har inte ens fäst då , tyvärr 
  • Cashili33
    svansmamman skrev 2023-01-20 14:40:22 följande:
    Cashili33 skrev 2023-01-20 14:24:28 följande:
    För mig är detta negativt 
    man får inte positivt för graviditet heller 7 dgr efter ÄL 
    de flesta ägg har inte ens fäst då , tyvärr 

Jag säger som Cashili33, jag ser ingen tillstymmelse till streck på testet. Vidare är det på tok för tidigt att testa på äl+7 just för att ägget förmodligen inte ens hunnit fästa ännu. 
    Dessutom .. om du hade positivt äl test för en vecka sen då hade du ju ÄL typ 1-2 dgr efter det så då är du typ ÄL +5? 
    omöjligt att  va gravid tyvärr 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester