• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-18 20:20:31 följande:

nej de va väldigt tydligt! 😍 STORT grattis och lycka till 🥰

Hur stor skillnad är det i dagar på dina test ? nyfiken :)
  • Cashili33
    vaginos skrev 2022-12-21 20:31:33 följande:

Nej, det tycker jag inte att det har gjort 😔

Har det ej ökat på 6 dgr så skulle jag tro att det är en kemisk graviditet tyvärr 
  • Cashili33
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-23 21:22:20 följande:

nu tog jag ut de ur hylsan och ökade kontrasten på bilden. det är ju inte nytaget nu så. Men någon som varit med om liknande och att de ändå varit positivt? Förstår nämligen att det inte är att lite på. 
    Test som avlöses efter tiden är ej tillförlitliga, speciellt inte clearblu. jag skulle tolka det som negativt just nu. 
  • Cashili33
    Lojnnn skrev 2022-12-22 07:50:20 följande:

Hade BIM igår men testen är ändå ganska svaga? Rfsus test har knappt ökat, testade positivt i söndags?
    om du tog detta test i torsdags ( ser inte datum utan endast ? i förrgår ?, så är det alltså 4-5 dgr sen du testade positiv. I så fall ska ökningen synas tydligt då hcg fördubblas varannan dag. Hur mkt har det ökat? 
  • Cashili33
    Swave skrev 2022-12-23 08:47:02 följande:

Jag tog ett graviditetstest imorse från Graviditetskollen (ÄL+7) enbart för att ha något att jämnföra med för senare tester.

Jag tycker mig se en skugga/spökstreck. Är dessa tester likt Babyplan kända för sina spökstreck? Vad har ni för erfarenheter?

Det är första gången jag använder dessa, och jag bytte från Babyplan just för att dom hade så tydliga spökstreck som gav mig falska förhoppningar.

Bifogar två bilder. Den nedersta är när testet hunnit torka.

Vad säger ni? Är dessa tester också skit?

Ser inget på det översta, på det undre syns ett svagt grått streck som troligen är ett torkstreck. Eller hade det rosa färg i sig när du fotade ? 
  • Cashili33
    Sanlin90 skrev 2022-12-21 22:51:31 följande:

N

å

go
    någon som ser? Vet inte äl+ eller när bim kan va

ser tyvärr inget .. 
    har du haft positivt ÄL sticka ? När? 
  • Cashili33
    Sanlin90 skrev 2022-12-24 22:46:18 följande:
    Har inte haft positivt äl test, verkar aldrig få det har testat typ varje dag i 3 mån nu. nu är mensen jättesen oxå är på cd 43 brukar ligga runt 32-33 men tyckte mig skymta något nu igen, svider lite i brösten med och bröstvårtorna är styva typ hela tiden.
    Ser tyvärr inget på dina test 

att du inte får mens kan bero på att du ej ägglossar = ingen slemhinna byggs upp 
  • Cashili33
    Caleido skrev 2022-12-28 11:16:37 följande:

tack för titten! Fick en chock igår eftersom jag hade testat negativt dagen innan julafton (hade BIM julafton, så tänkte det var kört).
    Tog ett nytt imorse som var ännu svagare än den igår kväll.. så är inte så jätte positiv. Tänker att det borde vara mycket tydligare streck vid det här laget liksom? 

Tyvärr  ger dessa test ofta dessa skuggor men håller tummarna att jag har fel 
  • Cashili33
    Sanlin90 skrev 2022-12-29 16:36:01 följande:

Är det här typiskt babyplan spök?
    Ja! Alltid en svag svag skugga 
    inget streck 
  • Cashili33
    Ninnaa22 skrev 2022-12-29 20:28:20 följande:

Hej, tog detta test idag. Oregelbunden cykel sen p piller stopp men om den stämmer så ska jag ha mens igen om 8 dagar. Tog ett cb tidigt och först visade det inget men sen efter en timme var det två linjer. Hur ska jag tolka detta? Nu har plusset blivit lite svagare men tar bild. Hjälpp 

Färgen på strecket är blått, syns dåligt på bilden 

CB ska ej läsas av efter en timme , de ger mer eller mindre alltid ett streck då. 

( man ska såklart aldrig läsa av ngt test efter den angivna tiden men CB är ökända )

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester