• Flizz

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Dagens RFSUs testa tidigt (giltig testtid 5-30min), vågar man köpa ett vanligt?

• Flizz

Nu har jag haft två mornar där jag fått streck på RFSUs testa tidigt. Knappt något (förmodligen spök) på andra test.

Har en lång cykel på mellan 36-38 dagar, fick positivt ägglossningstest på dag 21 alltså ägglossning dag 22-23 (förmodligen). Idag är jag på dag 32 i cykeln och nu på kvällen kom de blod på pappret när jag torka mig så jag antar att mensen är på G, ovanligt tidigt men.

Finns säkert dom som dom här testen funkar för men för mig har jag alltså fått resultatet ovan ungefär 12 timmar innan jag börjar blöda.
  • Flizz

Alltså gravidkollens testa tidigt test är dom kända för spökstreck?

Tycker dom är svåra att läsa av då det står att man ska läsa av dom inom 5 min men efter 5 min är testet för ?blött? och fullt i färg fortfarande, vad har ni andra för erfarenheter?

När färgen passerat ser jag ett streck men då har mer än fem minuter gått så då är de ju inte giltigt om jag förstått rätt. Finns de någon som kan göra mig klokare?

• Flizz

Såhär ser alltså gravidkollens testa tidigt ut när de torkat mer, fortfarande fullt i färg. Jag antar att jag inte inbillar mig strecket som fanns där inom tidsramen men de är ju inte direkt lätt att avläsa dessa test. Hur skulle ni tolka detta?

Anar något jätte jättesvagt på presictor early men de är inte ens värt att försöka fota.
  • Flizz

Jag kliar mig i huvudet här, jag tycker verkligen att jag ser ett streck på de här testet, vet dock inte om de blivit starkare.

Men de mest märkliga är att de är extremt svagt eller helt blankt på andra märken, bör man bara anta att man inte är gravid då eller?

Är väl på ÄL+9/10 nått sånt och ska egentligen få min mens imorgon eller i övermorgon.
  • Flizz

Okej hur tusan tolkar man detta, ägglossningatestet till vänster är från igår och de till höger är från idag men där verkar linjerna vara konstigt placerade. Hur hade ni tolkat de?
  • Flizz

Hur vanligt är det med spökstreck på predictor early testerna?

Eller är jag helt knäpp som ser ett streck?!

• Flizz

tagit nu ikväll så inte morgonurin och fotat inom tiden, ser man i syne eller? RFSU vanliga test 

• Flizz

Ser jag i syne eller?
    clearblue testa tidigt och ett billigt test, är bara på äl+9

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester