Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Bumman79 skrev 2012-03-03 22:53:11 följande:
    Det värsta e att man inte alltid har tid för allt...mycket springande hit å dit och så är man tröttare som gravid oxå...
    Ja precis, efter en hård dag på jobbet så vill jag bara ligga i soffan och kolla på tv.. Jag vill flytta ut till vårt nya hus NU! Vill kunna gå ut i trädgården och pyssla lite efer jobbet. Nu finns det inget att göra :( 
  • Speedofsound

Jag smörjer också med weledas olja varje dag, har gjort sen v20 minst. Sen smörjer jag med vanlig dovelotion efter varje dusch. Vill inte att min tatuering på magen ska spricka..

• Speedofsound

Ja lite, men det är ju kroppens sätt att säga ifrån att man har överbelastat sig. Så det är väl bra också. Då kan jag börja packa lite inför flytten och smida planer för barnrummet :)

• Speedofsound
    fröken01 skrev 2012-03-05 12:58:17 följande:
    Tycker att det är så roligt med barnrum!

Vi vet inte kön och har bestämt oss för ett grönt rum! Piffar med lite rosa som jag tycker är så fint till grönt om det blir en liten tjej.

Det blir vita väggar, med en liten väggmålning till. Funderar på någon av dem nedan. Texten ska bytas ut.

Vi har köpt en vit spjälsäng, och ska ha vita möbler i övrigt. Golvet är i valnöt, och tänkte mjuka upp det lite med en grön mjuk ryamatta som ligger i vardagsrummet nu.

fridafabulous.se/2012/march/vaggmalning-till-...

Hur tänker ni er era barnrum?

Jag vet inte riktigt än. Rummet är vitt med en grön fondvägg till. Så det blir nog vitt och grönt med lite blandade färger :) Gillar inte att inreda efter barnets kön. Jag vill att mitt varn ska bli kreativt och inte bara sitta framför tv:n så det blir nog en liten "arbetshörna" med mycket pyssel, böcker och ritsaker. Min sambo är väldigt musikalisk av sig så detta ska uppmuntras också! :) 
    Det finns såå mkt kul på nätet, men jag får nog vänta med att köpa grejjer tills vi flyttat in iaf :) 
  • Speedofsound

Åh jag måste bara få gnälla lite.. Jag har åkt på en rejäl förkylning! Fast ingen snuva eller så.. bara en jävla massa hosta! Känns som att lungorna följer med när jag hostar.. Nästan tappat rösten :( Och inte blir det bättre av frisk luft, då känns det som att luftrören krymper och jag hostar ännu mer. Och att hosta med en inflammation i ryggen gör inte saken bättre. BLÄÄÄ! 

Så.. nu känns det lite bättre :) Sambon är iväg och köper glass, honung och halstabletter dessutom :)  

• Speedofsound

Det verkar verkligen vara ett sjukdomens år! Massa på jobbet som varit sjuka länge och varit riktigt dåliga. Konstigt att man inte kan få ta lite frisk luft utan att få hostattack :S

Jag drömmer varje natt, väldigt detaljerat och jag kommer ihåg det långt inpå dagarna :) ibland är det mardrömmar, ibland roliga. Men det känns som att det stör nattsömnen, att man aldrig kommer i djupsömn. Men så länge det inte blir värre så är det lugnt :)

• Speedofsound

Hopplöst! Nästan så man vill ta en sömntablett så huvudet får sova :P min sambo säger att jag pratar/mumlar mkt i sömnen. Han tycker det verkar som att jag sover oroligt.

• Speedofsound
    PetraK skrev 2012-03-09 08:52:16 följande:
    Blä! Fick avslag på grav.penningen :(!
    Ansökte för 5 veckor sen och då mådde jag ju extremt bra, nu har jag ont i fötter, ben och rygg så jag ska nog överklaga. Usch, jobba två månader (tar väl ut semester sista tiden), det pallar jag inte!
    Stackare! Överklaga bara, det har du inget att förlora på. Håller tummarna för dig! 

Svar på tråden BF juni 2012