Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Men jösses vad grejjer! :D var får man tag i en sån där?! :P

• Speedofsound

Fröken01: Såna kan väl inte ta slut? det är väl något de kommer att erbjuda alla gravida även i framtiden? När jag skrev in mig på deras hemsida så stod det att de kanske inte hade på lager och att de då behövde några dagar på sig att få hem nya.

• Speedofsound

Jag ska dit på fredag! :)) ska bli kul att höra hjärtljuden igen. Undrar hur mkt man växt sen sist. Förra mätningen var på 24 och det var 3 veckor sen. Ska dock göra lite obehagliga prover i gynstolen också :(

• Speedofsound

FruHH: Det är ett vanligt besök :) Men första besöket jag var på så gjordes de vanliga proven, men BM hade tabbat sig med proven så vi får göra om dom. Skrapa mellangården bl.a. Det gjorde ont som fan :(

• Speedofsound

FruHH: jag vet inte vad det var för prov faktiskt :P Tror det var någon forskning som
    pågick för tillfället.. Jag ställde upp för att vara snäll :P

• Speedofsound

Jag är också utmattad på morgonen! Jag drömmer så sjukt mkt att jag aldrig kommer i djupsömn. Sambon säger att ja pratar, gnyr och mumlar mkt. Jag har en kudde bakom ryggen så att jag inte kan rulla över på höger sida eller rygg, det hjälper för
    Mig iaf. Jobbigt när man inte hittar sätt att sova på.. Min kompis fick sova i fåtöljen i vardagsrummet..
    Idag fick jag en rejäl spark upp mot revbenen så jag riktigt hoppade till! Satt på rast på jobbet och jag skrämde de andra med mitt hoppande :P

• Speedofsound

Jag har sammandragningar ett par ggr på dag, men inga som gör ont. Hjälper oftast med vila.
    Prata med din barnmorska och fråga vad hon tycker.

Nu har jag 10 dagar kvar på jobbet :) det är riktigt kämpigt med ryggen och fötterna, men det är okej eftersom man ser en ände på det! :) Tar många varma bad för ryggen och får massage av sambon. Dock får inte magen något vatten.. :P bebisen har även börjat bli ganska brutal där inne mot mig, ibland känns det som om det tar tag i en sena i ljumsken och släpper den som en gitarrsträng.. Väldigt obehagligt! Men den rör sig iaf och det är jag tacksam över :D

• Speedofsound

Jag har fått tre veckor mellan mina besök och efte nästa besök blir det varannan vecka. Igår ringde barnmorskan och frågade hur jag mådde. Tydligen var mitt hb nere på 108.. Så det är bara att knapra mer tabletter nu då!
    Nu har jag 9 arbetsdagar kvar, det börjar bli sjukt tungt. Idag vaknade jag upp med ot i halsen dessutom. Fick vara frisk en vecka! :(

• Speedofsound

Usch stackare, men varför skulle du vara en dålig blivande mamma? Du har ju inte gjort något fel på något vis. Om du inte fått sova på så länge är det väl självklart att du är utmattad, inget fel med det. Jag hoppas verkligen att du bör av med klådan och att bebisen får stanna kvar ett par veckor till. Om det inte blir så, så kommer du bli en toppenmamma snart! Det är bättre att oroa sig än att vara likgiltig!

• Speedofsound

Idag har jag haft galet mkt sammandragningar! Det har varierat från 3-4 i halvtimmen till 1-2 i timmen. Inte gjort något ansträngande alls utan bara vilat och gått lite på stan typ..

Svar på tråden BF juni 2012