Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Gud vad jag älskar att ligga i soffan och se hur bebisen bufflar runt där inne! Hela magen flyttas och den är sne och bucklig :P min sambo har fått känna de där häftiga rörelserna nu, och inte bara sparkar, han är helt fascinerad! :))

Åh, nu väntar vi bara på besked om att vårt hus är ledigt lite tidigare så att vi kan få flytta i helgen!! Håll tummarna :))

• Speedofsound
    bejb skrev 2012-04-18 09:10:36 följande:
    Åh vad jag är arg på min sambo. Här tidigare hade vi pratat om att han tänkte ta pappaledigt då bebisen kommer och sen fortsätta med sommarsemestern direkt efter pappaledigt. Nu igår kväll innan vi skulle somna klämmer han ur sig att han kommer ta semestern först senare och bara ta en vecka ledigt i samband med förlossningen.. "jag kan ju ändå inte göra något första tiden.." var hans kommentar. Vi ska ju bygga ett nytt garage här i sommar och han tänkte ju använda ledigheten åt att bygga garage istället.
    Jag blev så arg och besviken och förvånad faktiskt..? Visst.. han kan inte amma men han kan ju göra allt annat ändå. Och man vet ju inte i vilket skick man är i själv heller efter förlossningen. Jag sa åt honom att jag hoppas han ändrar sig och att jag är mycket besviken på honom. Han får ju själv också lida då han missar så mycket av första tiden med bebisen...
    Hur ska era karlar göra?
    Usch vad jag blev deppig nu.... och vädret gör inte saken bättre.. här har kommit 5-10cm snö inatt!!!!! Jag blir galen på detta antarktisklimat! Vi hade tänkt åka till Ikea i helgen..men de får vi väl glömma nu igen(har fått ställa in pga dåligt väder nu 3ggr)
    Åh vad irriterande :S Han kommer ju missa så mkt i början! Känns som att han borde prioritera bebis först innan garaget, även om det behövs byggas. Men ni kan ju inte veta hur du mår, bebisen mår eller hur han känner. Jag har sagt till min sambo att inte planera för mkt i sommar utan ta det som det kommer allting. Han ska vara hemma de 10 första dagarna, och sen ha sina 4 veckors semester i anslutning till detta. Hoppas han ändrar sig! 
  • Speedofsound

Bejb: jag hoppas han får lite mer förklarat för sig på kursen. Tror att det är svårt för pappor att sätta sig in i det kommande livet. Vi läser mer och kan sätta oss in i situationen lite lättare.

Igår fick vi vår fjärde barnmorska (!!) men hon var helt underbar! Så henne har vi (förhoppningsvis) resten av tiden nu. Hon var väldigt mån om att prata med min sambo om sin papparoll. Ingen han involverat honom tidigare och han var jätteglad efter mötet! Han fick känna hur bebisen låg, kittla på fötterna och lyssna på hjärtljuden på magen. De behöver verkligen bli mer involverade i detta och känna att det inte bara handlar om mamman. Han är supertaggad på att lära sig allt och bli en bra pappa :)

• Speedofsound

Jag är v 33 och har gått upp 12 kg. Har alltid haft lätt att gå upp i vikt och oroat mig en del för det. Men det är bara att gilla läget och hoppas att allt försvinner med amningen och alla barnvagnspromenader! :)

• Speedofsound

Jävla skitdag! Ingen matlust alls, illamående, bajsont i höfterna och magen känns som att den väger 40 kg minst. Inte alltid en dans på rosor .. :(

• Speedofsound

Tack så mkt!
    Vilka fina grejjer! Jag är klar med min mössa, men tröjan har jag inte kommit så långt med än, varken jag eller min mamma förstod beskrivningen :P

• Speedofsound

Det är ju för underbart. Somnar 12 vaknar 02 och undrar vart sambon är, fortfarande inte hemma. Skickar ett sms och frågar om han behöver skjuts, nej då det är ingen fara. Jag kan verkligen inte somna om för jag vet inte när han tänker komma hem. 4:00 skickar jag igen och då tänkte han precis gå hem. Jag har precis somnat om när han dundrar upp och ner för trappan likt en häst, sen kommer in och ska på nåt "gulligt" sätt säga godnatt och klappa mig i ansiktet. Efter ett visat antal groggar så är det inte så gulligt och andedräkten är inte så underbar. Sen är det så otroligt provocerande att han bara kommer hem och kan somna på ett kick medans jag legat vaken 3 timmar.. Nämnde jag doften av sprit som spred sig i rummet? Mm. Nu ligger jag i badet och hoppas på att få lugn i kroppen ch somna inom 1 timme iaf!

Hoppas ni kan ta detta med en nypa salt då jag har världens sämsta humör när jag inte får sova :P

• Speedofsound

Vad skönt för dig! Vi har haft detta problem förr, tidigare jobbade jag 5-14 varannan söndag och han var ute med sina kompisar för det mesta de lördagarna. Är ju bara sköt för mig att slippa ha honom hemma när jag ska sova 21 ändå. Men jag blev alltid väckt när han kom hem mellan 2-3. När man ska upp 4:15 så är det inte superkul!

Hur känner ni för att era sambos/män/pojkvänner dricker under sista perioden nu? Det kan ju faktiskt hända när som :S
    Jag har även förklarat för honom att jag tycker att det är okej att an dricker, men det är inte så kul att varje helg känna doften av öl och alkohol (även om det bara blir en öl till maten typ) Det känns ändå som att man hoppas på att han kan välja bort det någon gång för att stötta mg lite.

• Speedofsound

Det känns som att det kanske inte som att det är så himla nära än, men ändå. Han ska iväg på två konserter två helger i rad nu, men efter det får han nog hålla sig hemma. V 34 på torsdag så det börjar ju dra ihop sig.
    Jag förklarade lite för honom förut att jag blir ledsen när han försvinner så. Det känns som att han kan fly från verkligheten och problemet för en stund medan jag ligger hemma i smärtor. Hela dagen har spenderats i soffan/sängen och mysts. Man får påminna grabbarna ibland om vad som händer i livet ;)

• Speedofsound

FruHH: Det låter ungefär som hemma hos oss :) vi kom överens om att den sista tiden får det bli läsk, eller enstaka folköl kanske :)

Jag har inte köpt nåt alls till amningen än, tänkte se vad utbudet är på Ullared. Jag är så sur att alla amningsbehåar är så förbannat dyra!

Svar på tråden BF juni 2012