Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

BF juni 2012

NinnaBus skrev 2012-01-23 21:23:59 följande:
    Köpte syrrans vagn när hon skulle sälja den... En emmaljunga någonting... Inte en susning om vad det är för modell...
    Den vagn vi hade innan köpte vi begagnad till vårt första barn... Den var en smula sliten nu om man säger så...
    Vagnen vi köpte av syrran var jättefin.
    Har väl ett par år på nacken den med, men... Betydligt mycket finare än vår gamla vagn

Var till barnmorskan idag. Lyssnade på hjärtat m.m. Mysigt.
    Stressade som en tok dit och det första hon gjorde var att kolla blodtrycket.
    Tänkte att det lär väl ha skjutit i höjden av morgonens stress, men icke...
    110/60 så det var som det brukar vara...

Funderar på när de kollar hb nästa gång, för det kollade hon inte idag. Hon bara påpekade att man brukar kolla det om man är väldigt trött men tyckte inte det var behov av att kolla det idag även om jag är konstant trött.
    De går tydligen efter något nytt prov på järnvärdet och det hade varit så jättebra sist att man inte behövde kolla något nu... (?) Det var ju typ 10 veckor sen drygt sen jag var där sist och det provet togs... Hmmm...
    Men ska dit igen om ca 3 veckor...

21v i lördags
    Jag var också där idag och kolla inte heller mitt hb. Samma för mig, så bra värden för några veckor sen att det inte behövde kollas igen tyckte hon. Ska dit igen om två veckor och då ska det kollas igen.
  • RocketQueen

Hur tänker ni? Tänkte ni ta föräldradagar och vara hemma ett tag innan bf, eller kanske semester, eller ska ni försöka jobba så länge som möjligt? Jag funderar på att ta fp från och med bf men ta ett par veckors semester innan så man kan vara hemma och pyssla innan. Räknar kallt med att gå över tiden

• RocketQueen

Jag tänkte nog också jobba fram tills runt sista maj. Är ju sjukskriven 50% nu så då hoppas jag orka hela vägen. Sen blir det nog semester tror jag. Finns nog ingen chans att få gp ändå, ingen annan på mitt jobb har fått så jag ska nog inte ens söka tror jag. Sen blir det nog fp från bf som är 6/6. Så tänker jag nu iaf, men jag vet inte riktigt...

• RocketQueen

Men nu skrev jag ju fel, jag menade ju att jag skulle jobba tills typ sista april, sen eventuellt ta ut semesterdagar. Blir ju lite extra pengar med semester istället för med gp också tänkte jag...

• RocketQueen

Bejb: Jag tycker också att det känns som att man ibland får sparkar neråt och när vi var på rul så såg vi att bebisen liksom kryper ner i bäckenet och viftar med benen. Så det är nog små sparkar man känner nästan nere i underlivet liksom.
    Och min foglossning känns just i blygdbenet och nere i ryggslutet.

• RocketQueen

Jag tycker min mage förändras i storlek lite från dag till dag. Beror lite på om jag ätit och kanske på hur bebisen ligger? Ibland är den fluffig och ibland stenhård.

• RocketQueen

Jag tog ut min långt innan så jag har sluppit det. Men jag vet att det kan bli så om man kanske haft nån liten infektion eller så och sen tar ut smycket, för då blir det irriterade liksom inlåst. Kanske prova med att ha en kopp med kroppsvarm koksaltlösning över i en kvart eller så? Det brukar göra under för irriterade piercingar.

• RocketQueen

Jag får ont längst ner i ryggen, typ i svanken och så strålar det upp. Läkaren sa att hon var rätt säker på att det är pga foglossningen. Att när jag får ont så spänner jag mig för mycket vilket leder till att jag får ont i ryggen också.

• RocketQueen

Haha jo minst sagt, det kommer verkligen nåt nytt varje vecka nu! Jag har haft två dagar med extremt ont i ryggen och fogarna så nu räknar jag helt iskallt med att den här dagen blir bättre.

• RocketQueen

Åh vad trist, jag är så galet nöjd med att ha hittat ett jobb jag faktiskt inte bara trivs med utan faktiskt tycker riktigt bra om. Så jag hoppas att det ska funka med mina 50% för jag vill verkligen inte gå hem för tidigt.

Men jag hoppas det blir bra för dig och att du får igenom din sjukskrivning. Det är ju inte bra varken för dig eller bebisen att känna sig helt knäckt. När har du bf?

Svar på tråden BF juni 2012