BF juni 2012
Mamma MB skrev 2012-06-12 08:50:33 följande:
ÅÅ, besvikelsen är stor just nu, känner absolut ingenting fortfarande. Precis som innan..
Verkar som om hinnsvepningen inte hjälpte alls på mig..
Hur kommer det sig att du ska dit igen på fredag? Fick du fråga om det eller vad det nåt bm föreslog? Hur många har du gjort? Jag hade inte en tanke på att fråga komma dit igen och göra en ny, har en ny tid nästa onsdag för vanlig kontroll men det känns lite långt fram...
I vanliga fall gör man ju en koll när man gått över två veckor (ungefär) jag får den kollen lite tidigare (41+2) då jag har fått beviljat tidigare igångsättning. Så lite beroende på hur det känns och hur jag mår på fredag så blir det ev igångsättning då. Så jag bad bara om att få den här kollen lite tidigare än vad jag skulle fått. Egentligen skulle jag fått den på tisdag. Men om det har hänt lite mer tills dess så gör de en ny hinnsvepning och låter mig gå ett par dagar till istället eftersom jag helst vill att det ska starta av sig själv. Lång komplicerad historia men det har hänt lite grejer som gör att det inte är så bra för mig att vara gravid särskilt länge till. Så frågan är om jag klarar en hel vecka till då det blir igångsättning i vilket fall som helst.