Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

BF juni 2012

Jag tror att det är lönt. Sjukskrivning går ju före grav.penning så det borde inte påverka. Men vilken konstig chef du har, vad vinner hon på att du inte får igenom penningen?

• RocketQueen

Jag vet att på sista delen av föräldrakursen så går dom igenom profylax så det känns som att det räcker.

• RocketQueen

Jag är också jättekänslig i näsan och blöder hela tiden. Men det verkar vara lite i perioder. Nu har jag inte haft näsblod på några dagar men innan dess blödde jag nog i 3-4 veckor tror jag. Antar att det är det här med känsliga slemhinnor som spökar.

• RocketQueen

Bejb jag har ju oturen att få halsbränna av paprika istället. Typiskt eftersom det är nåt som jag vill äta heeela tiden. Behöver ingen mat, bara jag får röd paprika Fast nåt som funkar bra när man försöker hålla nere godisintaget är torkade aprikoser, och dom håller igång magen också

• RocketQueen

Min man kommer att ta de första tio dagarna och sen fyra veckors semester direkt i anslutning till det. Vi har faktiskt knappt pratat om det utan det föll sig rätt naturligt. Vi har ju alla våra föräldrar utspridda runt om i landet så vi tänkte väl ta en liten turné så att dom träffa bebisen.

• RocketQueen

Men det handlar inte särskilt mycket om att ha pappans stöd. Klart man klarar sig själv, jag tror att man klarar nästan precis vad som helst om man måste. För mig handlar det mer om att det här är nåt vi går igenom tillsammans, första tiden hemma är nåt jag vill dela med min man, inte "jag måste ha stöd av pappan", men nu kan jag ju bara tala för mig själv... Han blir ju pappa lika mycket som jag blir mamma?

• RocketQueen

Jag slutade helt att väga mig typ i v.27 eller nåt. Klarar inte av att se siffrorna gå upp. Min bm väger mig men säger inget såvida jag inte avviker från kurvan. Det enda hon har sagt är att det ser bra ut sen har jag faktiskt ingen aning...

• RocketQueen

Min man dricker väldigt sällan och de gånger han gör det är det oftast inte mer än nåt glas vin. Han brukar liksom ta igen allt på en gång en eller två gånger om året blir han rejält full och resten av tiden dricker han extremt lite. Så jag har faktiskt inte ens tänkt på det där. Vi pratade lite om det eftersom han blev bjuden på en fest precis i krokarna och gjorde det enkelt för oss, har bebisen kommit går han på fest, har den inte kommit så väntar han.

• RocketQueen

Jag köpte också två stycken amningsbehåar på Ullared. Men dom är redan alldeles för små. Mina bröst växte nästan ingenting så jag vågade mig på att köpa rätt tidigt. Sen en dag så sa det bara poff och tuttarna hoppade upp ett par storlekar! Men jag hann använda dom innan dess och dom var väldigt sköna.

Nu har jag köpt en ny på Lindex som jag hoppas kommer att passa bättre. Nåt som slår mig är hur olika storlekarna är i olika affärer. Och även i olika modeller. Men jag köpte en nu iaf, om den funkar bra så köper vi fler sen. Vill gärna ha med mig nåt till bb eftersom vi ska stanna så länge men vill inte lägga massa pengar på nåt som inte kommer att passa sen.

Svar på tråden BF juni 2012