Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Jag har 31 dagar kvar, börjar också tröttna på att vara tjockis. Att tappa saker på golvet får mig nästan att tappa humöret. Jag har alltid varit väldigt aktiv innan med diverse saker, men nu kan jag inte ens rensa ogräs i trädgården! Min sambo får nästan göra allt :( Alla säger åt mig att passa på att vila, men jag kan inte slappna av! Jag har aldrig varit särskilt bra på det, och jag tror inte jag får extra krafter när barnet kommer ändå.. :P

Jag har inga förvärkar alls, ingen mensvärk. INGET! Jag är nästan övertygad om att jag kommer gå över tiden :( Blir säkert midsommarfirande på BB :P Men men, bara allt går bra så är jag nöjd :) 

Bäddade spjälsängen igår :) Snart har jag även målat klart skötbordet så att det får komma på plats i barnrummet! Tänkte ta lite bilder på hela rummet sen så ni får se :)

• Speedofsound
    Bumman79 skrev 2012-05-14 12:03:29 följande:
    Känner igen det där med att bli frustrerad över att tappa saker hela tiden JUST NU när man knappt kan böja sig ner :P.
    Jag har inte heller en massa sammandragningar å värkar tror jag iaf...ibland väldigt sällan har jag haft en liten värk i magen som kanske kan vara SD men jag är inte säker...ibland har jag ont i magen ändå pga IBS så jag blir osäker...

Fin säng jag har oxå tänkt att bädda vår spjälsäng idag men måste bara tvätta lite först :).
    Jag har en hel del sammandragningar, men inget annat. Kanske är lika bra iofs eftersom alla verkar tycka att förvärkarna är för jäkliga :/ 
    Eftersom jag inte kan fixa med så mkt i trädgården så fick jag tvätta istället ;)
    Polarlantis skrev 2012-05-14 12:17:09 följande:
    Så fin säng! Blir sugen på att bädda våran också...ska göra det snart, ska bara köpa täcke först. Vi har ju inget barnrum utan måste försöka att trixa in den i vårat lilla lilla sovrum, men jag har en plan hur det ska funka...så i vinter får vi bygga ett nytt rum (jobbigt att bara tänka på just nu!)

Jag kan inte heller vila, blir tokig på alla som säger att jag ska göra det! Försökte också rensa i rabatten igår...orkade bara en liten stund, sedan in och sova lite...men så har vi varit sjuka också.

Har mycket mer tryck nedåt nu men jag tror mest det är trycket på åderbrocken i underlivet som ökar, hur kul är det liksoM??? Men en hel del ilande känner jag och lite mensvärk ibland men det är inte ngt att häga i julgranen ännu...men har ju 38 dagar kvar också...zzz...
    Tack :) Jobbigt att bygga nytt rum, men vad kul samtidigt att få göra allt från början! Får man precis som man vill. Vi hade ju bara tur att famlijen som bodde här i huset innan oss (flyttade in för 3 veckor sen ;) hade målat med en snygg grön färg i rummet! 

Jag får ju så jäkla ont i händerna och fingrarna om jag grejjar för mkt. Så jag får snällt sitta och titta på... 

Åh, inte kul med åderbråck.. Men det är faktiskt väldigt kort kvar, även fast det inte känns så! Svosch säger det så kommer alla ligga på BB ;) 

Det ska bli så kul att se alla uppdateringar här på små bebisar som ploppar ut!! ^^

• Speedofsound
    Polarlantis skrev 2012-05-14 14:10:14 följande:
    Speedofsound: jag tycker ju fortfarande att tiden går fort faktiskt...försöker få sambon att fatta att det SNART ÄR DAGS men han är mest inne på att måla båten och bygga i gymmet...som han ska bli stressad den dag det är dags, hahaha! Men han läser på också så det är iaf bra!
    Haha, det kommer komma ikapp honom ;) Det är ju bra att han sätter sig in i sitt kommande liv iaf!
    Min sambo är stressad över att jag inte packat någon BB-väska än och oroar sig över att inte han hittar till förlossningen. :) Vi har ändå varit där och rekat lite så att vi vet vart vi ska :)  
  • Speedofsound

Polarlantis: Haha, vad go han verkar vara! Eftersom han oroar sig för en dag på sjön så har han nog fattat nu ;)

• Speedofsound

VI började packa väskan idag, men det saknas ännu en del saker som behöver tvättas innan det packas ner :) Fick upp skötbordet i rummet idag! Så nu är vi nog nästan helt klara för bebisens ankomst. Hoppas på att den kommer 1 eller 2 veckor tidigare. Gick in i v 37 idag så nu är det 4 veckor kvar! 

• Speedofsound

Här är skötbordet före ommålning, fast utan hyllan. 

Och här är det efter! På plats i barnrummet :)

• Speedofsound

Haha, sambon har satt in babyskyddet i bilen nu. Den åsynen försöker jag vänja mig vid nu :P
    Det är sp många som har åsikter om att vi har skötbordet i barnrummet och inte i badrummet eller tvättstugan, där det finns vatten. Men ärligt, hur kul är det att behöva bära barnet genom hela huset för att byta en blöja mitt i natten? :S Hur tänker ni vid placering av skötbord/bänk?
    Badrummet är för litet.

• Speedofsound

Det är helt otroligt vad folk har åsikter så fort man skaffar djur, barn och hus. Alla tycks veta bäst :P
    Jag kommer köra på våtservetter och hoppas att det inte blir några utslag som vissa får. I värsta fall får vi väl gå till tvättstugan och bada i diskhon där :))

Vi har tur och har fått min och min brors gamla vagga som min mamma gjort om :) Vad ska du ha för vagn? Kanske kan använda hårdliften/mjukliften som säng?

Svar på tråden BF juni 2012