Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Jag var korkad nog att tro att jag kunde klippa gräset igår. Körde med uppsamlare för första gången, tände säkert mellan 20-30 ggr... Tyckte det gick bra igår och jag tog det lugnt, men igår kväll kunde jag nästan inte röra på mig. Korkat! Så idag blir det soffan hela dagen och lyssna på det smattrande regnet utanför :)

• Speedofsound

Tänkte på dig förut Norrlandstöus! Hoppas att din bebis vill titta ut snart..
    Vi planerar sex varje dag och dricker the varje dag, hoppas att det leder någon vart :)

• Speedofsound

Jag läste att det kunde kanske dröja 2 dagar ca innan man känner något. Så jag håller tummarna och hoppet uppe för dig! :))

Idag så var jag iväg och vaxade mina armhålor. Tänkte att det kunde vara skönt att slippa tänka på dom när man ligger på förlossningen ;) Och aj, det var inte skönt! Vissa säger att det inte ens känns, men gud vad dom ljuger. Min mamma sa att det inte var så farligt, sen avslöjar hon att hon tagit 2 alvedon en stund innan hon gick dig. Fuskis! Men men, vill man vara fin får man lida pin, right? :)

Nu ska jag sätta mig i sy gardiner till barnrummet! :D  

• Speedofsound

Det är förmodligen så att man är känsligare nu, för annars har jag ganska hög smärttröskel.. Annars hade jag aldrig kunnat tatuera mig :P

Vi hoppas på det Norrlandstöus! :D

• Speedofsound

Min bebis har inte fixerat sig ännu :/ Men det sa BM att det lika gärna kunde vara att den låg på sidan och då får den inte ner huvudet rätt i bäckenet. Får hoppas på att det är så. Hon ville att jag skulle göra lite "övningar" så att magen kommer neråt så bebis förhoppningsvis vänder sig med ryggen ut mot magen.
    Jag har det senaste fått lite mer förvärkar och mensvärk. Får se när det startar :)

• Speedofsound

Missciss: Ja mycket på alla fyra. Igår låg jag i soffan på alla fyra och kollade på tv. Gunga lite med höfterna åt sidorna. Hon ville absolut inte att jag skulle sova på rygg utan bara på sidan.
    Hur ligger din bebis då?

• Speedofsound

Jag är så ledsen, besviken och arg just nu. Jag och min sambo åkte till stan förut för att kolla runt lite. Vi mötte upp ett par vänner strax efter 13 och bestämde att vi skulle gå och äta ihop. Jag har då ite ätit sedan 9:00. Någon måste sitta kvar vid bordet och det blir jag. Min sambo kommer tillbaka ch säger att det finns typ inget att äta och säger samtidigt att han och Jonas tar typ de sista mackorna. Jaha tänkte jag, skit samma jag tar en Fanta då säger jag. Han kommer tillbaka och tycker han varit jättesnäll och köpt en liten paj till mig och en grillad macka till sig själv. På vägen hem så börjar vi bråka om detta för att jag tyckte det var jävligt egoistiskt att han åt själv och inte fixade någon mat till sin höggravida flickvän. Han tyckte att jag borde sagt något, typ att vi skulle gått någon annan stans istället isf. Det sades en hel del i bråket som hör till men kanske inte är så väsentligt för er att höra. Då hade det blivit ett lååångt inlägg :) Men jag fattar inte hur det blev såhär? Det är 5 dagar kvar till BF och nu ser jag inte ens fram emot det här. :( Det mest pinsamma i allt är att mina föräldrar kommer när vi sitter där och påpekar (skämtsamt) att min sambo äter och inte jag. Inte ens då fattar han att något är fel liksom?

• Speedofsound

Tack för era fina ord, det värmer :) Skönt att veta att alla inte har en dans på rosor hemma. Man blir orolig liksom "ska det vara såhär? Passar vi ihop" osv osv. Det är väl förmodligen så som ni säger, han är verkligen en tänkare så det blir väl överbelastning för honom ;) Vi har pratat ut nu iaf och kommit varandra lite närmare. Jag sa att jag nog faktiskt är lite rädd för förlossningen trots allt och han sa att han var rädd för att vara otillräcklig. Så det var nog bra att det här hände :) Nu ska vi kramas och gosa hela kvällen och njuta av den sista ensamtiden vi kommer att ha på ett tag ;)

Norrlandstöus: Vad skönt att höra att det händer något iaf! Min svägerskas förlossning startade med att slemproppen gick så jag håller tummarna för att det blir samma för dig!

Kämpa på ni som gått över tiden och försök hålla lågan uppe även om det är jobbigt :) Kram!

Svar på tråden BF juni 2012