Inlägg från: Norrlandstöus |Visa alla inlägg
  • Norrlandstöus

BF juni 2012

Igår så berättade jag för min kusin att vi ska ha barn och sa att det inte skulle sägas till någon annan då det är så tidigt.. imorse ringde två ur tjocka släkten och grattade mig och sen har det kommit flera sms från folk så nu vet tydligen alla.. :/ och vi som inte berättat för svärföräldrarna än måste nog skynda oss att göra det så dom inte får höra det från någon annan innan.. jag hoppas det inte blir missfall nu då så jag måste tala om det för hela släkten.. jag som ville hålla på det ett tag till men tji fick jag..

• Norrlandstöus
    Mysgrodan skrev 2011-10-28 07:19:39 följande:
    Jag försökte verkligen få ett tidigt VUL men dom sa nej, bara om jag börjar blöda =( Jag får snällt vänta till typ V18-20 vilket känns som en evighet!!
    HCG är gravidhormonet. Om det är på en normal nivå så borde bebisen utvecklas normalt. Man kan bara mäta det i början av graviditeten.

Jag är 28 =)

Har börjat känna av halsbränna och i natt var jag tvungen upp och kissa 2 gånger!! Det måste vara ett bra tecken =) Jag håller tummarna för att vi får varsin bebbe i slutet på Juni! =)

du kan ju säga att du har haft ont på ena sidan för då måste dom´göra ett vul för att utesluta utomhavandeskap..;)
  • Norrlandstöus
    Mysgrodan skrev 2011-10-28 15:01:42 följande:
    Men hur ont ska jag säga att jag har haft då? Är det några andra symptom som är vanliga för utomhavandeskap?

säg att du har konstant värk på ena sidan och att det ibland strålar upp mot bröstet och sticker till.. jag hade det och när jag berättade det fick jag komma in på vul redan samma dag;) roligt att se den lilla ärtan
  • Norrlandstöus
    PetraK skrev 2011-10-29 09:52:17 följande:
    Hörreni, en fråga till er som vill svara, hur har erat sexliv blivit sen ni blev gravida?
    Jag TÖRS inte ha sex än, vet att det inte ska vara farligt, men jag känner att om vi har sex och jag blöder pga känsliga slemhinnor eller så, så kommer det oroa ihjäl mej! Dessutom är jag inte speciellt sugen på sånt, jag är mer i stort behov av att vara nära. Kramas eller bara vara i samma rum. Vill inte att han ska iväg och jobba och så... Jag tänker mej att jag säkert törs ha sex efter ultraljudet, men bävar inför att jag kanske inte kommer våga då heller :(.

Det är som innan jag vart gravid,. varken jag eller sambon skulle stå ut utan sex så.. men jag har inte haft några blödningar allls och skulle jag börja få det skulle vi nog leva i celibat..:)
  • Norrlandstöus
    honduvet skrev 2011-11-01 21:12:17 följande:
    Det är klart att man är RÄDD för att man ska få missfall, men jag tror att går man och oroar sig och tänker på det för mycket så kanske det leder till att det blir så ialla fall. 
    Det är lite samma sak med sjukdomar. Går man och tänker hela tiden på att man "jo men jag har nog lite ont i halsen, går o känner efter oså, jo, imorrn blir jag sjuk" då är det klart det blir så.
    Tänker man i stället positivt och: "det här kommer gå så jävla bra" eller "nä fan, inte ska jag bli sjuk inte, jag kan då hålla mig frisk om jag bara vill och äter lite vitaminer". 
    Lite samma sak om man är deppig och inte vill bli glad, klart som sjutton att man går runt o är deppig då att allt känns skit!
    Man kan tyvärr ändå inte påverka ett missfall eller MA , så NJUT istället av att ni är gravida och tänk att era kroppar är friska! Tänk att varje litet symptom är ett tecken på att ni faktiskt har ett liv där inne som håller på o möblerar om för att få plats och det är klart de kan komma ett hugg då och då eller att man har lite molvärk - det är fullt normalt. Hellre tecken än inga tecken, då kanske man ska oroa sig. Men tänk på att man inte behöver känna något varje dag heller, såhär i början. Även små blödningar är normalt i små mängder. 
    Såå, hejja oss nu, tänk positivt, okej? :) :) 
    Klockrent! nu brudar ser vi framåt:D
  • Norrlandstöus
    tm78 skrev 2011-11-02 22:07:27 följande:
    Har varit på ultraljud idag, men det var ingen rolig upplevelse. Det fanns inget foster i livmodern, det satt i den ena äggledaren, så utomkvedshavandeskap alltså Gråter
    Imorgon ska jag opereras, och jag hoppas att de inte behöver ta bort hela äggledaren, men det är risk för det. Usch, är så ledsen Gråter

Lycka till vidare, alla ni andra.

tänker på dig! och hoppas att det sitter så du slipper ta bort allt., många kramar!
  • Norrlandstöus

jag försökte dölja magen igår när jag skulle på skolan men det första mamma sa när hon såg mig var att men nu har det börjat växa!.. så tydligen misslyckades jag ordentligt.. men måste erkänna att magen blivit som en boll., men kan det vara så att om man har nått extra kilo innan så syns det mer eller vad tror ni?

Svar på tråden BF juni 2012