honduvet skrev 2011-11-01 21:12:17 följande:
Det är klart att man är RÄDD för att man ska få missfall, men jag tror att går man och oroar sig och tänker på det för mycket så kanske det leder till att det blir så ialla fall.
Det är lite samma sak med sjukdomar. Går man och tänker hela tiden på att man "jo men jag har nog lite ont i halsen, går o känner efter oså, jo, imorrn blir jag sjuk" då är det klart det blir så.
Tänker man i stället positivt och: "det här kommer gå så jävla bra" eller "nä fan, inte ska jag bli sjuk inte, jag kan då hålla mig frisk om jag bara vill och äter lite vitaminer".
Lite samma sak om man är deppig och inte vill bli glad, klart som sjutton att man går runt o är deppig då att allt känns skit!
Man kan tyvärr ändå inte påverka ett missfall eller MA , så NJUT istället av att ni är gravida och tänk att era kroppar är friska! Tänk att varje litet symptom är ett tecken på att ni faktiskt har ett liv där inne som håller på o möblerar om för att få plats och det är klart de kan komma ett hugg då och då eller att man har lite molvärk - det är fullt normalt. Hellre tecken än inga tecken, då kanske man ska oroa sig. Men tänk på att man inte behöver känna något varje dag heller, såhär i början. Även små blödningar är normalt i små mängder.
Såå, hejja oss nu, tänk positivt, okej? :) :)
Klockrent! nu brudar ser vi framåt:D