Inlägg från: Norrlandstöus |Visa alla inlägg
  • Norrlandstöus

BF juni 2012

PetraK skrev 2011-11-30 14:04:52 följande:
    Okey, skönt det :). Det går nog fort! Det har Det har det gjort hittills!

Våran lillfis var 61,5 mm lång, sparkade, och hjärtat slog. Allt såg bra ut :). Vecka 12+2 idag (som väntat) och BF 11 juni :).
    Nu är det officiellt! Så sjukt!! Och skönt!!

ja visst är det skönt när man kan tala om det för alla och slippa bära på det själv.. dom närmaste fick veta när vi var i v 8 av misstag och nu igår berättade vi för alla andra.,  Har varit och hälsat på en kusin som har en 2 månaders bebis så nu längtar jag så ini norden mycket!:) 
  • Norrlandstöus
    PetraK skrev 2011-11-30 14:17:04 följande:
    Ååh va mysigt! Förstår att du längtar!
    Har en systerdotter på 4 år och jag har längtat sen jag snosade på henne första gången!

Men en lustig tanke de senaste dagarna; förut har jag varit peppad inför en förlossning, nu när det är på riktigt och "utan återvändo" så är det lite läskigt att enda vägen ut är total smärta (förmodligen) peppande fast läskigt!
    Jag har inte börjat tänka på det så mycket men nu börjar jag ju fundera litte smått;) Men jag försöker tänka att alla andra har ju klarat det så då måste ju jag oxå det..:) sambon därimot är livrädd att han ska svimma:) haha
  • Norrlandstöus
    Soffifi skrev 2011-11-30 15:33:55 följande:
    Å, vad tråkigt!

Ringde till BMM nu och ville få min RUL lite tidigare. Tydligen gör man det inte före vecka 18+0 här. Hur är det där ni andra bor? 

Tycker det känns sjukt långt.. 

här är det i v 17 som man får göra rul.. men eftersom det e veckan innan jul så är jag rädd att dom har stängt eller nått så jag måste vänta..:/
  • Norrlandstöus
    bejb skrev 2011-12-06 07:49:07 följande:
    Går in i vecka 15 nu idag och idag är en bättre dag :) Ska festa till det med en riktigt hemmalagad "hotellfrukost" =) Vet inte om jag inbillar mig men det känns som det värsta illamåendet börjar vara borta,men jag hoppas verkligen det! =)
    Hur mår ni andra?

mitt illamående är borta men i natt vaknade jag och mådde såå fruktansvärt illa och var tvungen att springa på toa.. vet inte om det är nått annat eftersom det varit borta i ca 3 veckor nu.. en hotellfrukost är ju aldrig fel;D
  • Norrlandstöus

nu har min kommit igång och kickar mamma ordentligt., så härligt! när sambon kommer hem och pratar med magen så blir det full rulle,. rul om 9 dagar och tiden står stilla!

GOD JUL PÅ ER ALLA:DTomte  

• Norrlandstöus
    Soffifi skrev 2011-12-23 16:10:05 följande:
    Oj, vad tidigt! Särskilt om det är första barnet. Skönt att få känna att det finns liv därinne. :) 

God jul till dig med, och alla andra därute! 

är i vecka 18 så så tidigt är det väl inte..eller? det e så härligt iaf:D
  • Norrlandstöus
    Soffifi skrev 2011-12-24 10:03:12 följande:
    Jag är i vecka 17+2 nu med andra barnet och känner ytterst små rörelser. Läkaren jag träffade i onsdags tyckte att det var väldigt tidigt när jag sa att jag redan känt lite rörelser. 
    Men känner du på utsidan också? 

nej inte utan på än.. har förmodligen en kick boxare i magen;D igår på julafton var det så lungt så jag nästan blev fundersam men sen när  jag kom hem och la mig så kom de igång.. :)
Svar på tråden BF juni 2012