Inlägg från: Norrlandstöus |Visa alla inlägg
  • Norrlandstöus

BF juni 2012

bejb skrev 2012-02-07 13:00:03 följande:
    ajajaj vad det tar ont på magen.
    då jag blev gravid tog jag genast ut min navelpiercing,tyckte det var bäst då magen växer. Nu har ju förstås hålet läkt ihop men det tar så förbannat ont vid ärret och rött är det. Någon annan med samma problem?

Jag har oxå så., men har tvättat nu några dagar så det börjar bli bättre.,
  • Norrlandstöus

Har ni andra börjat gå på föräldrautbildningar? Vi har varit iväg nu två ggr och är lite besviken för alla andra ska ha i april., men men jag hoppas i smyg att dom får gå över en vecka och att jag får nån vecka tidigare;)

• Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-02-29 13:56:10 följande:
    Nej våra har inte börjat än, en grupp startar snart men det är för majgruppen så det är väl vår tur snart också :)
    Varför hamnade ni i den gruppen?

Vi är en grupp där det ´är både mars,april, maj och juni så det är super tråkigt., ganska konstig indelning då jag tror att dom lagt oss så för att det är första barnet för alla.,. men mindre kul att har jag otur så kommer alla ha fått sitt barn till sista träffen utom jag som har en månad kvar då..:/
  • Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-02-29 20:40:32 följande:
    Ja det låter ju inte alls kul :/ Då kan man ju inte ha några bra diskussioner direkt heller. Kul sen när barngruppen kommer igång och de redan startat när du är på bb typ :(

Nej det är det som är så synd., men ska försöka prata med min barnmorska och se om det finns nån fler i juni för vore skumt om det bara vore jag som ska då.,;)
  • Norrlandstöus

Jag har oxå fått några bristningar 6 st stora..., smörjer med canoderm flera ggr per dag.,  inte så länge kvar nu hörrni:)

• Norrlandstöus

Idag är det bara 80 dagar kvar till bf., Haft en jobbig dag  med mycket foglossning så det vart en dag vid symaskinen., har gjort 6 st dregglisar eller "seckellappar" som vi säger här uppe, Blev jätte nöjd:) .,
    B

• Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-03-13 21:04:22 följande:
    Norrlandstöus: Vilka fina! Såna vill jag också ha ju!! :D har ingen symaskin, det skulle prompt mitt ex behålla i bodelningen.... :( Han vet nog inte ens hur man startar den.

åh vad störande:/ men det går att sy dem för hand oxå om man har tålamod;)
  • Norrlandstöus
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:24:03 följande:
    Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.
    åh grattis till era flickor och vad skönt att det går bra för er! stor kram!
  • Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-03-14 08:53:19 följande:
    Norrlandstöus: jag är inte känd här hemma för mitt tålamod direkt ;) får hoppas på att det finns lika fina att köpa :P

hahah jaa det går ju lika bra det;)
  • Norrlandstöus
    bejb skrev 2012-03-15 08:49:43 följande:
    Vägde mig just.. oh dear god!  I början av graviditeten gick jag ju inte upp någonting.. men fr.o.m. v 20(då jag slutade kräkas) har vikten bara ökat och ökat! Före jag blev gravid vägde jag 67-68kg(171cm lång) men nu väger jag 10 kg mera =( Och har ju ännu måånga veckor kvar.. var kommer detta sluta?
    Jag äter ju ändå inte mer än tidigare,men det lagras ju i kroppen på ett annat sätt nu. Och någon motion får jag ju inte,eftersom jag har så foglossning att jag inte kan röra mig och får sammandragningar av minsta lilla ansträngning..

idag var en sämre dag =(

Gick inte heller upp nått före v 21 då det sa pang och nu i v 28+5 har jag gått upp 11 kg., hade lite extra innan men nu känner jag mig så tung., har så mycket vatten i kroppen att jag får sitta på sängkanten en stund och pressa ner fotsulorna i golvet så vattnet sipprar upp på ovansidan., :/  
Svar på tråden BF juni 2012