Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Hoppar in här om det är ok? Plussade igår, totalt oplanerat och trots att vi skyddat oss med kopparspiral...

Enligt uträknaren är BF 12/6...

• Sweet life
    zenoble skrev 2011-10-05 09:43:32 följande:
    Grattis alla nya till Plus!
    Har ni barn sedan innan?

Ja det är många som mår likadant ser jag, jag är känslig så jag börjar gråta till och från, illamående och uppsvälld mage och trött. Inget i brösten än, tror ni det beror på att man har implantat? hade jätte ont i dem förra graviditeten. Känns som att något är "fel! , undrar också hur länge man ska behöva känna sig såhär nere, känns inte kul alls. Men det blir ju nåt bra tillslut Glad
    Jag har inga egna barn sedan tidigare men 2 bonusar på 12 och 3 år... Har 2 missfall i bagaget tillsammans med min exman.

Jag är bara extremt trött... I måndags sov jag hela dagen och hade inga problem att sova hela natten sen. Ett diffust illamående som kommer och går hela dagen har jag, men ingen märkvärdig ömhet i brösten..
  • Sweet life
    zenoble skrev 2011-10-05 09:51:17 följande:
    Jobbigt att vara trött när ingen vet vad det är frågan om egentligen.. det är ju inte utan anledning direkt.

Men denna gången kommer det gå super bra ska du se! {#emotions_dlg.flower}
    Nej, och i måndags visste ju inte jag heller... äldsta bonusen frågade om jag var sjuk när hon kom hem från skolan och jag låg utslagen i soffan med täcke och kudde. Jag trodde bara jag sovit lite dåligt natten till måndagen då minsta bonusen krånglade och vi var uppe flera gånger. Men nu vet jag ju iaf varför jag somnar på föreläsningar och gäspar vid matbordet klockan 17.00!

Ja, det kommer gå super! Jag väntar barn, inte missfall!
  • Sweet life
    zenoble skrev 2011-10-05 10:29:43 följande:
    Ja hörrni, detta kommer gå kalas :)

Längtar så tills första ul, bara max 6 veckor kvar!? Men kanske bäst att jag ringer mvc å bokar en tid först haha! När ska ni andra göra rul, har ni bokat det privat eller? Här vet jag inte ens om man kan det..
    Jag kommer boka ett VUL privat om inte min MVC kan erbjuda mig det... Vi kommer inte berätta nått för någon innan vi gjort det och ser att det verkligen faktiskt finns ett barn där inne. Men troligtvis väntar vi till efter vecka 12 med att berätta ändå. Sist berättade jag och exmannen tidigt för familjen då vi skulle gifta oss och jag mådde pyton. Det slutade i ett missfall i vecka 16 där det visade sig att fostret vart dött sen vecka 8... Så den här gången vill jag göra ett VUL runt vecka 10-12...
  • Sweet life

Det bubblar friskt i magen ikväll...

Är så trött att jag skrattat så jag gråtit och bonusdottern undrar vad som är fel med mig.. Jadu, får du veta sinom tid...

• Sweet life

Känner mig som värsta klimakteriekossan!!

Svettas som en gnu av att ha dragit av köksgolvet lite snabbt med dammsugaren, får kväljningar av att plocka bort minsta bonusens vällingflaska från vardagsrumsbordet och magen molar...

Välkommen underbara graviditetssymptom..

• Sweet life
    HeavyD skrev 2011-10-06 15:46:18 följande:
    Någon som vill dela med sig av bästa (och helst nyttiga) snackset mot illamående? Just nu vill jag knapra på något då och då för att dämpa illamåendet och det är ju inga nyttiga saker jag blir sugen på ;)
    Skorpor och nyponsoppa! Mirakel är det för det funkar verkligen!
  • Sweet life
    Pia87 skrev 2011-10-06 17:44:27 följande:
    UL bokad 10/11 Hur ska jag orka vänta en hel månad!! Glad
    Uch, jag har inte ens vågat ringa MVC för att boka in tid... Är för rädd för att om jag gör det för tidigt kommer fostret dö den här gången också.. Iaf om man har den oturen jag har... Men jag SKA göra det snart!
  • Sweet life
    bebisgalen skrev 2011-10-06 20:23:44 följande:
    ush, jag har mycket mindre ömma bröst i nu ikväll märkte jag. :(
    Det kan komma och gå under graviditeten. Så oroa dig inte!! Jag hade inga ömma bröst i morse, men sen sa det bara pang i eftermiddags!!
  • Sweet life
    Gullgrodan skrev 2011-10-06 20:59:15 följande:
    Vad är det för vitaminer då? Måste man ta de? Äter redan folsyra sen länge tillbaka...
    Jag kör på multivitamin kvinna från apoteket...
Svar på tråden Juni-barn