Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Appropå hjärtljud så har jag bokat tid hos min BM om tre veckor för att lyssna på hjärtat... Så det var inga problem, men inte tidigare än vecka 14 sa hon...

• Sweet life
    FiaA87 skrev 2011-11-25 08:33:46 följande:
    Ett tag sen jag skrev nu! Är i vecka 13, 12+4 idag! Var hos BM i tisdags å dom tog alla blodpropp osv. Äntligen har illamåendet slutat.. Fick dock ett samtal sent I onsdags kväll från en annan BM som ringde för att berätta Att mina värden för struma inte så så bra ut:( dom vill att jag ska Komma in en gång i månaden för att ge blodprov, usch.. Är så nervös! Hatar att läsa alla negativa trådar här på fl men samtidigt kan jag Inte låta bli.. Det står lite överallt att det kan öka riskerna för missfall mm. Mamma har struma så jag vet vad det innebär Att leva med sjukdomen, det enda jag är rädd För är att det ska skada bebisen.. Sorry för ett tråkigt inlägg, kände bara att jag Var tvungen att skriva av mej:) Härligt att läsa om alla som fått se sina bebisar!!
    Många gravida kvinnor får struma och levaxinet är absolut inte fosterskadande om man nu måste äta det... Däremot kan det vara så att när de som har haft upprepade missfall har man upptäckt struma och då hittat ett samband att det kan vara en orsak till alla upprepade missfall. Men det är långt ifrån vetenskapligt bevisat...

Så jag tror inte du behöver oroa dig, och speciellt inte när dom nu kommer hålla koll på dig!
  • Sweet life
    RocketQueen skrev 2011-11-27 04:36:35 följande:
    Välkommen The more the merrier! Men visst hänger du i någon annan juni-tråd också? Är helt säker på att jag har sett ditt nick
    Hon hänger ju i din fina sthlms-tråd...
  • Sweet life
    tvåtjejer skrev 2011-11-27 11:11:24 följande:
    Exakt

Hur mår du Sweet life? 
    Jag mår ganska prima liv faktiskt!

Sticker lite i tuttarna då och då, molvärk från hell på kvällarna, illamående igen när jag blir hungrig. Trodde jag hade klarat av det vid det här laget... En andedräkt som får mig att kväljas bara! Men som sagt, priiiima liv!

Sitter och skriver på en hemtenta med deadline tisdag klockan 13 och har fått ner 3 rader av minst 8 sidor....
  • Sweet life
    tvåtjejer skrev 2011-11-27 11:34:24 följande:
    Går inte du oxå in i v 13 idag?

Har oxå lite illamående ibland men annars bara foglossningen som idag är helt borta!

Tänkte baka lussebullar nu efter lunch och proppa frysen. Har en sjuk lussebulls behov...

Lycka till med hemtentan!!!
    Nej, jag går in i vecka 13 imorgon!
    Har bestämt mig för att berätta för mina syskon i helgen när vi ska iväg på julbrodskryssning... Eftersom det kommer intas alkohol och jag självklart inte kommer dricka och jag inte vill ljuga för dem även om jag vet att reaktionen kommer bli allt annat än possitiv...

Åh, jag ska bara vit chokladtryffel med vanilj och saffran senare i eftermiddag... Fick precis veta att vi blir barnfria i minst 24 timmar till då minsta bonusen fått kräkrsjukan hos sin mamma och jag sa att hon bannemig får stanna tills hon är frisk...

Tack!!
  • Sweet life

Wihoooo! 12+0 idag och det är sååå skönt!!

Att berätta för syskonen löste mamma efter att jag ringt henne och berättat om min ångest... Några minuter efter vårt samtal kan jag läsa på hennes facebook:

"Ska bli mormor till en liten hoppsan i juni, åh så jag längtar!" Den enda reaktionen var min ett år äldre storebror som jag aldrig gått ihop med "Kan du inte bara hålla käften nån gång och göra det enda rätta, en abort?" Så han ska få sig ett uppvaknande i helgen.....

Ha en underbar dag alla mammor! Jag ska pysa iväg till Universiteten och slita med hemtentan...

• Sweet life
    Nilee skrev 2011-11-28 07:31:14 följande:
    Nämen, varför säger din bror så ? :s
    För att han är dum i huvudet! Jag är yngst och mitt liv och mina livsval har alltid vart väldigt intressanta att diskutera, nedvärdera och ha åsikter om. Visst, jag håller med om att det är helt rubbat att skaffa barn med nån man träffat i 5 månader och blev gravid efter 2, och speciellt när det är 4 månader sen skilsmässan från min exman gick igenom... Men det är ju MITT liv, mina beslut och kan dem inte acceptera det så är det deras problem...
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-11-28 08:37:26 följande:
    Sweet - tråkigt med din bror, men varför skriver din mamma det på Facebook innan du ens hunnit berätta något? Det skulle jag bli arg för.

Här är det v 14 idag . Den senaste veckan har varit låååååång, men nu ska det nog rulla på igen.
    Det var bara skönt att hon gjorde det... Jag ville själv kläcka det på facebook för mina vänner, och när vi pratade om min ångest inför att berätta för syskonen så sa hon att hon skulle lösa det.. Och det gjorde hon ju.. Så arg är jag absolut inte, tacksam och glad över att jag slapp det själv..

Men nu på morgonen har jag lagt upp en status om det så mina vänner får veta..
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-11-28 08:43:18 följande:
    Sweet - ja men dåså ;). Skönt att hon kunde hjälpa dig .
    Men nu har jag ångest över att spendera 24 timmar på en båt med syskon som verkar vara totalt oförmögna att lägga sin ilska åt sida och kunna glädjas åt andras glädje... Men vi får se, kanske blir så att jag äter middag med dem och sen går och lägger mig....
Svar på tråden Juni-barn