Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

JennieJ skrev 2011-11-11 15:20:10 följande:
    Åh så kul! Åter igen har min tarm gått sönder satte mig på toa och total förstoppad men tryckte och försökte kändes som jag pissa på mig dok med röva så reste mig och de rinner blod ner på låren och hela toasitsen så riktigt ordentligt. Väntar på min syster som ska passa barnen sedan in till akuten för dom ville jag skulle komma in direkt. Vad händer nu tro? Räckte de inte med urininfektion eller? Fredagsmys på akuten *jippi*
    Uch stackare!! Hoppas det inte tar hela kvällen och att dem kan hjälpa dig!

Det där är jag så rädd för! därför går jag inte på toa för tvåan om det verkligen inte är på väg ut av sig själv. Har totalt slutat med tryckandet...
  • Sweet life
    Zvartaliljan skrev 2011-11-11 15:59:36 följande:
    Har varit på mitt andra vul idag för att se om det gick att hitta något foster idag, o det gick!!!!!!! Jag blev så lycklig så jag började gråta...för 2 veckor sen var läkaren stensäker på att jag hade en ofostrig graviditet då han inte kunde se något. Men idag fanns där en liten krabat på 3cm och tickande hjärta!! Nu kan jag pusta ut och äntligen njuta av att vara gravid Är i v.10+5 idag, bf blir då 1-3 Juni beroende på vilken graviditetskalender jag använder mig av, vilken använder ni?
    Va kuuuuuuul!

Jag använder mig av babgruppens iphone-app och familjelivs graviditetskalender och får samma datum av båda...
  • Sweet life
    JennieJ skrev 2011-11-14 16:26:22 följande:
    Åh sicken dag med hundra saker att göra! Nja inte riktigt kanske, men har haft 3 möten iaf och tanke på hur jag mår känns de som man sprungit ett maraton eller liknade. Kl 9 i morse var de bms som gällde och man är nu 10+1 och alla blodprov togs och de såg bra ut och har inbokat rutinultraljud och de är 16 januari och då är jag typ i vecka 18 alt 19 *känns som hundra år tills dess* sedan nästa besök till barnmoskan är 27 februari. Sen kl 13 var de besök hos läkaren och nej de var inte bara vanlig urininfektion jag hade utan njurbäckeninflammation *jippi* tarmen såg bättre ut och man skulle avvakta några dagar till. Och nu fixar jag snabb middag vilket blev spagetti och köttfärssås och kl 18 ska min dotter ha dansuppvisning så kommer inte vara hemma fören vid 20 eller liknade och jag vill SOVA nu egentligen. Ha en skön måndags kväll alla
    Oj, vilken fullsmockad dag du haft!

Vi har RUL samma dag du och jag.. Jag ska enligt sm vara 19+0 då...
  • Sweet life

Åh, ibland är min karl bara för go!!

Ringde honom i eftermiddags och sa att jag var sugen på kinamat, så efter han vart på utvecklingssamtal med äldsta dottern kom han hem och sa att vi måste fira hennes A rakt igenom med kinamat...

Så nu ska jag moffla fyra små rätter och sen en friterad banan med glass!

• Sweet life
    mimi02 skrev 2011-11-15 23:06:51 följande:
    Blir tokig på alla oroliga tankar hela tiden, känner hela tiden efter hur jag känner mig och om symptomen avtar och om det är tecken på att bebisen inte lever längre. Såg ju ett hjärtslag för drygt två veckor sen (8+0) och är idag på 10+1.....men jag kan inte sluta oroa mig ändå....suck. Ni andra som är i vecka 11, hur känner ni er? Min trötthet är inte lika illa längre och har måste mindre illa de sista dagarna och brösten ömmar mindre. Jag är fortfarande ûberkänslig och börjar gråta för typ ingenting, blir otroligt lätt irriterad, blir yr när jag reser mig upp.... Molvärken har också blivit mindre sista dagarna....

Åh suck, jag skulle så gärna vilja veta. UL om två veckor.... 
    De låter som det är mig du beskriver... 10+2 idag och jag börjar känna mig mer och mer som en normalt fungerande människa igen....
  • Sweet life
    m1ni skrev 2011-11-17 10:41:41 följande:
    Såg att nån undrade om Blossa-glöggen från t.ex. Ica. Det är lite alkohol i dem.
    Men min svåger läste på om det där när min syster väntade barn, och kom fram till att om man kokar glöggen i ett visst antal minuter så går den att dricka sen :)
    Kommer inte ihåg hur länge men ska fråga.
    Det räcker med att den börjar koka för att alkoholen ska försvinna, resten förbränner du innan den ens passerat ner genom strupen...
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2011-11-17 12:14:35 följande:
    Ja det är inte lätt alls... Känns som mitt liv bara splittras... O vem vill ha en tre barns mamma med tre olika fäder???
    Vem vill ha en trebarn pappa med tre olika mammor?
    Så skulle man kunna säga om min sambo om vi går isär....
  • Sweet life
    fröken01 skrev 2011-11-17 14:11:57 följande:
    Är det någon mer än jag som gillar Twilight? Ska se Breaking Dawn ikväll, äntligen!!!

Det är lite pinsamt att vara en sån twi-nerd vid min ålder, men kan inte låta bli Böckerna är fantastiska. Får jag en flicka ska hon heta Alice i mellannamn, och Edward ifall det blir en liten pojke.
    Har inte tittat på någon av filmerna förut.. Men har faktiskt bett sambon ladda hem så jag kan kolla nu när jag ligger hemma i soffan 90% av tiden.. Sen ska jag ta med äldsta bonusen och kolla på bio!
  • Sweet life
    fröken01 skrev 2011-11-17 14:16:53 följande:
    Gör det Sweet! Och läs läs läs böckerna!
    Haha, just nu bojkottar jag böcker.. Jag läser 200-300 sidor om dagen i min kurslitteratur så att läsa när jag inte måste är allt annat än intressant... Men det kommer ju en jul snart och då har jag tid!
Svar på tråden Juni-barn