Juni-barn
Jag orkar inte mer, vill bara lägga mig ner och gråta! Har totalt missförstått en fråga på hemtentan vilket resulterar i nattjobb! OCH fram till lunch imorgon då den ska vara inne...... Kul, ingen sömn på 30 timmar...
Jag orkar inte mer, vill bara lägga mig ner och gråta! Har totalt missförstått en fråga på hemtentan vilket resulterar i nattjobb! OCH fram till lunch imorgon då den ska vara inne...... Kul, ingen sömn på 30 timmar...
Tentan inlämnad och imorgon åker jag bort några dagar till min mamma då både jag och karln behöver komma ifrån varandra och de dåliga spår vi just nu går i. Vi pratar knappt med varandra och gör vi det är det bara få ord som kommer ur munnen eller så är vi glada och trevliga för att hans dotter är med oss...
Insåg igår att det börjar bli svårt att dra upp gylfen i jeansen och idag insåg jag att pennkjolen var tvungen att dras upp ännu mer för att den skulle gå att få igen. Jag som inte tycker jag har nån mage, iaf inte som syns! Men jag blir bara glad och imorgon skulle mamma åka och köpa ressår så att hon kunde sy om mina favoritjeans åt mig...
Jaha, då var det bara att börja läsa litteraturen till nästa delkurs som börjar imorgon... Jippie! Men först ska jag ta igen all sömn jag missade i natt!
Förlåt om jag drar ner stämningen här, men jag måste få skriva av mig....
Jag sitter hemma hos mamma och äter en mysig frukost när jag dum som jag är kollar mailen i telefonen... Det kommer ett mail från min "sambo" eller vad f*n jag ska kalla honom där han klart och tydligt markerar att jag nu är ensam med den här graviditeten och att jag ska flytta ur huset så fort som möjligt..
Han vill alltså inte ha något med mig, eller det kommande barnet att göra. Han kan tänka sig att betala det han enligt lag är skyldig att göra, men absolut inte finnas för barnet... För jag har tagit det här beslutet så mot hans vilja att han aldrig kommer kunna se på mig utan att känna enorm ilska....
Så här sitter jag, ensam i gästrummet hos mamma och tårarna bara forsar. Jag kan inte berätta för henne, för hon har redan klargjort att abort är det bästa alternativet. Och "hem" ska jag på måndag efter det som skulle bli en trevlig julbordskryssning med mina syskon...
Jag har bestämt mig för att köpa begagnat... Mestadels för att jag nu när jag blir ensam inte kommer ha råd att köpa allt spillans nytt och satsar då hellre på nytt babyskydd än ny barnvagn..
Har redan spanat in mig på en Teutonia Mistral S med liggdel till som jag visat för mamma och hon tycker den verkar bra. Hon är superemot buggor och andra vagnar som hon anser ser ut att bryta ryggen av barnen..
Har kommit hem och väntar på att karlsloken ska masa sig hem... Vi skulle haft kvällen för oss själva för att prata medan hans dotter var i stallet.. Men när jag kom hem hittade jag en lapp i köket där det stod att hon var i stallet nu och kommer hem till 18... Mycket samtalande blir det! *ironi*
Hej tjejer!!
Hur mår ni? Jag har fått tillbaka mitt illamående och efter en underbar limpmacka med kantareller i förmiddags så var det bara att springa till toa och både mellanmålet och frukosten kom upp. Att kräkas trattkantareller är INGEN höjdare!!
Men en liten fråga. Är det bara jag som kan bli såhär hysteriskt panikkissnödig från ingenstans? Eller borde jag ringa BM och höra mig för om det kan vara UVI? Det gör inte ont när jag kissar och jag har ingen feber som jag under min utbildning fick lära mig att man ska ha...