Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-06-24 21:25:34 följande:
    Sweet life. Så hade vi oxå men min bror ställde upp...

Vet att ni har det lite speciellt med ert barn... Men att föda barn är väldigt speciellt det oxå... O har ni absolut ingen som kan ta henne???
    Ja, hon är autistisk och att plocka in vem som helst funkar ju inte tyvärr...

Sambon ska kolla med personalen på förskolan om nån av dom skulle kunna ställa upp, självklart mot betalning vid eventuell kris...
    Bumman79 skrev 2012-06-24 21:29:44 följande:
    Men fy vad taskigt! Finns det ingen kompis eller så som kan ställa upp? Inte kul att ligga där själv speciellt inte med första barnet....
    Ja, man kan ju tycka det... Hennes sistaminuten resa var tydligen viktigare än sitt eget barn!
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-06-25 10:36:11 följande:
    Fan vad tomt det börjar bli i den här tråden men så inser jag att juni månad är ju faktiskt snart slut! De flesta har väl fått nu jag är typ sist kvar?

8:e dagen över tiden idag....började få ont i halsen igår det är ännu värre idag KUL not. Fan att man ska bli sjuk nu när man bara vill in å föda barn...kanske e bäst att bli frisk först eller hur funkar det att vara sjuk å föda någon som har erfarenhet av det?
    Nån sa till mig för ett tag sen att man oftast blir förkyld innan det är dags.. Vet inte om det ligger nån sanning i det, men vi kan väl hoppas?
  • Sweet life

Åh!

Det ilar i hela jävla muffen! Känns som att urinröret ska gå i tusen bitar och jag vill bara hålla i allt och hålla det still när jag går..

• Sweet life

Vaknade i morse vid 5 av att det gjorde ont i magen långt ner.. Tänkte inte mer på det utan tänkte väl att det är smärta av den där jävla förstoppningen jag har. Efter 30 minuter vaknade jag igen av att samma smärta återkommit och att den återkom ca var 30:e minut fram till klockan 8... Sen försvann det. Gick på toa och upptäckte en brun/rosa flytning när jag torkade mig. Så nånting händer ju där inne iaf!

• Sweet life
    Uddabus skrev 2012-06-26 08:46:25 följande:
    Åh va spännande Sweet life :) hoppas att det är på g nu...

Har ni fixat med barnvakt ???
    Vi hoppas på att bebis iaf vill stanna till imorgon då barnets mormor och morfar tydligen kommer hem igen. Annars så har en av sambons bästa vänner lovat att ställa upp... "Jag kan inget om barn, men behöver ni hjälp kommer jag på en gång.." Vi får helt enkelt ta eventuella tillbakagångar i utvecklingen.. Men hon har ju träffat honom många gånger, det jag oroar mig över är hur hon reagerar på morgonen om vi inte är hemma. Det är lättare om vi åker iväg på kvällen och säger hej då, nu är NN här hos dig i natt och kör dig till dagis imorgon...

Men, det löser sig!
  • Sweet life

Sitter här och klockar värkar som jag haft sen halv fem i eftermiddags...

snittar 7 minuter mellan och en längd på 1.13... Gör fruktansvärt ont och inget verkar hjälpa! Pratade med förlossningen vid 22 och den rätt otrevliga barnmorskan sa bara "ta ett bad, duscha varmt, använd varm handduk och återkom när det är 3-4 minuter mellan och det vart så i några timmar"... Några timmar? Hur ska man stå uuuuut?????

• Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-06-27 01:27:29 följande:
    Har du tagit Alvedon? Snart dags låter det som...:)
    Jag har tagit 2 alvedon för tre timmar sen.. Hjälper verkligen noll! Känns som att hela ländrygg och mage ska explodera vilken sekund som helst.. Försöker låta kroppen följa med och göra mig tung och gå in i mig själv, men det är svårt... Det är lättare att spänna sig känner jag..
  • Sweet life

Nu är han här, eller ja... Han kom 03.24 i torsdags men först nu har jag haft möjlighet att skriva här!

Älskade lilla Simon 3020g och 50cm!

Har skrivit en låååång förlossningsberättelse som jag lägger in i andra tråden!

• Sweet life
    Emmelie Lindén skrev 2012-07-02 19:40:24 följande:
    Suck jag är oxå kvar i tråden BF +4.
    När vill hon titta ut??
    Är de nån som har en historia/ erfarenhet om ricinolja, läst jätte mycket, låter som att man INTE ska prova.
    Det som händer är ju att du blir så dålig i magen att det framkallar sammandragningar i livmodern och kan få igång förlossningen. Men det betyder ju att du kommer skita och kräkas tills du tror att du ska dö...
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-07-04 12:53:21 följande:
    Jag har fått en liten dotter i måndags det slutade med ett akut kejsarsnitt efter 1,5 dygn med pinvärkar som inte gav resultat öppnade mig 2 cm å sen stannade det av trots att värkarna kom oftare å gjorde svinont. Nu ligger vi på bb och man håller på att repa sig efter snittet.

Hon kom kl 13:42 med en vikt på 4746g och en längd på 53cm lång.
    Grattis till den rediga lilla tösabiten!

Vila upp er nu och njut av att vara en liten familj!
  • Sweet life
    snuppis skrev 2012-07-14 11:53:45 följande:
    när alla fått sina bebisar får vi göra en fortsättningstråd tycker jag =) 

Grattis alla nya mammor!  
    Det finns ju redan en...
Svar på tråden Juni-barn