Inlägg från: Ensortsmamma |Visa alla inlägg
  • Ensortsmamma

Juni-barn

Känns som att alla lider av hemsk foglossning? Lider med er alla, jag hade det med min första flicka. Och nu, samt att min svanskota är paj efter trafikolyckan. Dubbelotur! Känns som att man gnäller, men Faan vad ont det gör! Men tack och lov för foglossningsbältet, jag går inte en meter utan det :)

• Ensortsmamma

Ghaa! Blir tokig, vaknade i stort sett upp en morgon då hela ansiktet ser ut som en 14 årings, fast värre, de är småsmå plitor/finnar överallt. Jag har aldrig haft oren hy och är mycket noga med borttagning av tex smink. Har hört att mammans "skönhet" kan försvinna men så här? Vill inte visa mig:(

• Ensortsmamma

Vart bor alla ni som är så lyckligt lottade att de kollar kön på rutin? Jag vill med veta! Ska kolla extra noga nu på måndag då vi ska in igen på ultraljud, så mysigt att få se de lilla pyret:)

• Ensortsmamma

Jag förstår inte varför de säger på vissa ställen och på andra inte? Ne som sagt i Skövde säger de inget, sist vi var inne och kollade på pyret så frågade min sambo om
    De kunde kolla kön, men hon svarade att de är inte de vi ska fokusera på och de är vi inre utbildade att kolla efter. Sambon bör. Lite sur då han inte tyckte att hon svara på hans fråga, han förstod om hon inte ville säga till oss men de han egentligen ville veta va ifall de kunde se skillnaden. Vilket jag tror att de helt klart kan. Iaf, tycker att de är tråkigt att inte alla kan få veta. Känns som att de bara är vi i Skaraborg som inte får veta?

• Ensortsmamma

Så glad och arg på samma gång!
    Var på ultraljud nummer 4 idag, då de skulle fokusera på hjärtat. Allt såg bra ut! Så vi kan förhoppningsvis andas ut nu. Men iaf, förra ul vi var på så frågade min sambo ifall de kunde se kön, svaret vi fick var egentligen inget svar..men iaf hon sa att "vi är inte utbildade att titta efter de". Och jag tror att bara för att han fråga de sist och att hon visste att vi var nyfikna så visa hon aldrig längre ner än bebis mage idag. Blev lite sur över de. Plus, att min pappa var också med så efter när hon kollat klart på hjärtat ( vilket var de enda vi kolla på i typ 5 min) så sa hon att jag kan väl visa bebis ansikte bara för att ni har med er din pappa idag. Men vadå?! Vill inte vi också se ansikte och hela bebis som blivande föräldrar?! Tyckte de va fult!

Men iaf, när hon visa bebis så klia den sig i ansiktet och sen gäspa den två gånger var av ett fick vi på bild! Så sött vi höll på att smälla av

• Ensortsmamma

Då behöver era bebisar kalium denna vecka/period så hade jag med min förra grav fast jag harar mjölk och de vet min kropp så den va sjukt sugen på oboy! Tycker att de är coot, de gick över sen. Jag trodde att de va ett gravbehov, men min barnmorska sa att bebisen gör att du blir sugen på de du behöver och i detta fallet va de mjölk:)

• Ensortsmamma

Med min förra bebis ville jag göra i ordning allting, vi hade beställt vagn hämtat spjälsäng köpt och tvättat alla kläder. Men sen gick det ju som det gick och vi fick inte behålla vår Maja. Jag vill göra iordning allt nu med iför denna lill* men de tar liksom emot, jag vågar inte.
    Vet inte om de kanske är bearbetning att sätta ihop tex sängen ihop en kväll men är så rädd att de ska hända något och då blir allt så jobbigt igen. Nån som har tips? Vi har köpt en ny vagn ( de gjorde vi innan jag ens blev gravid denna gång) har köpt lite nya kläder också . Bilbarnstolen skulle vi ha lånat utav ett par vänner och ska så göra denna gång.

• Ensortsmamma

Mitt inlägg va absolut inte riktat så att folk ska tro att man inte ska ta ut något i förskott absolut inte. Kände att mitt inlägg egentligen kanske inte passa in här, men samtidigt så vill jag vara "normalt" gravid som alla andra blivande mammor. Jag säger inte att man ska göra si eller så. Det är självklart upp till var och en. Jag vill nog pyssla och greja i tid men min sambo vill nog vänta helst till vi kommer hem ifrån bb.

• Ensortsmamma

Tack vilka fina kommentarer ni ger mig. Ne som sagt det är verkligen så dubbla tankar hela tiden, ena delen av mig vill inget hellre än att pyssla och göra iordning och andra delen vågar inte. Tror också att jag vill liksom skynda på allt, men de pga av att jag så nyligen var gravid. Hade senast idag värsta hormonbrytet, är de bara jag som känner mig fet ful och äcklig? Inga kläder passar , och inga snygga mammakläder finns det heller. Men detta är nog också för att jag är så trött på att vara gravid, sen säger jag absolut inte att jag inte vill detta. Vi har längtat efter detta nu men man vill liksom bara spola fram tiden, tills man ligger där på bb med de nya livet, brickan och flaggan. Förra gången fick vi ingen flagga..

Svar på tråden Juni-barn