Juni-barn
Har också hört att de kan knäppa till när vattnet går :)
Har också hört att de kan knäppa till när vattnet går :)
Gammelmamma: förlåt jag har ju helt glömt att fråga hur det gick för dig ? Blev du inte nöjd med ditt datum? Vilken läkare hade du? Kram
Gammelmamma: honom har jag med haft, han är duktig men tyckte han mest ville "skynda" på samtalet då vi var där. Så himla jobbigt med måste vara för dig att behövs åka rullstol, lider med dig :( hoppas de hjälper dig imorgon så att du får ett nytt datum.
Gammelmamma: tycker de är fult att de kan vara så nonchalanta, men tror än mer att manliga doktorer kan vara de då de inte har n aning om hur de är att vara gravid.
Till mig har de ju gett ett datum men skulle de bli olidligt så va jag varmt välkommen att höra av mig så fick ja en tidigare tid. De kändes skönt att de värnar om att jag mår bra, de är ju trots allt Jag som ska föda.
Håller verkligen alla tummar för dig imorgon, skriv gärna sen hur de går, mitt minne är ju som sagt inte alls med!
Gammelmamma: men åh vad kul för dig? Ringde du till eller din bm till antemot då? Vilken vecka är du i nu? Åh vad glad jag blir för din skull! Men ville du inte helst bli snittad?
Någon mer som är extremt pollen allergisk ? Jag har vart de hela mitt liv och i ungdomen tog jag sprutor mot detta. Jag blir gaaaalen nu, får inte sova på nätterna men inte pga av att jag är höggravid utan pga av pollen! Jag nyser fräser, de kliar i ögonen i halsen , i öronen?! Blir tokig! Jag vill också vara ute och njuta, men då blir de ännu värre.
Har fått tavegyl utskrivet men de hjälper inte så mycket mer än att jag blir jättetrött!
Jaja, ville väl bara gnälla lite.
För övrigt så mår jag bra V.35 +1 idag, och bara 19 dagar kvar tills igångsättning :) men hoppas att de kommer igång innan.
Njut ni som kan i solen:)
Tack för alla tipps om pollen! Har vart på Apoteket nu och införskaffat lite nya saker. Hoppas de blir bättre nu, jag står verkligen inte ut!
Min bebis har hicka minst 2 ggr om dagen , men jag blir så ledsen när den har de, har en kompis som nyligen fått barn och hon blir jätteledsen när hon har hicka. Så då tänker ja att bevis tycker de är jobbigt där inne att hicka så. Man känner ju hur galen den blir då den har de, sparkar som en liten tok . Har också hört att de andningstränar och att de bara ska vara bra, men ändå !
Gammelmamma: vart får man tag på såna inlägg?
Åh på torsdag redan, tänk du kan ju riktigt ta på de nu så nära är det. Vilken vecka är du i nu/då?
Har gått två ordentliga promenader idag, wiiiee:) de gick jättebra nu den sista kände jag mig bara tung och de gjorde lite ont i höfterna men annars gick de toppen. Upplever att de dock är jobbigare att gå på kvällen än mitt på dagen? Magen är mer hård och uppblåst på kvällen..
Fy för dom som ska ha i slutet av aug/sep , behöva gå hela sommaren . Uaaa...
Åh man blir alldeles pirrig i kroppen när man hör om alla som är på gång och ni som redan fött.
Jag längtar som en tok efter bebis nu, men tänk vilken omställning de blir. Iallafall för oss som nu har kämpat så efter att Maja dog och föddes. Jag har nog inte fattat att de verkligen kommer en bebis denna gång och helt ärligt så vågar man inte hoppas fullt ut heller. Men de jag tänkte säga va att vi är lite dåliga på att ta vara på vår tid som gravida, de är ju ändå bara 9 mån. ( säger jag som gör allt för att få ut bebis) men iallafall så tror jag att man nånstans kommer att sakna magen lite sen när bebis gallskrikit konstant i flera timmar..
Så passa på att mys med ers magar den sista tiden som är kvar ( även om de är sjukt tungt, varmt och skit jobbigt) :)