Inlägg från: Ensortsmamma |Visa alla inlägg
  • Ensortsmamma

Juni-barn

Elvis mamma: jag blev igångsatt med ballong när Maja dog och föddes. Till mig sa dem att den kan sitta i Max 10 timmar ( men så länge brukar den inte sitta) den åker ur när man är öppen 3 cm tror jag. Min satt däremot i 15 timmar och kom samtidigt som Både vattnet och huvudet. Antagligen öppnade jag mig för fort eller så hade den fastnat på något sätt.
    Hoppas att det går bra för dig och att du för träffa bebis snart:)

• Ensortsmamma

Jösses vad det händer mycket på en dag :) har precis kommit hem och landat i sängen efter en fullspäckad möhippedag. Trodde aldrig att denna dagen skulle få något slut när jag gick upp kl 06 imorse..så nu när denna dagen äntligen är över så är bebis mer än välkommen. Har haft väldigt mycket sammandragningar under kvällen nu. Prata med sambon som är på svenssexa , bad honom att ta de lilla lugna , uti fall att liksom :)
    God natt på er!

• Ensortsmamma

Ska snart iväg på den sista hinnsvepningen, testade att färdknäppa igår och idag har jag fruktansvärd mensvärk både i rygg och mage. Hoppas hoppas att de har hänt något nu, nu är de bara två dagar kvar tills igångsättningen. Börjar bli lire nervös..

• Ensortsmamma

Hemkommen ifrån sista hinnsvepningen, och de va en besvikelse:( tappen peka bakåt och hon tyckte jag var medium mogen ?!
    Men hon påpeka igen att de nog inte skulle va några problem att få in ballongen på tors, men att de beror på vilken läkare man får typ:( åh nu vill jag bara gråta! Hoppades ju så på att ja skulle va mer mogen..
    Tack gammelnamma, det var snällt! Hoppas att de är snälla mot mig när vi kommer på tors:(

• Ensortsmamma

Tack för ert peppande! Jag behövde det, skönt att veta att man kan mogna snabbt.
    Jag vill verkligen inte ha gelén utan bara ballongen, jag hoppas att de har överseende med oss. Jag klarar inte en dag till, mår så dåligt nu. Försöker att samla krafter nu, att bli hemskickad på tors skulle verkligen var ett nederlag och jag tror inte att jag klarar det. Har haft tre panikångestattacker ganska tätt nu, och som min bm sa att i de fallet så måste vi ta hänsyn till mig , bebisen är klar . Men jag ska orka med en förlossning, så jag hoppas att allt går enligt planerna på torsdag.
    Tack igen, ni är så gulliga. Känns som att här får man de rätta stödet, alla sitter vi ju typ i samma jobbiga gravidbåt just nu..

• Ensortsmamma

Förhoppningsvis sista dagen som gravid idag, håll tummarna för att fl tar emot mig imorgon, har hållt igång hela dagen idag så att jag ska va riktigt trött och sova hela natten, har massa sammandragningar nu och en del förvärkar..
    Jag vill inte vända i dörren imorgon, vi är bu så redo nu och jag klarar helt seriöst inte med detta längre.. Har absolut inte ont av själva graviditeten och min lilla mage men psyket är helt slut nu och jag vill bara höra skriket ifrån mitt levande barn!

• Ensortsmamma

Ville bara säga att vi får bli kvar och de kommer sätta in ballong snart.. Uppdaterar när jag kan:) håll tummarna nu!!

• Ensortsmamma

Igår kväll kl 21.20 kom äntligen vår efterlängtade Hampus efter en mycket lyckad igångsättning dock med väääldigt täta värkar. Äntligen fick vi vårt levande skrikande barn, äntligen!
    3390 g och 50 cm lång..

• Ensortsmamma

Vet inte hur det är att vara förkyld under förlossning, men jag blev det nu efter med Hampus. Och de är inget kul, amningen har krånglat sen dag ett och nu orkar man knappt med sig själv så ska jag trilskas med honom och amning. Hoppas bara jag inte smittar honom.
    Lycka till alla som är kvar :)

• Ensortsmamma

Jag blev igång satt denna gång, med ballong kateter. Allt gick fort och bra och från de att de satte in ballongen så tog de 10 timmar så var han ute :)

• Ensortsmamma

Häftigt att alla är här nu , tänk de trodde man inte i oktober att vi nu skulle sitta här och prata mat, magar, utveckling , sömn , sexliv och bajs ;)
    Stort grattis och bra kämpat alla mammor !

Svar på tråden Juni-barn