• emma78

Juni-barn

UnderbaraPojke skrev 2012-04-20 10:51:00 följande:
    Jag låg på sf 30 i v27 och sf 32 i v31 och nu hade jag sf 34 i v33 ...
    Hon sa dock att jag nog inte kommer hamna över 4 kg på bebisen iaf ...  
    Var iaf inget snack om ngt TUL. Hon frågade hur mkt jag vägde när jag föddes då det brukar bli runt samma för min bebis och jag vägde 3800g 
    Fast det stämmer ju inte på mig iaf....jag vägde 3280g fullgången.Min första son vägde 3840g fullgången och den andra 4015g i v 37.Det skiljer 3 år mellan mina barn.Om jag drar paraleller mellan mig och min mamma så vägde hennes andra barn( 2 år yngre än mig) 4500g och trean (8 år senare) 4700g i v 36.Detta barn jag har i min mage kommer 9 år efter min andra..... Ett sf mått som ligger högt på kurvan behöver iofs inte betyda ett stort barn man kan ju ha mycket fostervatten oxå.....Men om jag jämför min "stora"2:a och sf måttet på min 3:a ligger 3.an ungefär 3 veckor före,så det kan ju tyda på att detta barnet är STORT!!Ja,ja vi får se vad Bm säger....

Ang kläder är det bara mammaleggings med vanliga lite längre tröjor typ gina/ hm som gäller! en snygg kofta över när man vill gosa till det lite:))  
  • emma78

Grattis Pio!!!
    Här händer det mycket på en helg!!
    Själv har jag fått gräsligt ont i ryggen och mår illa?! Har inte jättemycket sd men bebis rör sig otroligt mycket.....Vet att jag har mått illa innan mina andra två har kommit....ja,ja vi får väll se:)
    Ang namn så har vi bestämt oss för Maya eller JackHjärta
    Har en Oliver och en william innan!     

• emma78

Sitter i bilen på väg till ullared!! Nu ska allt köpas klart till bebisen:))

• emma78

Ett tag sen jag var inne nu.....kul att ni pratar om sådant som man kanske inte prata om annars:)) Hade inte en aning om detta med att tömma tarmen.....sa till maken senast igår att jag känner mig skitnödig hela tiden men det kommer inget....sen ibland får jag springa på toa flera ggr och då är det precis som att "tarmen tömms"....

Kan inte fatta att denna resan snart är över,,,,känns nästan lite overkligt! Satt innan med min lilla kalender och kollade över allt som händer i skolan framöver (med mina två andra barn som båda går i skolan)Fick nästan panik!! Som alltid händer det ju jättemycket hela maj ända fram till skolavslutningen 15 juni(bf 14 juni),hur i hela livet ska jag orka vara med på allt???"Tyvärr" är jag ju en sån mamma som inte vill missa nått heller!!Fixa inte att "bara" skicka mannen.....hade panik när han ensam gick på utvecklingssamtal förra veckan!!Men jag fixade verkligen inte att gå!!som sagt PANIK!!!  

Är det nån mer än jag som börjar få ångest inför förlossningen??Börjar nästan få kännslor som "jag ångrar mig","vill inte föda" osv fattar inte varför då jag inte har haft några jobbiga förlossningar innan....börjar även nojja mig för hur/ var och när förlossningen ska sätta igång....  

• emma78

Fick ett ryck idag när barnen gått till skolan och satte igång med att baka bullar:))Nu sitter jag i soffan och kommer förmodligen inte att kunna ta mig här ifrån på heeela dagen.....att man aldrig lär sig.....men jag har 100 nybakade bullar att gotta mig med.))
    Har försökt baka lite varje vecka.....snoddas,kolakakor,havrekakor och nu bullar.Inte bara för att det blir många fikagäster när liten kommer,sommaren och alla utflykter gör ju att det går åt en del.....Ska även ge mig på att steka ett rejält lass med pannkakor och lägga i frysen,har redan ett lass med raggmunkar färdiga!Pizzabullar är ett hett tips oxå:)) 
    Sista dagarna har det nästan kännts som om bebisen ska "trilla ut"....kan man känna när den är fixerad??Har en sådan konstig kännsla ibland,nästan som att det känns att huvudet ligger VÄLDIGT nersjunket.....ska bli spännande på måndag,då bm ska säga hur den ligger....! 

• emma78

Har börjat drömma såååå otroligt konstiga drömmar.....har hört att man gör det mot slutet....
    I förrgår drömmde jag att bebisen hade epelepsi i magen!!?  hahaha förmodligen sparkade den som attan när jag sov och på något sätt fick jag in det i drömmen.....men jag åkte till bb i lugn och ro och läkaren sa bara lugnt att bebisen hade ett epelepsianfall i magen och att allt var typ normalt! Igår drömmde jag att jag gick på toa och slemproppen gick,efter slemproppen kom det ut en stor "hjärnliknande" klump och när jag skulle plocka upp den från toaletten fick jag upp min ryggrad tillsammans med bäckenet så som ett skelett ser ut i skolan ni vet!?men samma sak där inget konstigt,åkte till bb och allt var i sin ordning!!hahahahaha
    Tänk vad en graviditet kan sätta diller i hjärnan!!Ska bli skönt att få sova "normalt" snart..... 

• emma78

Fick nyss en sån lipattack!!
    Min äldsta son (12 år) lider så mycket av huvudvärk.Vi håller på att utreda vad detta beror på....har varit på synundersökningar osv.Nu ringde läkaren och sa att dom ville göra en MR röntken på honom......för att se om det låg någon nerv i kläm eller om det fanns någon tumör i hjärnan......Jag vet att dom gör detta för att utesluta olika saker men bara att höra ordet tumör fick mig att börja störtlipa:(((Hur ska jag kunna vara lugn och stöttande mot honom när jag bara lipar??Jag kommer ju skrämma den stackarn mer än hjälpa honom.......  

• emma78

Hemkommen från BM

Vecka 35+3
    SF 36 (!)
    Blodtryck 102/66
    Fosterläge:H/ ruckbart
    Hjärtslag 147

Magen har verkligen sjunkit ner massssor!!!Så skönt att man kan andas lite lättare nu....
    "vadslagningarna" om när bebisen ska komma börja närma sig nu.....den 23:e är första datumet......minsta sonen är född i v 37 och jag hoppas verkligen att denna lilla krabat följer sin bror!!  Längtar så efter att få hålla i mitt lillaHjärta      

• emma78

Gizmolarsson: Ett stort Grattis!!

Här har vi en riktig skitvecka......
    Var hos bm i måndags-jättemysigt!
    Lämnade då urinprov pga att jag har gbs och de skulle kolla urinen för sista gången innan förlossningen.Fick ett telefonsamtal på tisdagen från bm att jag måste lämna ett nytt prov då det jag lämnat visade på flera olika bakterier.....så nu ska man behöva oroa sig över det oxå,innan man får resultatet.
    Igår ringde min yngste sons lärare....då har den lille plutten fått en fotboll på tummen! bruten!!in till sjukhuset med honom...så nu är han gipsad  och massa återbesök med sjukgymnastik osv väntar.Sen kom min andra sons tider till MR på hjärnan,nästa vecka! Känns som att vi kommer att BO på sjukhuset framöver!!!

Själv vaknade jag med ont i örat,molvärk i både mage och rygg.......GNÄLL!!!!
    Känner mig irriterad och trött,har varit så possitiv hela graviditeten,men nu är det riktigt jobbigt:((        

• emma78

Vaknade vid fyra i morse av en otrolig "mensvärk"....kändes som att jag skulle börja störtblöda! Tog en alvedon och lyckades somna om lite....har de senaste dagarna kännt mycket av denna sk mensvärk,ibland går värken ut i ryggen precis över svanskotan men inga sammandrgningar i kombination......Tycker annars att IDAG är en väldigt bra dag att föda barn påFlört
    Skulle behöva lite rådgivning i ett annat område....
    Vi har hela tiden sagt att om det blir en kille ska den heta Jack,men nu börjar jag att tveka.....Finns det ingen av er som har bra killnamn som passar till Oliver och William???Vi vill inte ha ett typiskt svenskt,gamalt namn som Olle ect dom är oxå jättefina men vi vill ha det lite internationellt......HJÄLP!!  

Svar på tråden Juni-barn