• emma78

Juni-barn

Jo,men därför undrar jag hur vanligt det är dom "missar" att det är två?

• emma78

är det någon som har haft grav.diabetes?? Hur märker man det? (bortsett från provtagning),kan det vara ärftligt?

I min BB väska packar jag underkläder,myskläder,tidning/ bok,hygienartiklar,frukt,och lite babykläder:)) Vår massagenyckelpiga måste med oxå!! Används flitigt under förlossningsarbetet:))inlägg till bh:n är ju bra oxå.... 

• emma78

Då har även vi varit hos BM! Mina nojjor om två bebisar visade sig vara fel!!Jag är "bara stor:))

Vikt  + 10 sen inskrivning men vet att jag hade lagt på mig några kilon sen innan så + 15 är nog mest troligt!
    S/f 26
     Hjärtljud 145
    V . 25+3   

Lillen i magen blev dösur när Bm skulle lyssna på hjärtljuden!! Började sparka som attan:))   

• emma78

21 halvdagar kvar på jobbet:)) nedräkningen har börjat......

• emma78

Jag kommer att försöka med allt jag har för att få amningen att funka!!Å jag vill amma lääääänge!!
    Jag har inte ammat mina andra två av olika skäl och jag har varit så avundsjuk på alla andra mammor som har ammat sina barn.....
    Sen vet jag ju å andra sidan att om det inte skulle funka så är det ju ingen katastrof.....har ju två helt underbara,friska,starka stora pojkar som är helt flaskmatade:))  

• emma78
    gammelmamma skrev 2012-03-07 20:27:45 följande:
    Tack för all info, då ska jag absolut vara sjukskriven i stället. Förslaget kom från f-kassans handläggare så det borde ju inte vara några problem att fp igenom det:)

Är det "bara" pga foglossning du är sjukskriven??
    Jag är oxå sjukskriven på halvtid pga av det men vet inte hur länge jag orkar jobba med dessa besvär.....lipar ju av smärta vart enda dag jag kommer från jobbet:(( När jag blev sjukskriven i v 22 sa min läkare att hon inte kunde sjukskriva mig mer än 50% för det skulle FK inte godkänna......det är därför jag frågar om det är pga foglossning du är sjukskriven!har oxå börjat märka av sammandragningar......särskillt på kvällen när jag varvar ner....igårkväll började jag faktiskt klocka dom men det lugnade ner sig efter ett tag.....men fortsätter jag i samma tempo så kommer det ju bara att bli värre och värre......
    Har telefontid med min läkare imorgon....fK har inte godkännt min sjukskrivning ännu och på söndag går denna "period"ut....tänk om jag inte får det godkännt!! Hatar att vara så orolig över saker som man inte ska behöva vara orolig för!!  
  • emma78
    gammelmamma skrev 2012-03-08 09:46:01 följande:
    Hej ja det är bara foglossning. Inte för att jag vill försvara mig men jag har extremt svår foglossning. Detta är min femte graviditet + två tre missfall. Det har blivit värre för varje barn. Det kan nog vara svårt men det har aldrig varit några problem för mig att få igenom sjukskrivning. Det beror mycket på vad din läkare har för inställning och hur han/hon skriver, även vad du har för jobb så klart. Det du kan göra är att begära bälte, TENS apparat och självklart kryckor om du inte har det ännu. Jag kan också tillägga att jag har problem med värk i vanliga fall, framförallt i höfter och rygg. Enligt min läkare ska man inte pressa sig för hårt när det gäller foglossning för det blir bara värre.
    Jag kommer bli igångsatt några veckor innan för att slippa vara rädd för att gå över. Då kan man börja pressa sig några veckor innan man vet att det är dags:) Längtar tills jag får datumet.

Förlåt om mitt inlägg lät påhoppande!! Det var verkligen inte min avsikt isåfall!!!Jag vill ju så gärna själv ha igenom en heltidssjukskrivning/ graviditetspeng senast från v 30......Jag har bälte varje dag och går på vattengymnastik som jag är remiterad till......Jag jobbar på restaurang med huvudansvar i serveringen/personal mm  Mitt arbete kräver att jag går/står hela dagarna plus en enorm stress som det är på restaurang....I båda mina tidigare grav. har barnen velat komma för tidigt...är stoppad med bricanyl och inlaggd i v 30 med båda.Med nr två var jag stillasittande fr v 16....så denna grav har gått jättebra i jämförelse,men som sagt så frustrerande att inte veta om FK godkänner:((
  • emma78

Vi passade på att byta bil redan innan vi blivit med barn,när vi jobbade på det så att säga....:))För oss passade en Honda CRV bäst! Med två barn som inte behöver några bilkuddar, och en liten i stol....Gott om utrymme i baksätet och lagom stort bagage.)

Har haft samtal med min läkare nu....fortsatt sjukskriven på halvtid fram till den dagen jag hoppas få grav.penning! Hon var verkligen jättego och påtalade flra gånger att om det skulle bli några problem med FK eller om något annat skulle tillkomma att jag får mer ont ect så skulle jag bara kontakta henne! Känns jätteskönt!!

Nu ska jag ställa mig och baka en halloncheesecake (en dom gjorde i "halv åtta" häromkvällen) Den såg så grymt god ut!!!

• emma78
    RocketQueen skrev 2012-03-13 00:49:19 följande:
    Är det nån mer som svullnat? Jag har fått ta av mig mina ringar och kan inte ens ha min klocka på mig längre. Och på kvällarna när det är som värst kan jag inte ens böja fingrarna utan att det gör sjukt ont. Fötterna är ju inte roliga de heller...

Jag är jättesvullen på kvällarna....Det sticker i fingrarna och vristerna är typ dubbel sise på:(( Har börjat få väldigt ont i ryggen oxå,precis över svanskotan.Får ibland för mig att ryggontet kommer i samband med sammandragningar men sammandragningarna avtar men ryggontet sitter kvar??Har varit påväg att ringa förlossningen flera gånger,men varje gång avtar sammandragningarna så jag har aldrig ringt.....I mina förra grav. hade vi i samma vecka varit inne på förlossningen flera gånger pga sammandragningar så vi känner oss fruktansvärt lyckligt lottade att vi inte behövt åka in ännu!
    Ni som fått eran grav.peng beviljad,hur lång tid har det tagit??Ska skicka in mina papper idag och hoppas på att få gå hem 12 april (söker från den 16:e men är ledig 4 dagar).Hoppas att jag inte är för sent ute! 
Svar på tråden Juni-barn