• emma78

Juni-barn

bor oxå i Jönköping:))är i vecka 9 nu,illamåendet har gått över:)) snacka om tur!! däremot känner jag mig "fulare" än någonsin....jag tappar massor av hår,som dessuton har tappat lystern totalt,känner mig höggravid,då magen är som en ballong,kan INTE dölja att jag är gravid,finnar har ploppat upp och ögonen ser otroligt trötta ut SUCK! undra hur detta ska sluta:)

• emma78

Styrkekram till dig Dancia!! Hoppas att allt löser sig...

Vi har berättat för alla....

Började med att vi berättade för barnen som givertvis blev överlyckliga:)) Vi tänkte att det kunde varit en liten familjehemlighet ett par veckor,men våran minste son (8) höll inte riktigt med......han berättade det på samlingen i skolan och sedan dess har gratulationerna haglat in från föräldrar till barn i samma klass som givertvis trott att vi är i v 20 typ!! men vad gör man....det var ju bara att ringa runt till föräldrar och syskon och berätta,ville ju inte att dom skulle få reda på det genom skvaller!

Så här vet ALLA!!

Hade inte kunnat dölja det iaf....har haft mammabyxor sedan slutet av v 7...       

• emma78
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-10 08:19:08 följande:
    Vid mina andra 3 grav har jag mått illa till v 12 typ, men jag tycker redan att det börjar försvinna....så ännu en anledning att det kanske e en pojk denna gång (har 3 tjejer).

Hahaha å jag som hoppas på tvärtom:))har mått jätteilla de andra två grav. fram till v 14 men mår hur bra som helst denna gången:))slutade må illa för snart två veckor sedan redan i v 8!! Så jag tror ju att jag har en liten tös i magen för de andra två var ju pojkar:))

Som jag berättat innan är ju detta en liten sladdis och det var läääängesedan man hade koll på babysaker å sånt.Vet att det är väldigt tidigt men man kan ju inte låta bli att spana lite på vagnar o dyl. Är det någon som vet nått om vagnarna som finns på  www.billigabarnvagnar.se/  ??? Hittade en vagn där som jag gillade men vet ju inget om kvalliten......Priset var det ju inget fel på,men det kanske är så att man får vad man betalar för?

• emma78

Jag är oxå lite insnöad på Brio Sing....eller nått liknande.
    Jag vill ha en vagn som man kan sätta fast bilstolen på chassit ,supersmidigt enligt mig:))

• emma78

går in i v 10 idag!! äntligen tvåsiffrigt!! Mår toppen! inget illamående....men konstant hungrig!!kan äta hur mycket som helst,tur man jobbar på restaurang:))konstigt nog är jag mest sugen på frukt,grönsaker,isvatten mm är van vid att vara sugen på godis,läsk å chips.....men det är ju bara possitvt!! har lite svårt att sova på nätterna bara,känner mig lite stressad och har fått lite magkatarr men läste att det var ganska vanligt hos gravida.Har även en otrolig klåda i underlivet....har varit å kollat det hos gyn men odlingarna visar inget:( skönt är det iaf inte....

"namn leken" är i full gång här hemma.Pojkarna är otäkt inställda på att dom ska få en lillasyster....nästan så att jag skulle kunna tänka mig att ta reda på könet för att kunna styra upp deras tankar lite(och mina)!Men maken vägrar.Han tycker att det är lite "själva grejen" när bebis kommer och man få se vad det är....jag känner mig nog lite mer praktiskt lagd denna gången då det är en sladdis och fler barn blir det definitivt inte.Vi har inte en pryl här hemma som har med bebis att göra....så för att göra det lite praktiskt skulle jag vilja veta vad det är för kön...!Vi får se....
    Namnen som pojkarna hittat på än så länge är Maya eller Lily (pojkarna heter Oliver o William)   

• emma78

Dricker i vanliga fall ca 8 muggar kaffe om dan....nu kan jag inte få ner en enda kopp!!!

Avocado,clementiner,bananer,isvatten mm all "nyttig" mat:)) konstigt för det är INTE likt mig:)) Men det är ju bra så länge det varar... 

• emma78

inskrivning på torsdag,KUB den 2/12 ,har lika stor mage nu som i v 20 med senaste sonen,har gått upp massssor i vikt alla redan,trots att jag äter så mycket nyttigt....undra hur detta ska sluta....

• emma78

både första och andra barnet blev till på första försöket med lilla bönan i magen fick vi kämpa ca 4 månader för att få till:)

• emma78

jag är supernojjig!!!

Mår jag bra,vilket jag oftast gör får jag för mig att något är fel...

Mår jag dåligt,får jag för mig att något är fel......

Jag har aldrig haft något missfall tidigare och vet inte varför jag känner mig så här:( men jobbigt som attan är det...har fått jättemycket magkatarr pga allt tänkande:(( ska bli skönt att få komma till KUB nästa fredag och få svar på hur liten har det där inne.Går in i v  12  på fredag,snart kan man pusta ut!!!

• emma78

Tjoho!!V 12 idag!!! Kub om en vecka....känns underbart,mår toppen:))

Svar på tråden Juni-barn