Juni-barn
missade ju att tala om att vi behöll bf 14 juni:))
BF enligt sista mens 14 juni
BF enligt KUB 14 juni
BF enligt RUl 14 juni
missade ju att tala om att vi behöll bf 14 juni:))
BF enligt sista mens 14 juni
BF enligt KUB 14 juni
BF enligt RUl 14 juni
Hej på er!!
Nu var det ett tag sedan....tog en stund att läsa igenom allt:))
Mår fortfarande toppen förutom att fogarna har börjat krångla:(( Ska testa ett sånt där bälte,men det har aldrig hjälpt innan men som sagt ska testa iaf......har jobbat ganska mycket den sista tiden,så det kanske beror på det...
Ang GbS så har jag haft det tidigare men denna gång har odlingarna inte visat något....men jag har haft en otrolig klåda/ sveda nästan hela tiden ist....fick ovesterin utskrivet som tack och lov hjälper!!
Men peppar,peppar så har jag inga sammandragningar längre!!!har inte haft på flera veckor faktiskt!
Bebis sparkar som attan i magen!! kan inte känna så mycket utanpå magen men inne lever h¤n rövare:))
Vagnen är inte heller fixad....kan fortfarande inte bestämma mig.......men det dyker väll upp så småningom!
Köpte första babyplagget igår.....en body med ett par byxor och en mössa allt med lite grodmotiv från h&m,så gulligt:)) nu längtar man ännu mer!!!
OJ vad glad jag är nu!!!! "vågade" mig på att ställa mig på vågen idag......hade bara gått upp 4 kg sedan inskrivning!!! trodde utan att överdriva att det var 14kg!!! JIPPiiiiI!!!!! jag är stor som ett hus men just nu känns det inte som att det spelar någon roll.....vet att jag hade gått upp lite innan inskrivning men vet inte exakt hur mycket,så jag får räkna från inskrivning:))
Tuttarna ska vi inte prata om......vattenmeloner!!Och vårtgårdarna ska vi inte tala om......
Undrar bara vad som finns i dom stora tuttarna,för jag har aldrig haft nån mjölk iaf......men denna gången kanske allt funkar som det ska:)
yEsssss!!!!! Barnvagn beställd!! Det blev en Brio Sing iaf.....Tro det eller ej,men det var min man som letade fram den:)) Han hittade en annons på blocket,från någon barnvagnsbutik....2011 års modell,sitt,ligg och babyskydd 5995:- Nu kan vi andas lugnt:))
Jag har en liten fråga.....Har åkt på en jäkla foglossning,har fått tid till sjukgymnast nästa onsdag för att konstatera foglossning och prova ut ett bälte.Men helt ärligt vet jag inte hur jag ska fixa jobbet fram tills dess:(( Jobbar ju på restaurang så jag går,står hela dagarna.....måste jag sjukskriva mig själv? kan sjukgymnasterna sjukskriva mig? måste man inte ha en läkare till det?
åååå,känner mig nästan lipfärdig när jag kommer hem från jobbet.((( ibland känns det nästan som att foglossningen triggar igång sammandragningar?! Kan rätt ofta känna som ilningar genom hela magen upp mot brösten som om en nerv låg i kläm eller nått liknande ont som satan gör det iaf:(( någon som känner igen detta??
Förutom foglossningen som kom förra veckan med full kraft så mår jag TOPPEN!!!
Jag biter ihop och tar en dag i taget:)) Helgerna när jag är ledig och kan ta allt i min egen takt är allt Toppen!!!
Men just nu är mitt arbete lite för mycket för mig......
Hoppas att ett bälte kommer att hjälpa mig för jag vill verkligen jobba fram till april!!
Gämför man med min förra grav. är det verkligen guld denna gången då jag var stillasittande fr v 16 pga sammandragningar....
Gammelmamma: Å vad mysigt ni kommer att få du och din dotter!! Å vilken nytta hon kommer att ha av dig!!!Min mamma var 20 när hon fick mig,fick en sladdis vid 30 och blev mormor (jag som fick barn) vid 42! det skiljer nästan lika mycket mellan min syster och min son som det gör mellan mig och min syster! När min mamma var ute och gick med min son trodde alla att hon hade fått barn och hur de hade kunnat missa en graviditet:)) Ska tillägga att min mamma och min son har en fantastisk relation likaså min syster och min son!!
Förmodligen kommer jag själv att hamna i samma sits då min son nu är 12 och kommer att få syskon! Själv är jag 34 i sommar.Fast jag är nog själv färdig som mamma efter denna men då kan man ju få längta efter barnbarn som kanske inte dröjer så många år.......
min moderkaka ligger oxå i framvägg....i ca en veckas tid har jag kunnat känna bebis varje dag! Kan fortfarande "bara" känna inne i magen så mannen får vänta på dom "riktiga" kickarna!
Ni som bor runt Jönköping,får man fråga vart ni finns?? Själv bor jag ute i Habo!
drömmer oxå jättemycket....mycket sexdrömmar:)) Jag har sex med alla möjliga människor.....i "vaket tillstånd" har jag ingen sexlust alls:((hahaha jag kanske får nog i sömnen!!
En hel del mardrömmar blir det oxå.....
Men häromnatten drömde jag för första gången om lille bebisen:)) Jag satt och matade.....någon kom fram till mig och frågade var det var för kön och jag svarade FLICKA<3 återstår bara att se om det var en sanndröm:)
Då var man sjukskriven på halvtid.....Foglossningen vill inte ge sig:((Blir bara värre och värre.....Var hos sjukgymnasten igår och blev remiterad vattengympa!! Nästa panik,badkläder!!Hittade en fin baddräkt på Jollyroom tillslut:) Ska bli sååå skönt !!
Ska överraska min man i helgen!
En kompis till mig har varit och fotograferat sig hos en fotograf.Det hela gick ut på att dom sminkar och fixar iordning personer för att sedan fotografera dom! Hon hade nämnt mitt namn som en person som hon ville skulle få vara med om detta....så igår ringde dom! Berättade att jag var gravid,och då kom de fina tankarna upp i mitt lilla huvud att jag ska ta med min make på fotograferingen och så ska vi fotas tillsammans,han,jag och magen!! Måste ju bli ett underbart minne av denna graviditet!!Å vilken grej för lilla bönan att få se när h¤n växer upp och få titta i sitt album och se all denna kärlek!!
Så mitt i all elende med foglossning dok det upp en riktigt fin "kärleksgrej":))
Har oxå fått hem min nya vagn!!!!Är sååååååå supernöjd!!
oj vad fort tiden går....Redan i v 24 på fredag!!
Jag är nu sjukskriven på halvtid pga mina foglossningar...inte smidigt att jobba i restaurangbranchen med sådana besvär:(( Blev faktiskt sjukskriven tiden ut fram till havendeskapspenningen (som jag hoppas ska gå igenom) träder in i v 30! Blev oxå remiterad till vattengymnastik och ett bälte med så klart!
Lillparvlen i magen har börjat sparka riktigt ordentligt nu,ÄNTLIGEN!! Kan fortfarande inte känna alla sparkar utanpå magen och konstigt nog känns det nästan alltid som att h#n sparkar inåt eller neråt mot muffen! Konstig liten prick:)) Ett litet mönster av vakenhet har oxå börjat synas......10-11 på kvällen och 5-6 på morgornen.......hoppas kunna ändra liiiite på det då vi är såååå bortskämda med sömnen nu när man nästan har tonåringar!Annars är det ju bara att gilla läget:))
Fick vara med när min bästa vän "plussade" i fredags!!LYCKA!! Vilka lattemammor vi ska bli:))
Kram på er!