• emma78

Juni-barn

MissFörstånd skrev 2012-03-13 16:57:41 följande:
    Hej tjejer!

Tänkte mest bara lämna ett lite avtryck så ni vet att jag lever och mår "bra". Vi har varit i fjällen ons-sön och nu har dagarna bara sprungit iväg. Jag har läst allt vad ni skrivit men inte hunnit kommentera .

Jag ringde fk igår för att se hur det gick för min sjukskrivning (hemma på heltid med fogarna) då visade det sig att jag glömt anmäla mig sjuk. Det räcker INTE bara med läkarintyget. Blev då påmind om att jag gjort samma miss en gång förut för jag trodde att läkarintyget borde räcka men det gör det alltså inte. Men nu är jag sjukanmäld iaf och har fyllt i alla papper och får glatt vänta lite till på besked.

Det är bara 12 veckor kvar för oss nu, 9veckor om denna bebis har lika bråttom som dottern. Paniken börjar komma över att spjälisen står i kartong. Nu eldar jag i baken på sambon som ska ställa i ordning i källaren så vi kan möblera om häruppe..        
    Hände mig exakt samma sak....hade inte en aning om att man var tvungen att göra en sjukanmälan! Jag har varit sjukskriven på halvtid sedan den 9/2 och fortafarande inte fått besked.....
  • emma78

GRATTIS Agnes!!
    Helt otroligt att de första små liven redan har börjat titta ut.....
    Hoppas att alt går bra med de små töserna!  

• emma78
    stjärnfrukt skrev 2012-03-14 14:01:15 följande:
    Du är i vecka 27. Du har gått 26 fulla veckor och 5 fulla dagar (v26+5). Du är i 6:e kalendermånaden. Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Du är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Tors 14 jun 2012  Du har 92 dagar kvar till beräknad förlossning Är exakt 3 månader kvar till bf!! Och förra gången startade allt på just den gyllene dagen. Herreguuuuud vad jag längtar nu!  

Då har vi samma bf:)
  • emma78

Yr

snuppis skrev 2012-03-14 17:39:27 följande:
    var på mvc idag jag har 25 i sf mått. Är i vecka 25 så de låter ju bra, men ändå frågar folk om de är två och att bebisen kommer tidigare. Varför ser jag så stor ut?  Nåväl jag måste äta järntabletter =/  

Den frågan får jag varje dag....
  • emma78

måste bara få gnälla av mig lite.....
    Jag är såååå trött!!! Har inte sovit en hel natt på jättelänge.(( fogarna gör så ont!! värken går ända ner till knäna,och varja gång man ska vända sig i sängen är ju som ett helt projekt:( känner mig sååå fet och ful just nu!!
    Hade även ett samtal med FK idag då jag fortfarande inte fått några pengar:(( mitt ärende är inte färdigbehandlat fick jag till svar,skulle bli klart innan den 29 mars iaf.....men givertvis blir detta en supertuff månad med typ ett ton räkningar och båda barnen fyller år....allt på samma gång,såklart!!Tänk att det alltid är så....att det alltid ska vara flera tråkiga saker samtidigt....
    TACK alla ni som orkade läsa! Nu ska jag gråta en skvätt sen ska jag försöka sova en liten stund.....   

• emma78

Då har man fått tillbringa första kvällen på förlossningen....ringde innan kväll då jag inte kännt några fosterrörelser på två dagar! Har dessutom haft en hel del sammandragningar och molande mensvärk hela dagen! Men så fort de satte på ctg apparaten började det lilla grynet sparka - tack o lov!!! Allt såg bra ut! Den vägde nu 1,2 kg v 27+0. Känns skönt att veta att allt är ok....

• emma78

89 dagar kvar.....men har aldrig gått tiden ut innanFlört

Idag sparkar liten som bara den....kanske borde köpa en egen hjärtljudsavlyssnare så vi håller igång den lille krabaten:)) 

• emma78

Hur gott är det inte med flingor och iskall mjölk till frukost!!! LOVE IT!!

Fortfarande inget svar från FK.....om en vecka ska allt vara färdigbehandlat iaf....Har bestämt mig för att om inte grav.penningen går igenom så tar jag ut min semester och sen får jag väll börja med föräldrapenningen lite innan bebis kommer:( Känns ändå som lite tur i oturen att det just nu är så uppmärksammat i media ang. grav.penning!

Fick iaf en hel del tillbaka på skatten Solig alltid välkommet:))    

• emma78

Är supertrött efter en natt på förlossningen....hade massor av sammandragningar hela dagen igår,efter samtal med bm,alvedon,bricanyl och vila kändes det fortfarande inte ok... men efter ctg och undersökning konstaterades det att tappen inte var påverkad iaf ! Tack och lov! Men nu hoppas jag att det ska lugna ner sig i magen,två turer på fem dagar till förlossningen tar på krafterna! Hoppas det går lika bra för er andra som det gjort för mig!

• emma78

TJOHOOOOO!!! Har äntligen fått igenom min sjukskrivning!!!Så jäkla gott att slippa tänka på detta!!Nu är det bara att vänta på beskedet om Grav.pengen.....

Idag har vi haft kalas hela dagen.) den äldste sonen fyller 12 idag och den "lille" blir 9 på tisdag!! Så här har varit fullt hus.....Känns i kroppen kan jag säga:((ryggen och fogarna värker värre än någonsin...blir väll att lägga sig vid typ 8 ikväll oxå....kul man är som person just nu...NOT!!!Fick iaf en stooor kasse kläder av min snälla lillasyster som varit så duktig och gått ner masor i vikt!!Massor av stora snygga tröjor som passar båfe nu och till sommaren innan man har gått ner sina grav,kilon,för det lär nog ta tid denna gången känner jag:(( 
    Ha en trevlig lördagskväll alla goa mammor:))   

Svar på tråden Juni-barn