• conda

Juni-barn

Usch och blä, nu ligger alla insulinvärden alldeles för högt. Har inte ätit bröd på flera veckor, inget sött och inget fett. Ändå strular det. Har ringt spec.mödra idag och de hör av sig i eftermiddag. Har inte tid att läggas in så jag hoppas det inte blir något sådant. Känner mig i alla fall som en kanin, grönt och knäcke varje dag...

Annars går det bra, missade förra kontrollen naturligtvis så jag måste ringa om en ny idag. Levde i tron om att förra tisdagen var måndag förra veckan, kom inte på det förrens på kvällen. Förvirrad är bara förnamnet... =)

• conda

Usch stackare, håller tummarna för att bebisarna stannar några veckor till... Själv har jag precis stickat klart en limegrön kofta som passar både kille och tjej, gjorde en lilarosa när dottern föddes och använde den jättemycket. Nu blev det en färg som dessutom matchar barnvagnen...

• conda

TUL idag, magen har växt alldeles för mycket de senaste tre veckorna, fick gå över på insulin i måndags. Fyra sprutor och sex stick varje dag, känner mig som en nåldyna... Sjukskriven blev Jag också, skönt men samtidigt lite jobbigt att inte ta examen denna gången heller. Fick iaf sjukskrivning tom 1 juni, bf 10 juni. Bm sa att jag ev. Blir igångsatt tidigare denna gång. Usch vad gnällig jag låter...

• conda

Tidigare så man att fosterrörelserna minskar i slutet, men så är det inte längre. Rörelserna ändrar karaktär men frakvensen, hur ofta de kommer, ska inte minska i slutet. Min Bm var på kurs om detta för några veckor sedan och hon så att jag ska tänka på detta då JAG tidigare förlorat barn i magen och att diabetesen i sig ökar risken för detta....

• conda

Ensortsmamma: Om du känner att du vill sätta in en annons för din egen skull så gör det, men alla som känner dig vet hur mycket ditt barn betyder för dig, med eller utan annons. Din flicka kommer alltid finnas med dig. Mina yngre barn pratar ofta om Lina och vi firar alltid hennes födelsedag. För vår familj är det helt naturligt att storasyster Lina finns runt oss och kikar till oss ibland. =) TUL gick bra idag, bebisen ligger på +13% vilket innebär ca 200 g. Helt ok med andra ord - så skönt! Sockret däremot åker upp och ned, imorgon får JAG inte äta gröt till frukost utan får nöja mig med 2 knäckebröd och vatten, jag som alltid äter gröt.. =) men förhoppningsvis så kanske det ligger mer stabilt till lunchen då...

• conda

Har inte skrivit på ett tag, sonen pajade datorn för ett par veckor sedan... Har många och regelbundna förvärkar men inga tecken på förlossning. Har gjort 2 TUL och de har båda visat +15 % vilket är godkänt för grav.diabetes. Har dock enorm mage, sf-mått var 40 i v. 36. Imorgon är det dags för Bm igen och nästa vecka blir det nytt UL. Har inte läst igenom alla sidor men passar på att gratta alla er som fått. Ger också några kramar till alla er som har det kämpigt nu med magarna!

• conda

Svettas som en gris, gubben har tänt grillen och fixar maten idag, så skönt! Mötet med Bm igår gick bra, magen hade minskat en cm, så nu låg den bara på 39 cm... =) Bebben har sjunkit ner men är inte fixerad, förra gången var inte bebben fixerad heller så då fick JAG ligga ner första timmarna. På måndag blir det ul igen, hade ju varit skönt att få bli igångsatt tidigare än 11 juni men vi får väl se. Ha det gött i värmen alla. =)

• conda
    Lina007 skrev 2012-05-23 23:16:13 följande:
    Nu har jag legat på rygg på golvet inne på toaletten, minuter efter jag skrev mitt inlägg så bokstavligen forsade vattnet ut och vi ska åka in till förlossningen på en koll nu.
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com

Spännande, lycka till! =)
  • conda

Jag har blivit både igångsatt och fött spontant. För mig var den stora skillnaden attvjag hade längre pauser mellan värkarna och upplevde den spontana förlossningen mindre smärtsam. Har fött naturligt en gång och blivit igånsatt tre ggr. Ang. Förvärkar, jag får ofta dessa när JAG lägger MIG, härom natten kom de vart femte minut i tre timmar. Somnade vid halvfyra, mindre kul kan man tillägga... =)

• conda

Grattis till dottern Lina... =) Zenobel: håller tummarna för att det snart kommer igång. Ang. kläder, idag var jag o köpte två klänningar, en axelbandslös och en med armar. Var så trött på alla urvuxna gravidkläder. Då klänningarna är "flygiga" och av tunt bomullstyg så räknar jag med att använda dom även efteråt. Kommer inte komma i mina gamla kläder på ett tag misstänker JAG. Hur som helst, det var värt vartenda krona att äntligen få gå i svala kläder som inte sitter åt... =)

Svar på tråden Juni-barn