• conda

Juni-barn

1:a barnet - 3,5 h efter första värken. 3360 v.40+6 Dödfödd
    2:a barnet - 6 h Igångsatt 3240 g v. 39+0
    3:e barnet - 9 h igångsatt 3260g v. 39+4
    4:barnet - 7 h igångsatt 3420g v. 40+1

Hoppas på att det sätter igång innan 40+0 annars blir det igångsättning denna gång också. Denna gång kan det dessutom bli tidigare pga diabetesen, hoppas att jag kan hålla blodsockret på en bra nivå dock.

• conda
    AgnesGN skrev 2011-12-09 18:33:45 följande:
    Har en fundering här... Inte så att jag oroar mig alltför mkt men är som "kul" att höra om jag är ensam om detta. På em och kvällarna så får jag som små "hugg" i magen. Det är som att det sticker till nere runt livmodertrakten och håller på från ca 15 till läggdags. Ibland med uppehåll och ibland håller det på hela tiden. Det hugger som till med ibland några sekunders mellanrum och ibland dröjer det upp en minut innan jag känner av det igen. Vad kan det vara? Känns inte som mensvärk... Känns inte heller som missfall på g. inga blödningar och det har hållit på i ca en vecka.  Är i v. 13+5 idag.
    Jag kan också känna som små hugg ibland men tror det är livmodern som töjer sig. Har haft så alla mina graviditeter. Har haft ett missfall och då kändes det mer som riktig kraftig mensvärk innan jag började blöda...
  • conda
    Uddabus skrev 2011-12-09 19:34:30 följande:
    Ena stunden är det såhär han vill ha det o nästa vet han inte o vill inte prata om något. Han vill inte ha det här barnet över huvudtaget
    Usch vad jobbigt, tråkigt att du inte bara får ta hand om dig själv nu när du verkligen behöver det. Kramar!
  • conda

jjohansson, jag hade nog ringt akuten och rådfrågat. Vet inte om de kan göra så mycket tidigt men bättre att ringa en gång extra tycker jag...

• conda

Oj vad mycket jag hade att läsa igen efter ett par dagar.

Såg att det var någon som skrev om törst, själv har jag ju grav.diabetes och jag törstar när sockret ligger högt, dvs. efter att jag fått i mig för mycket kolhydrater. Så länge sockret ligger stabilt så är jag inte särskilt törstig.

Detta är min femte graviditet och det är först nu de senaste dagarna (15+0) som jag börjat ana antydan till rörelser. Inte jättetydligt men lite bubbligt. Vet att när de första "ordentliga" kickarna kommer så tvekar man inte alls så jag ser fram emot dessa =).

Efter ett par dagar med magsjuka barn så är jag äntligen ikapp igen och ser fram emot en stressig men rolig vecka. Härligt att det är jul snart, då går veckorna fort och i januari så är det RUL. Längtar!

• conda

Har vart lite off på sistone men nu är jag på g igen. Trots att detta är min femte graviditet så har jag ännu inte känt några sparkar (v. 16+6) men de kommer nog så småningom. Magen växer ju i alla fall så det tar jag som ett tecken på att allt står rätt till där inne.

För första gången ska jag köpa en nyare barnvagn tror jag (om jag inte hittar någon bra på blocket) och det lutar mot tako rider. Är det någon som har erfarenhet av dessa vagnar? Främsta anledningen till att jag är inne på denna vagn är att den dels säljs till ett humanare pris, dels för att jag tycker den gröna är så snygg! Men jag tar tacksamt emot åsikter om vagnen och märket då jag inte alls har någon erfarenhet av detta sedan tidigare.

God fortsättning alla glada mammor!

• conda

Tack för alla tips, innan har jag kört med Emmaljunga och vanliga däck vilket jag varit supernöjd med. Blir vanliga däck denna gång också och om jag köper på Blocket vill jag ha en Emmaljunga duo då jag har tidigare erfarenhet av den och vet vad jag ska titta på. Kommer inte köpa vagn innan v. 24-25 så jag har gott om tid på mig att leta... =)

Förresten, nu är det offentligt att jag är gravid så jag kan ju presentera mig: Anna, 34 år, bor på en hästgård utanför Jönköping. Läser nu i vår sista terminen på lärarhögskolan i Jkpg. Tanken är att jag ska bli gym. lärare i fysik och matematik och även högstadiebehörig i biologi då jag läser det på distans i Karlstad i år. Hoppas verkligen att jag hinner ta min examen då jag är beräknad till 10 juni... =)

Välkomna alla nya, härligt att det tillkommer fler!

• conda

Härligt att allt gick bra pepita och välkommen fia!

Idag ska jag ut på en långtur med hästen, hoppas det går bättre än i förrgår då jag fick värsta ryggvärken efteråt, har knappt kunnat gå på två dagar. Hoppas på att det var träningsvärk då jag inte hunnit rida så mycket i jul, är lite orolig för att det har med graviditeten att göra, hade stora problem med barn nummer 3 då jag blev sjukskriven i v. 17 för foglossning. Förra graviditeten med sonen så kände jag dock ingenting, stod och klöv ved hela dan innan igångsättningen... =)

Själv har jag RUL den 11 januari och det närmar sig fort, tiden har verkligen gått fort över jul och nyår, snart är det dags att plocka ner alla vackra ljusstakar. Måste nog investera i lite lampor då man blir van vid all mysig belysning...  Ha en bra dag alla vänner!

• conda

Själv kommer jag inte heller att fråga om kön men jag tror man inte får reda på det i jönköping även om man vill. Förra gången blev vi erbjudna att veta kön under en extrakoll, sambon ville men inte jag. Tycker det är så mysigt att få reda på det efter förlossningen. Ska dock tillägga att jag är mycket (extremt) nyfiken och gärna spekulerar vilt över vad det kan vara... =)

• conda

Usch vad tråkigt för alla er som redan fått foglossning. När jag hade det med dottern fick jag gå på vattengympa för gravida och det hjälpte faktiskt jättemycket. Två dagar efteråt varje gång så var smärtan mycket mindre, ett tips bara...

Idag var vi ute på en galet snabb galopprunda, min dam var pigg som attan så det var bara att hålla sig fast och invänta nedförsbackar då hon i regel saktar av då =). Och till min stora lättnad så har jag inte alls särskilt ont i ryggen så det var nog träningsvärk jag hade förra gången. Imorgon blir det lugnt med ridningen då det tydligen ska storma här söderut...

Svar på tråden Juni-barn