Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

Juni-barn

Ikväll har jag haft konstigt ont i magen....kan det vara växtvärk eller bör jag oroa mig?
    Det är mer åt molande hållet fast ändå inte, värker mer och känner mig typ öm i hela magen.

• OHs mamma
    JennieJ skrev 2012-01-13 21:59:25 följande:
    Skruttens mamma skulle rekommendera ett varmt bad om du har tillgång till de? Brukar hjälpa mig när min växtvärk sätter till å även vid SD
    Det hade varit skönt, men har tyvärr inget badkar Får gå och lägga mig och hoppas att det går över.
  • OHs mamma
    Dancia skrev 2012-01-13 22:07:43 följande:
    Har du en vetekudde hemma? Annars kan du ta en fuktig handduk och micra en liten stund och lägga i platspåse, sen ett örngott och lägga på magen :). Varmt och skönt och lindrar smärtan väldigt bra :).
    Tack för tipset!
  • OHs mamma
    Havsjungfrun skrev 2012-01-14 09:51:38 följande:
    Jag har en pall i duschen att sitta på när jag inte känner mig så pigg. Kanske kan vara ett tips för att få en varm dusch när du har ont och inte kan bada.
    Utan min pall i duschen skulle jag inte kunna duscha :P Så det får bli det nästa gång jag får sådär ont. Den mesta värken gick över efter en natts sömn. Fast vid 2-tiden när jag var tvungen att kissa så gjorde det riktigt ont.
    PIO skrev 2012-01-14 10:47:52 följande:
    Usch vilken natt!! Fick åka in till förlossningen inatt. Hade sammandragningar var tionde min, molvärk o värk i ryggen. Nu är ja inlagd o får bricanyl sprutor för att stoppa förlossningen. Får vi se om det lyckas. Ååå gud ja är så rädd!!!!
    Fy vad otäckt! Jag håller tummar och tår för att det ska gå bra för er!
  • OHs mamma

Idag har jag varit och känt och klämt på en Bugaboo. Behöver jag säga att jag är frälst?! Så det är bara att fortsätta hålla ögonen på begagnat marknaden och hoppas på det bästa!

• OHs mamma
    RocketQueen skrev 2012-01-14 18:08:25 följande:
    Fyyy vilken helg, igår begravde vi min pappa, och idag delade vi upp alla hans saker... Vilket jobb... Men vi blev klara med allt och nu ska vi bara frakta upp allt till Stockholm också. Men vi har bestämt att på vägen upp åker vi inom Ullared och köper en massa bebissaker så att det inte bara blir tråkigheter på den här resan

Och jag fyller år idag så nu när vi ändå är i min hemstad har vi bjudit in hela släkten till min mamma och ska fira min födelsedag med dunder och brak. Det lät som en jättebra ide innan men oj vad jag ångrar mig nu... Efter de två senaste dagarna har jag så ont i fogarna att jag inte vet var jag ska ta vägen. Innan var det bara i framfogarna men idag är det baktill också och det sprider sig upp i ryggen. Hur kan det göra så ont?! Jag kunde inte ens föreställa mig att du kunde göra SÅ ont! Och det lär ju bli värre :-/

Nu känns det lite bättre när jag fick gnälla lite, tack

Och Pio! Oj vad läskigt! Hoppas allt blir bra snart med både dig och lilltjejen.
    Angående fogarna...JA det gör SÅ ont! Men den bästa "medicinen" är vila, vila, vila. Själv mår jag bättre när jag gör mina övningar jag fått av sjukgymnasten.
    SnuttanSnuttan skrev 2012-01-14 20:00:23 följande:
    Får man fråga vad ni har gått upp i vikt hittils? *nyfken Jag går in i v. 20 på måndag
    Går in i vecka 20 på tisdag, alltså är det vecka 19 (18+4) idag och jag har sedan plusset gått upp....nästan 8 kg Skäms
  • OHs mamma
    JennieJ skrev 2012-01-15 12:19:22 följande:
    Hej tjejer hoppas ni mår bra alla och att ni som har problem med fogarna liksom jag hittar ett sätt att överleva smärtan? Själv är de bälte som gäller och knappt några längre promenader utan enbart kortare sådana , dom gånger man ska gå lite mer blir de Alvedon och ett varmt bad efter för att ens överleva smärtan. Känner att mina ligement (om de stavas så) kan göra riktigt ont mellan varven! En sak till att imorgon har jag mitt efter längtade RUL och sååå jag sett fram emot detta med glädje och spänning men nu har jag även börja känna rädsla och lite små ångest för TÄNK om de inte ser bra ut? Tänk om de är något fel på den lilla? Sådana mardrömmar jag haft i natt och de känns inte alls lika roligt längre :( Vet att den lilla lever då jag känner h*n men finns så mycket andra fel? Fler som kännt som jag eller börjar jag bli paranoid och dum i huvudet tanke på hur jag innan räknat ner tiden och nu är jag nästan bara rädd?
    Utan mitt bälte överlever jag inte. Den här gången har jag ett bälte som jag fick av en bekant här på FL och det bältet är överlägset det jag hade förra graviditeten. Promenader är inte ens tänkbart i mitt fall, utan det är bara att gilla läget och vara hemma, ligga på soffan/sängen eller sitta vid datorn som gäller. Har jag tur kan jag lyckas dra igång tvättmaskinen och diskmaskinen.

Vi har RUL på tisdag och vi längtar Orolig är jag faktiskt inte ett dugg, utan bara förväntasfull på att få se det lilla livet igen och att förhoppningsvis få se könet

Men jobbigt att du känner så, det kommer säkert gå jättebra!
    PIO skrev 2012-01-15 12:28:45 följande:
    Hej på er. Tänkte uppdatera lite om nin situation :)
    När ja kom in till förlossningen natten till lördagen va min livmodertapp 2 cm och läkaren kunde se ett tryck emot den. Idag på undersökningen så va livmodertappen minst 3 cm o trycket borta. Känns ju jätte bra :) då går de ju åt rätt håll just nu iaf. Ska fortsätta med bricanyl sprutorna och imorgon ska de göra en ny bedömning. Just nu känns det väldigt skönt iaf :) kram på er alla. Är i v 18+4 idag
    Vad skönt att det går åt rätt håll, hoppas den lilla vill stanna därinne så länge som möjligt!
  • OHs mamma
    Dancia skrev 2012-01-15 14:37:54 följande:
    Skruttens mamma: Vad är det för bälte du använder nu? :)
    Det är av märket Rehband och känns som att det är i typ sånt material som våtdräkter är gjorda av :P Har ingen aning om var man köper det.

Googlade på det och det är en sån här jag har medical.rehband.se/img/2007/5/30/14129.gif
  • OHs mamma
    zenoble skrev 2012-01-15 18:00:24 följande:
    Någon som provat my babys beat' app? gjorde det nyss och hörde små hjärtljud lite ibland :) egentligen från v.30 men man kan höra från v.20 ska lyssna mer ikväll när sonen inte stör. hehe Glad
    Alltså en app till telefonen som ska registrera bebisens hjärtslag? Hur fungerar det? Vad heter den? Fungerar det med android?
Svar på tråden Juni-barn