JennieJ skrev 2012-01-15 12:19:22 följande:
Hej tjejer hoppas ni mår bra alla och att ni som har problem med fogarna liksom jag hittar ett sätt att överleva smärtan? Själv är de bälte som gäller och knappt några längre promenader utan enbart kortare sådana , dom gånger man ska gå lite mer blir de Alvedon och ett varmt bad efter för att ens överleva smärtan. Känner att mina ligement (om de stavas så) kan göra riktigt ont mellan varven! En sak till att imorgon har jag mitt efter längtade RUL och sååå jag sett fram emot detta med glädje och spänning men nu har jag även börja känna rädsla och lite små ångest för TÄNK om de inte ser bra ut? Tänk om de är något fel på den lilla? Sådana mardrömmar jag haft i natt och de känns inte alls lika roligt längre :( Vet att den lilla lever då jag känner h*n men finns så mycket andra fel? Fler som kännt som jag eller börjar jag bli paranoid och dum i huvudet tanke på hur jag innan räknat ner tiden och nu är jag nästan bara rädd?
Utan mitt bälte överlever jag inte. Den här gången har jag ett bälte som jag fick av en bekant här på FL och det bältet är överlägset det jag hade förra graviditeten. Promenader är inte ens tänkbart i mitt fall, utan det är bara att gilla läget och vara hemma, ligga på soffan/sängen eller sitta vid datorn som gäller. Har jag tur kan jag lyckas dra igång tvättmaskinen och diskmaskinen.
Vi har RUL på tisdag och vi längtar

Orolig är jag faktiskt inte ett dugg, utan bara förväntasfull på att få se det lilla livet igen och att förhoppningsvis få se könet
Men jobbigt att du känner så, det kommer säkert gå jättebra!

PIO skrev 2012-01-15 12:28:45 följande:
Hej på er. Tänkte uppdatera lite om nin situation :)
När ja kom in till förlossningen natten till lördagen va min livmodertapp 2 cm och läkaren kunde se ett tryck emot den. Idag på undersökningen så va livmodertappen minst 3 cm o trycket borta. Känns ju jätte bra :) då går de ju åt rätt håll just nu iaf. Ska fortsätta med bricanyl sprutorna och imorgon ska de göra en ny bedömning. Just nu känns det väldigt skönt iaf :) kram på er alla. Är i v 18+4 idag
Vad skönt att det går åt rätt håll, hoppas den lilla vill stanna därinne så länge som möjligt!