lycka 4 skrev 2012-01-19 08:21:21 följande:
Agnes : Grattis till två ,gud så häftigt =)
Fia : Ja kramp i vaderna är ju en rätt vanlig grav åkomma men usch va ont det gör =(
Jag har haft ännu en sömnlös natt ,kissat och svårt att ligga skönt .
Tur att jag inte har sovit så många timmar dom senaste åren så att jag är van , annars hade jag varit ett vrak när bebben kommer =) =)
Satt å tänkte på ammning igår . Jag har ammat mina tre barn i snitt ca 4 månader. Med min trea blev allt bara för mycke med stress å jag va själv med barnen nästn hela tiden så jag kom liksom aldrig till ro.
Jag har alltid haft väldigt väldigt mycke mjölk och trots att jag gjort två planerade snitt så har mjölken runnit till när barnet har kommit å jag har kunnat amma från start.
Den här gången som är min sista vill jag verkligen amma länge och igår slog tanken mig att tänk om det inte går denna gång . ??
Amningen är något jag också har tänkt på, eller snarare tänker på. Med sonen var det så självklart att jag skulle amma att jag tvingade mig och jag mådde pissdåligt. Var nog mycket därför jag fick en slags förlossningsdepression. Mina bröst blev SÅ stora! De sprutade ut mjölk så fort man nuddade dem. Sonen var dessutom konstant hungrig...hade ju läst att de skulle äta var tredje timma...tjohoo! Han åt allt mellan 20 min till 1,5 timmes mellanrum, aldrig längre tid emellan. Och på kvällarna kunde jag sitta och amma honom i drygt 2 timmar. Jag var helt slut! Stod ut i 4 månader sen gick vi över på smakisar då han inte tog flaska med ersättning. Smakisarna hoppade han över och började äta portioner istället och slutade helt med amningen. Har aldrig känt mig så lättad och fri som då!
Så den här gången bävar jag lite inför det, nu vet jag visserligen en hel del knep som jag kan testa och så. T.ex. var det ingen som sa till mig, en rätt ung förstagångsmamma, att man ska rapa barnet efter...han hade sen kolik i 3 månader
Skulle vilja amma problemfritt, men känner jag att jag kommer må dåligt över det så tänker jag lägga ner det direkt och köra på flaska.
Ursäkta att det blev så långt...