Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

Juni-barn

Grattis till alla lyckade RUL och ändrade arbetstider etc!

Känns som jag bara klagar nuförtiden men idag small det bara till i fogarna. Var och pantade burkar och skulle sen in en snabbis på Coop Forum och handla lite smått bara. Men inne på Coop fick jag SÅ ont, jag kunde knappt gå...fick gå hängandes på vagnen och SÅ sakta och ankstil. När jag väl kom ut till bilen var jag gråtfärdig, visste inte om jag skulle orka köra hem. Men det gjorde jag som tur var, men har fortfarande ruskigt ont även om det blivit betydligt bättre nu när jag vilat.

• OHs mamma

Ps, det är verkligen tur att jag har en sån fin make som ställer upp i vått och torrt! Han har till och med tagit ledigt för att kunna köra mig till läkaren! Ds

• OHs mamma

Åh, vad jag blir sugen på en Bugaboo Cameleon när jag surfar runt! VILL HA!! Men får väl piffa upp min nuvarande vagn på nåt sätt istället Tungan ute

• OHs mamma

Har knappt sovit nåt inatt pga smärta. Gör riktigt ont nu med, blir soffläge hela dagen Hade glömt hur ont det gör...stackars sonen Blir bekymrad nu när han står och klämmer...hur ska jag klara av att byta på honom, men det måste jag ju självklart! Får väl bli på golvet. Nu måste jag bli sjukskriven.

• OHs mamma

Här väntar vi med spänning på RUL, vill gärna veta vad det blir för kön och sist kollade de lite snabbt men han låg med korsade ben så det gick inte  att se. Jag hoppas vi har bättre lycka denna gång

Idag har jag vilat hela dagen i princip och då är fogarna bättre, men så fort jag är uppe i ca 10 min och gör något eller går upp för trappan så gör det riktigt ont igen

Angående flytningar, jag har sjuka mängder flytningar! Blir dyngsurt i trosorna! Ibland är de jättekletiga och vita men för det mesta nu är de helt genomskinliga och bara vattniga.

• OHs mamma

Jag har gått upp nästan 7 kg redan, är i vecka 17+1 idag. Alltså, hur ska jag aktivera min 2-åring när jag bara kan vara hemma, endast inne och till största delen på entrévåningen...? Vill inte sitta för mycket vid tvn för hans skull. Jättesvårt tycker jag! Vi leker med hans leksaker och ska försöka få honom att sitta och pussla, rita och pärla. Några andra förslag? Är ju näst intill rörelsehindrad

• OHs mamma

Ja, kraftig foglossning! Ska till läkaren imorrn och hoppas på sjukskrivning, men just nu har jag semester och därmed har jag sonen hemma. Nästa vecka får han gå till förskolan och jag måste bli sjukskriven annars vet jag inte vad jag ska göra.

• OHs mamma

Gammelmamma: jag bor i Örebro. Zupermia78: känner igen der där med hungern, är mer eller mindre konstant hungrig eller sugen på nåt. Så inte så konstigt kanske att jag redan gått upp en del.

• OHs mamma
    gammelmamma skrev 2012-01-04 13:46:52 följande:
    Okej, jag bor i Hjo så då är det lite långt för att kunna hålla varandra sällskap. Var du i 17+1 i dag? Jag är i 16+6 tror jag. men jag har inte varit på u-ljud ännu. Ska dit på onsdag. De andra gångerna har jag blivit framflyttad så det blir jag nog den här gången också. På tal om illamående och hunger så har mitt illamående blivit bättre men jag känner ett sånt där hungersug. Jag har haft magkatarr men det är bättre, tar bara tablett varannan dag nu. Har pluggat fram till nu så jag tror det är den stressen som har varit orsaken till magkatarren. Jag är lite orolig för jag känner inga sparkar men däremot känns ju "kulan". Hoppas allt är ok. Är lite nervös inför U-ljudet. Har haft några tidiga missfall både denna och förra gången.
    Ja, jag är i vecka 17+1 idag. Vilken snäll tanke, men det blir ju lite långt tyvärr
    Jag känner inga tydliga sparkar heller men jag känner att den rör sig, vänder på sig och så ibland.
  • OHs mamma
    RocketQueen skrev 2012-01-04 18:10:11 följande:
    Rul gick bra! Men det tog en timme och fyrtio minuter innan vi var klara! Bebisen vägrade visa sig och rullade ihop sig längst ner i bäckenet varje gång dom skulle mäta nåt. "Då måste det vara en pojke som är sådär envis" sa vi, (min man är nämligen av den allra envisaste sorten) och jo visst var det en pojke sa barnmorskan. Haha det var det enda som han ville visa tydligt!

Åh vilken lättnad, först sa dom att vi skulle komma tillbaka imorgon för att se om ungen var mer samarbetsvillig då men till slut så lyckades vi Tur det för annars hade jag varit toknervös en hel dag till.
    Vad härligt, du fick ni en ordentligt glimt av eran skatt! Grattis till pojken!
Svar på tråden Juni-barn