Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-12 13:31:32 följande:
    Jaha, sorry då blandade jag ihop dig Tungan ute, fantastiskt att tappen kan växa tillbaka. Jag ska ju bli sjukskriven from v 15 den här gången. BM sa att jag måste förbereda mig på en lugn graviditet. Hoppas bara att allt ser bra ut på måndag och att ingenting har hänt så jag inte måste börja hänga på soffan redan nu. 
    Jag kan ha en himla molvärk och ryggvärk men hoppas på att det är vanlig växtvärk än så länge. Har ju typ inga flytningar alls så det känns bra Glad 
    Vadå? Är det farligt att ha mycket flytningar?? Ursäkta äcklet, men jag blir blöt i trosorna varje dag av flytningar...*orolig*
    Dancia skrev 2011-12-12 13:15:53 följande:

Är det några som är säkra på att ni kännt fosterrörelser?
    Jag började känna rörelser i v.15 med första barnet, i v.14 med andra och nu i början av v.13 med tredje barnet, tidigare och tidigare var gång :). Var inte riktigt säker på vad jag kände i början men när det sprattlade till flera gånger när jag böjde mig framåt igår i soffan så var jag väldigt säker :).

Jag är 90% säker på att jag kände ett rejält sprattel/pet i magen igår kväll när jag låg på rygg och skulle försöka sova.
  • OHs mamma
    JennieJ skrev 2011-12-12 16:26:14 följande:
    En fråga till er alla? Är de många av er som har växtvärk och är öma i nedredelen av magen? Ätit pencillen för urininfektionen men den molandevärken är kvar vilket inte är onormalt i vecka 15 enligt BM. Men är de fler än jag som känner de? Trodde de var mer sådant i början av dom 12 veckorna?
    Jag har "ont" i magen varje dag, sen vad det beror på vet jag inte men antar att det är typ växtvärk. Fast jag har inte direkt molande värk, mer som att jag är öm. Är i vecka 13+6 idag.
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-12 16:37:06 följande:
    Nej gud nej det e inte farligt om det e vanliga vita som inte luktar. Men min förlossning startade med en massa flytningar förragången som hade en massa blodstrimmor och så i v 22+5 födde i 25+0 och har en pigg frisk söt tjej nu. Därför jag kopplar ihop flytningar med nått dåligt. Så va inte orolig
    Ah okej, då ska jag sluta vara orolig
    Jobbigt för dig med din förra grav. men skönt att du har en pigg och frisk dotter nu!
  • OHs mamma

Jag har tydligen gått in i vecka 15 och varit det ett tag....har jag missat helt Tungan ute
    Typ 14+4 idag (tror jag..). Har börjat känna av fogarna nu också, har rätt ont emellanåt

Om exakt en månad är det dags för RUL för oss

• OHs mamma
    RocketQueen skrev 2011-12-17 20:03:27 följande:
    Tvåtjejer: Välkommen Japp, vagnen kom i måndags. Har inte byggt ihop den ännu då vi tänkte vänta tills vi renoverat det som ska bli bebisens rum. Så det står en massa kartonger i rummet med grejer som ska monteras
    Vad blev det för vagn? *nyfiken*
  • OHs mamma
    RocketQueen skrev 2011-12-17 23:46:42 följande:
    Skruttens mamma: En bugaboo cameleon blev det Lite tidigt att köpa vagn kanske men det är rätt skönt att sprida ut både kostnader och glädjen över att se hur allt blir mer och mer färdigt här hemma
    Åh, nu blir jag lite avis!

Här har foglossningen kommit på riktigt *suck* Gör så ont när jag anstränger mig...vet inte hur det ska gå på jobbet. Vet inte om det hjälper med övningar som jag fick förra gången...vad tror ni?
  • OHs mamma

Nu har jag fixat till granen lite och satt ljusslinga och är helt slut! Känner mig väldigt yr....kan det vara blodsockret som sjunker fast jag inte är det minsta hungrig?

Fogarna blir inte bättre....blir till att ringa bm imorrn

• OHs mamma

Och så lite sammandragningar på köpet....vilken härlig eftermiddag Obestämd

• OHs mamma

Julstämningen är helt okej tycker jag nog Dock är städningen inte alls som tänkt...har massor kvar men tänker bara ta det värsta faktiskt, orkar inte. Nu är jag ledig till den 9 januari och det känns så jäkla skönt!

Ska bara ta det lugnt nu och njuta av min underbara familj, sen när sonen sover ska jag städa badrummet som är kvar och sen får det bli lite dammsugning och våttorkning av golven imorrn innan "gästerna" kommer.

Varje kväll känner jag bebisen nu, det är så mysigt! Igår eftermiddag låg min son och sov vid min mage och då sparkade lillasyster/lillebror glatt

• OHs mamma

Är det nån som kommer ihåg det där skrocktestet med ringen, om det blir en pojke eller flicka....om den pendlar blir det en...? Om den cirkulerar blir det en....?

Med sonen cirkulerade den hela tiden (sen om det var rätt eller fel vet jag inte...) men denna gången pendlar det kraftigt! Jag hoppas innerligt att det betyder att det blir en flicka den här gången!

Svar på tråden Juni-barn