Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

Juni-barn

RocketQueen skrev 2012-01-20 17:11:11 följande:
    Huuu kan säga som så att när jag hör era historier om komplikationer efteråt så blir jag mindre och mindre sugen på vaginal förlossning...
    Det är ju långt ifrån alla som får några komplikationer, de flesta får kanske sy ett par stygn och så är det klart. Förlåt om vi skrämt upp dig!
  • OHs mamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-20 13:28:28 följande:
    Gud va ledsen jag blir när jag läser. Man vet ju lixom inte hur jobbigt det kan vara för andra när man själv har klarat sig undan med ganska lyckade förlossningar. jag hade nog utan tvekan valt snitt faktiskt om jag var du. I vaket tillstånd. Dom e super på operation och det sitter två sköterskor vid huvudet hela tiden och har full koll på hur du mår. Bedövningen hade släppt helt efter 2 timmar och då fick man morfin hur mycket man ville i typ 2 dygn. Ju mer man rör sig direkt ju bättre så man ska inte spara på morfinet. Hellre mer så man klarar att gå runt och gå på toa. 

Jag kommer att bli igångsatt typ en vecka innan pga snabba förlossningar så jag ska skriva ett förlossningsbrev där jag ska trycka på hur viktigt det är att få hjälp i krystskedet. Smärta hanterar jag med lustgas men e rädd att det ska gå för fort sen när det börjar trycka på.

Första förlossning från första värk 6 timmar (öppnings skede 10 cm på en timme)
    Andra förlossningen från första värk 1 1/5 timme (2 krystvärkar innan hon flög ut)
    Tredje akut snitt 
    Ja, just nu känns snitt som det bästa alternativet för mig. Förhoppningsvis kommer jag klara mig bättre efter det än förra gången....
  • OHs mamma

Ja, nu byter vi samtalsämne!

Syskonvagn eller inte?!
    Storebror kommer vara lite drygt 2 år och 4 månader när lillebror kommer.

• OHs mamma
    Zvartaliljan skrev 2012-01-20 21:57:03 följande:
    Syskonvagn. Tänk på att det är sommar o fullt ös o även storebrr lär behöva sova på dagen o åka vagn när ni är ute, vilket man ju är en hel del på sommaren. Här kommer storebror vara 2,5 år ostorasyster 6, jag ska ha n donkey för d två små + ståbräda till storasyster.
    Ja, jag blir mer och mer inne på att ha en syskonvagn. Speciellt med tanke på när maken går tillbaka till jobbet och jag själv ska ta mig ut med båda barnen. Men det är inte bara att lägga ut typ 6000kr....speciellt inte nu när jag redan är sjukskriven.
  • OHs mamma
    gammelmamma skrev 2012-01-20 22:12:21 följande:
    varför byter det inte signatur, hur har ni andra gjort?
    Klickat mig fram till "signaturbyte" och sen fyllt i ett nytt. Men för mig blev det tokigt ändå eftersom mina gamla inlägg fick min nya signatur på sig, även fast jag gjorde som FL skrev.
  • OHs mamma

Nu har vi beslutat att det inte blir någon syskonvagn. Var idag och tittade på alla möjliga modeller på Babyproffsen och sonen är helt enkelt för stor/lång för dem. Han sitter inte bra och får suffletterna i huvudet. Så vi satsar på att behålla vår enkelvagn eller eventuellt köpa en begagnad Bugaboo men lutar åt att behålla sonens gamla kombivagn. Så får det bli en ståbräda med sittdel istället.

• OHs mamma

Nu har jag varit nere i källaren och känt på vår gamla vagn och insett att den är faktiskt väldigt fin Så det blir varken syskonvagn eller bugaboo här inte :-P

Känns bra nu, har bestämt mig för tre saker gällande bebisen.
    1) Vi behåller vår fina gamla vagn
    2) Lillebror ska heta Harry
    3) Jag vill ha ett planerat snitt

• OHs mamma

Nu spammar jag väl tråden eller nåt Förvånad

Ville bara säga att idag är jag verkligen halvvägs!! 20+0

• OHs mamma
    Anne Lisa skrev 2012-01-21 13:00:55 följande:
    OHs mamma: Harry! Vilket fint namn!
    Tack!
    gizmolarson skrev 2012-01-21 13:23:49 följande:
    OHs mamma: vi har nog en Sigge i mage..
    Det ville jag att vår första son skulle heta men blev nedröstad Tyst
    JennieJ skrev 2012-01-21 14:52:50 följande:
    Ser att en del skriver namn som ni planerat att ha till ern lilla :) själv har vi ett par st alt att välja på och dom är Elias, Casper och Robin och just nu vet jag inte mer ön att barnen vill ha Robin. Vilket hade du valt (bara nyfiket)
    Elias tycker jag var finast av dem
  • OHs mamma

Är det normalt att ha flytningar som gör att man blir sjöblöt i trosorna?

• OHs mamma

Tack för alla svar! Då är jag inte ensam då Tungan ute

Är helt slut nu...tog sisådär 3,5 timme att lägga sonen idag *suck* Gråter

• OHs mamma
    ja88 skrev 2012-01-22 09:31:31 följande:
    Ja en del flytningar har man ju ;) inte så himla glamoröst detta med graviditet, hehe... min fasa när det känns blött är inte längre blod utan att det skulle vara fostervatten. Alla har väl sina nojor och min är att GBS:en som "kanske eller kanske inte" är aktiv just nu ska äta hål på hinnorna. För tidig vattenavgång är ju en möjlig komplikation och den jag fixerat mig vid just nu, helt klart det jag är mest orolig för denna grav... Alltid ska det vara nåt. Försöker trösta mig med att många faktiskt går med GBS hela grav utan att det upptäcks och att det oftast går bra. Igår tyckte jag att jag hade lite för mycket sammandragningar och genast oroar man sig att det ska vara bakterierna som är tillbaka. Lämnade senaste urinordlingen för 1,5 vecka sen och det var det väl inget på men det säger ju inte så mkt Obestämd Ska höra lite med BM när jag ringer in efter ultraljudet och bokar nästa tid.

Annars ser jag såå fram emot RUL på tisdag :) Vi får se om den lilla vill visa upp könet så vi vet vilken namnlista vi ska skissa på, eller om den inte vill så får vi väl göra två ;)
    Det är det med fostervatten jag också är orolig för...
  • OHs mamma

Jag är också överviktig men har aldrig behövt göra några tester, förutom det blodprovet det tar och mäter sockret. Trots min övervikt så har jag superbra värden rakt över

IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-22 09:35:48 följande:
    Nu har jag äntligen bestämt mig för en syskonvagn. Det blir ingen iCandy utan en Bugga Donkey istället. Älskar min bugga som jag har nu i singel vagn så jag kör på den. Men satans va dyr den är....14000:- Förvånad, men får ju typ 7000:- för den jag har nu så det är ju halva i alla fall.

Jag har också rikligare flytningar men mina är ganska sega, som äggvita typ...blääää.

Namn e klart här med, Marcel Luca blir det. Luca i andra namn. Tino tycker jag va jätte fint Dancia.
    Sen får man ju bara hoppas att namnet passar till det lilla knytet när man ser honom. Vi har inga reservnamn på lager, men jag gillar Dino, Milo och Jack. Men mannen e inte lika glad för dom Tungan ute .
    Är bara lite avundsjuk

Jag ska ju inte byta vagn nu har jag ju bestämt mig för Drömmer Men vill bara veta dina erfarenheter av Bugaboo, är det en Cameleon du haft?
  • OHs mamma

På tal om vagn, i fredags när jag lämnade sonen på förskolan mötte jag hans kompis föräldrar som var på väg ut. De har precis fått en liten flicka till och de hade exakt den vagnen jag egentligen vill ha med "rätt" färger och allt plus en sån ståbräda med stol som vi ska ha. Bara lite avundsjuk Tyst

• OHs mamma

Nyligen hemkommen från KK. Vaknade inatt med värsta sammandragningarna, nästan värre än förlossningsvärkar! Det gick dock över med Alvedon och en lång varm dusch, men när jag vaknade igen var hela magen öm och gjorde ont och fick fler mindre sammandragningar under frukosten. Men som tur var såg allt bra ut och Harry mådde bra och inget var påverkat, så då är det bara att stå ut!

• OHs mamma

På tal om en annan sak...är nog ändå inte helt tillfreds med beslutet att inte köpa en Bugaboo..Tyst Ska nog fortsätta hålla utkik, titta kan man ju alltid Flört

• OHs mamma
    gammelmamma skrev 2012-01-23 13:00:59 följande:
    Jag har ett problem vad gäller potatis, min 2,5 åring får inte i sig det. Hon klöker sig av alla former av potatis. Hon brukar få pasta i stället med det är så tråkigt. Jag har aldrig lagat särskild mat till något av mina barn, men det går inte. I går ville hon verkligen äta med det kom upp igen.
     Hon är inte största problemet utan det är det stora som behöver ordentlig mat och vi är ju många vuxna. Fantasin är slut. Denna veckan blir det fisksoppa och hembakt bröd, skinkpiroger, toast med lite matig sallad och chili con carne. Det är skitbra om man tipsa varandra lite. Nån mer som tycker det är svårt? Eller har ni små barn allihop?

uddabus: håller med, potatissoppa är skitgott. Vi brukar ha soppa en gång/veckan och den ligger på topp 5 i alla fall:)
    Jag tycker också det är svårt med mat. Min 2 åring gillar inte kött av någon anledning vilket vi tycker är jobbigt. Falukorv äter han bra, kyckling får han i sig några bitar, köttbullar går bra ett par stycken men sen är det inget i köttväg som passar herrn. Grönsaker är också jättesvårt att få i honom, han äter i princip bara majs.
  • OHs mamma
    Dancia skrev 2012-01-23 12:24:27 följande:
    Usch och fy! Tur att allt var bra iaf :). Jag hade några väldigt smärtsamma sammandragningar igår och även haft några idag. Såna man måste andas sig igenom. Tror inte det är någon fara här heller men ska prata med den som gör UL på mig imorgon om det. Även om det inte är farligt så är det ju fruktansvärt jobbigt när det gör så ont :(.
    Ja, det är inget vidare. Trodde han skulle titta ut inatt så ont det gjorde, men skönt att så inte var fallet!
Svar på tråden Juni-barn