Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

V.26 idag och har precis varit på bm besök.

Vikt: +7kg

HB: 117

SF: 24

Hjärtljud: 140

Allt såg fint ut. Fick också moderskapsintyg så nu ska jag skicka in ansökan för grav. Penning :) nästa besök om 4 veckor.

• zenoble

Hej å hå.. Vilka hemska svärföräldrar några av er har!! Inser att man är lyckligt lottad då som har världens bästa. Jag är helt slut såhär en dag innan sista jobbdagen på veckan. Rullat kroppkakor på jobbet hela dagen, ajaj för ryggen! Kommer inte jobba fler helger nu bara måndag-fredag vilket känns skönt. Har också skickat in ansökan för grav. Penning. Nån mer som gjort det eller hört nåt? Sökte från 4 april.

Härligt med fredag imorgon för övrigt :)

• zenoble

2 timmar sen sonen kräktes en hel del.. Han har sovit sen dess så hoppas hoppas inte det blir mer. Usch så hemskt att se den kräkas så mycket, han har aldrig gjort det innan :( jag blir helt förstörd ju.. min lilla plutt. går inget på dag just nu heller så vet inte vad det är.

Här lever bebis också rövare i magen, han väcker mig nästan varje natt/morgon av hårda sparkar på sidorna! kan man inte få sova på natten liksom Flört

• zenoble

Jag är nervös äver hurvida de godkänner graviditetspenningen eller inte. Skickade in förra veckan så får se hur länge det tar.. v27 nu och 4 veckor kvar att jobba efter denna, längtar tills man kan få vara hemma och vila bäckenet lite. Just nu känns allt så himla tungt och jobbigt :(

På tal om nåt annat såhär på skottdagen, någon som friat? Flört jag gjorde och fick ett ja såklart :) . Men blir inget bröllop denna sommaren utan nästa, gäller ju att vara ute i god tid!

• zenoble

Haha ja tänkte säga, orkar ni verkligen vänta 4 år till Flört fast era karlar kanske får tummen ur, vilket min aldrig skulle få känner jag. nä inget speciellt så här heller egentligen, men känns som att om man tänkt leva med varandra resten av livet, varför inte gifta sig då. Nåja, ligger ett tag framåt i tiden. Men skönt att ha någorlunda planerat när det blir av =)

• zenoble
    RocketQueen skrev 2012-02-29 21:33:50 följande:
    Grattis Zenoble Jag visste att min karl aldrig skulle få tummen ur så jag friade till honom, dock så orkade jag inte vänta tills det var skottår så jag gjorde det 2009, 2010 gifte vi oss
    Vad kul! Ja tänk att det alltid är vi kvinnor som får ta tag i saker å ting Flört
  • zenoble
    stjärnfrukt skrev 2012-03-01 11:48:05 följande:
    Hej vänner!

Zenoble: Så underbart, stort grattis! Vad roligt :) Får man fråga hur det gick till?  

Själv kom jag precis hem från bm, började gråta när jag var där, och jag skämdes sååå mkt! och sa "jag bölar typ jämt nu pga hormoner" vilket nog gjorde att jag skämdes ännu mer  

Vecka: 25+0

SF-mått: 25 

HB: 106

Blodtryck: 100/60

Vikt: +7kg

Fosterljud: 144 

Allt såg bra ut med andra ord, förutom det där järnvärdet som ställer till det....

Härligt att allt såg bra ut!

Frieriet var inget märkvärdigt, lite god middag , tända ljus och en röd ros så var det kirrat ;) visste att han inte skulla säga nej annars hade jag inte vågat! Är inte bra på å va romantisk annars :)
  • zenoble

Tre flickor: ja visst börjar det närma sig men känns ändå ganska långt bort fast det inte är det egentligen. Jag börjar känna pirret i magen nu när tiden går fortare och man kommer närmare.. Spännande!

Vad jobbigt att du inte gått upp nåt, men bebisen tar med all säkerhet det den behöver. Bara du mår bra?! Du som blir lidande ju.

Här är det i alla fall inga problem att gå upp kan jag säga ;)

• zenoble

Kul med hus pepita grattis! vill också! :)

bebis har verkligen levt rövare i magen heeela natten, inte kunnat sova! Han drar liksom med armar och ben över magen ganska obehaglig men häftig känsla. känner också de små fossingarna mot revbenen.. Vill ha bebis utanför magen och inte innanför! Glad

• zenoble

Jag hoppas verkligen också att jag kan amma, vill det så mycket då det bara funkade några veckor i början med sonen. Skulle va så skönt!

Fy fasen vad trött jag är efter jobbet alltså.. suck. 3 veckor kvar att jobba efter denna om grav penningen går igenom vill säga. Hur ska man orka det? ryggen är svag och ont med. :( väntar på svar om grav penningen från fp nervöst.

Svar på tråden Juni-barn