Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-09 14:09:12 följande:
    Spamar på lite till 

Nån som har erfarenhet av denna modell på bilstol...tänkte ha den till min tjej som blir 9 mån (korr) när bebis kommer. 

Det är en britax hiway va? Har den till sonen nu och han är 16 månader nu, köpte den när ham var ett halvår. Älskar den :)

Jobbigt att köpa ny bil ändå när man tycker om den man har! Men förstår ju att ni behöver större. Igår hämtade vi våran nya fina renault megan sport tourer. Känns lyxigt att köra den nu när den är så ny :)

Ang. Spjälsäng så har sonen den nu men köpte en växasäng häromdan, så när vi byter flyttar vi in spjälsängen i vårat rum. När bytte ni från spjälis på era små?

Och nästa vecka kommer nog vagnen wei :)
  • zenoble
    Sweet life skrev 2012-02-10 16:08:10 följande:
    Efter läkarbesöket igår är jag sjukskriven i två veckor för att vila kroppen från alla sammandragningar jag haft sista tiden. Allt såg superbra ut och tappen var 6cm lång och opåverkad.

Nått som inte är så kul däremot är att sambon och jag blivit smittade med klamydia. En tjej han träffade i höstas när vi hade det dåligt och inte var tillsammans visade sig ha smittat honom. Jag visste om att dem träffats och det var verkligen utagerat från min sida och så i måndags när han var på vårdcentralen så passade han på att göra ett test eftersom han hade ont när han kissade och igår, 2 minuter innan jag satte mig i bilen för att åka till läkaren fick vi svaret, det var klamydia... Så jag berättade det för läkaren som sa att mina sammandragningar till 99% beror på just en klamydiainfektion så hon tog en odling och satte mig på behandling direkt...

Tur att den här graviditeten gjort mig lugn som en filbunke, annars hade nog sambon inte haft nått organ kvar.....

Oj då! MEN vilken tur att han testade sig, inte det första man tänker på annars kanske. Hoppas sd lugnar sig nu då med behandling..

Så otroligt skönt med helg för övrigt efter en jobbig vecka, är bara ledig varannan helg så man njuter lite extra :) trevlig helg alla fina mammisar
  • zenoble
    NinnaBus skrev 2012-02-11 11:00:17 följande:
    Lite halvtuff dag igår. Var med yngsta sonen (5år) till sjukhuset.
    Han gjorde gastroskopi och coloskopi under narkos.
    Man är ju lite spänd som förälder när man sitter och väntar...
    Men det gick jättebra alltihop.
    Tror spänningen i kroppen kanske inte var så bra. Hade en del sammandragningar sen på kvällen.
    Bättre idag i alla fall... Men extremt trött...
    Var det för glutenbesvär ? tyckte jag läst det innan. bara nyfiken då jag och många i släkten har det. Skönt att det gick bra, om än det är högst obehagligt!
  • zenoble

Det beror mycket på all välling man äter som barn i sverige, fullt med gluten. Antagligen där jag fick det ifrån. Sen är ju som sagt kunskapen mycket större om det nu och det kan upptäckas tidigare :) kan inte ens tänka mig hur dåligt man mår utan att ha fått diagnos! Jag skulle inte klara en dag alltså.

Nåja, skönt att allt såg bra ut i magen i alla fall, så får vi hoppas de hittar vad problemet är..

• zenoble

Måste bara skriva att jag HAR mjölk i tuttarna :) haha helt överlycklig för det men visste inte om det skulle produceras något p.g.a operationen. Skönt :)

• zenoble

Dancia- håller alla tummat och tår för att de ska funka!

Läcker inte direkt heller men kan trycka ut så hoppas det är nåt gott tecken i alla fall måste ju mjölkgångarna vara okej. Än så länge är det ju ganska långt kvar och inte alls säkert att man märker av nån mjölk innan förlossning! Men har inte märkt någon förändring i brösten som förra gången förutom lite ömma bröstvårtor.

Åh håller med, ska inte klaga på de mysiga bebissparkarna men om jag råkar vakna på natten sparkar bebis ofta som en tok och det är svårt att somna om :/ v.25 idag och en vecka till första bm besöket efter inskrivningen :)

• zenoble

Kul att höra om allas dag! Fick mig en rosbukett när han kom hem från jobbet :) nu ligger jag i soffan och resten av kvällen är körd, ryggen orkar inte upp när jag lagt mig ner efter dagens arbete. Vill ha april och grav. Penning nu!

• zenoble

IdaElinLivia040611: Jag använde mandelolja förra graviditeten, denna gången kör jag på Weledas havandeskapsolja, finns också en speciell för brösten och en man kan ha till mellangården sen lite längre fram. tycker den är super :) Inga bristningar än , peppar peppar..

• zenoble

Ska till bm på måndag första gången efter inskrivning och är då i v.25+0 tror mitt hb är lite lågt då jag har haft ont i huvudet, glömt att ta tabletterna ;) har jag under 120 är de enligt min bm lite lågt. Ligger runt 140 annars.

Jag kan inte motstå sötsaker, inte bättre när jobbar i kök . Låt dessa 15 veckor gå fort så man slipper gå upp alldeles för mycket :)

Svar på tråden Juni-barn