Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-01-23 11:40:26 följande:
    Någon som har ideer om några bra och billiga maträtter. Det ska gå att laga till 6 vuxna och en 2,5 åring. Det står still, ideerna är slut och jag tycker maten har blivit så dyr!! 

Korv stroganoff, köttfärssås, lasagne. Storkok är billigt och bra :) allt med potatis är billigt som olika gratänger. Använd vitkål och annat som är säsong! :)
  • zenoble

Hej på er, och grattis till alla ni som varit på rul!! kul Glad

Måste bara fråga, håller ju på med inskolning till sonen och nu är det så att de sover ju utomhus efter lunch så jag måste köpa en åkpåse för det är ju så kyligt nu. Ni som har/haft emmaljungas quadrolift/mjuklift tror ni den går att ha som åkpåse i en annan vagn? tänker om den bara passar emmljunga.. Ska ju ändå köpa en sådan sen till bebisvagnen så tänkte om jag kunde köpa den redan nu och ha till sonen på dagis så länge. Glad

Ha en fin kväll {#emotions_dlg.flower}

• zenoble
    Binkelibana skrev 2012-01-26 09:01:00 följande:
    Lyckades få en ny ul-tid idag kl 11. Har knappt sovit inatt, oron har bara stegrats. Håll era tummar att allt ser bra ut, och att det bara var en dålig vinkel igår...
    Lycka till, det går säkert jätte bra! {#emotions_dlg.flower}
  • zenoble
    Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.
    Åh vad jobbigt! får hoppas det går bra för dig imorgon, lycka till! styrkekramar!
  • zenoble

Har varit inne på babyproffsen nu och beställt en vagn, EL nitro city med citykorg och quadrolift. Vitt läder. Den skulle komma in redan om 3 veckor, så dår får sonen ha den som sovvagn på dagis tills bebben kommer! Glad
  • zenoble
    RocketQueen skrev 2012-01-26 14:53:57 följande:
    Nu har jag fått mitt nya schema för mina 50% och det ser verkligen toppen ut. Känns hur bra som helst och jag tror att jag kommer att orka jobba i stort sett hela vägen med det här schemat. Skönt!
    Vad bra att du är nöjd med dina timmar! det är ju trots allt några månader kvar.. Vad får man för att man sliter ut sig i onödan liksom? blir ju bara jobbigt för en själv..

Jag fasar för på onsdag då jag ska börja jobba igen. Kan glädja mig åt att inskolning med prinsen går kanon i alla fall! Tungan ute
  • zenoble

Gav mig också ut en sväng idag, tänkte ta en lätt joggingrunda i spåret men magen var alldeles för tung framåt så fick bli en rask promenad med hunden istället Flört Bor nära slottet här och trappan i skogen upp dit höll på att ta död på mina ben, lär ha träningsvärk imorgon! skönt att man rört lite på sig i alla fall..
    känns lättare med graviditeten med nu tycker jag, hoppas det fortsätter att göra det! Har verkligen varit i en svacka.

• zenoble

Binkelibana- massa styrkekramar till dig och familjen! Måste vara en jobbig tid för er framöver, ta hand om varandra..

• zenoble
    RocketQueen skrev 2012-01-30 09:39:39 följande:
    Ååå vad trött jag blir på min kropp! Vaknade idag, alldeles svullen om överläppen, kikar i spegeln, och jo visst, inte en utan TVÅ stora munsårsblåsor! Oceh jag som ska på intervju imorgon! Inte för att det kanske spelar nån roll men det gör ju en hel del för självkänslan om man känner sig snygg eller inte... Och ingen salva hade vi hemma heller. Har tryckt ditt såna där plåster och hoppas att det döljer en del...

Tröstade mig själv med bananpannkakor till frukost
    Du får smeta på massa smink så syns det säkert inte så mycket! säkert bara du som tänker på det igen annan Glad

Går in i v.23 idag får bli en ny magbild sen.. Igår hade jag så fruktansvärt ont i bäckenet så jag trodde det skulle spricka av värk. Undra om det är fogarna. känner lite nu men inte alls som kvällarna/nätterna. vila 2 dagar till sen börja jobba heltid igen. suck. Nån mer som verkligen inte har lust att jobba? känns som att jag skulle kunna göra vad som för att slippa. men cash is king right Guld i mun
  • zenoble

Vår pojke sparkade fasen i 4 timmar igår mer eller mindre, fick nästan tag i en liten fot så tydligt är det från utsidan. Häftigt Glad

Svar på tråden Juni-barn