Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Tre Flickor skrev 2012-03-31 11:00:06 följande:
    Grattis till beskedet om gravpenningen och grattis till den vunna budgivningen och bostadsrätten  Hoppas att ni hinner flytta in och komma i ordning i lugn och ro. När jag flyttade 2010 var jag gravid i vecka 38 och bebis kom 4 dagar efter flytten hihi.

Haha ja samma sak som när vi flyttade 2010 så kom han 5 dagar efter flytten ;) kommer säkert bli samma sak denna gång. Men men man får ta det när det blir :)
  • zenoble
    snuppis skrev 2012-03-31 16:42:43 följande:
    zenoble vad jobbar du med? nyfiken bara jag har också ansökt och är lite nervös. 

Jag jobbar i storkök så tycker inte det var något snack om saken men man vet ju aldrig. Vad jobbar du med då? Får hålla tummarna!
  • zenoble

Jag har tänkt på det där en del sen jag var hos bm i veckan, för hon sa att bebis låg med huvudet ganska långt ner men att jag inte skulle bli orolig, men drt blir jag ju! Har bf den 3 juni. Sonen kom 2 veckor tidigare. Och hur blir det denna gång? Ännu tidigare? Eller är de lika stor chans att jag går över typ? Tycker det är lite läskigt att inte ha kontroll över de där..

• zenoble

Hallonbladste kan stärka livmodern sedan när det är dags och skynda på allt. Detta är dock inte vetenskapligt ;) men jag drack det massa från v36 förra gången och när mina värkar hade börjat. Jag tyckte det hjälpte men kan ju inbillat mig :)

• zenoble
    Aikotakara skrev 2012-04-02 19:26:49 följande:
    Var också hos barnmorskan idag..

BM besök i vecka 28+2

SF mått: 27

Blodtryck: 130/90

Hjärtljud: 142

Låg fint i kurvan.. hade lite sämre järnvärde och högt blodtryck så jag fick lämna urinprov också. Hittade lite spår av äggvita?? i urinen och ska dit nästa vecka för att utesluta havandeskapsförgiftning. BM trodde dock att det var pga att jag är förkyld. Hade feber senast en timme innan jag var där.

Har varit sjuk och hemma från jobbet 8 dagar imorgon, så det är dags att gå till läkaren. Tänkte vara hemma de två sista dagarna nu innan påsk så jag får bli helt frisk. Mår inte alls bra. Feberkänningar och sådär förvirrad, trött och orkeslös, hostar som ett tok och täppt. Sen har man blivit dålig i magen också. Jag hoppas verkligen att jag får ett läkarintyg. Är som smått orolig då det "bara" är en förkylning.

Imorgon ska dessutom jag och min kille vigas.. Åh vilken timing.

Grattis vad kul! Hoppas du får må lite bättre imorgon och att dagen blir bra ändå! Inte kan man tajma allt :(

Dancia: jag hade också ringt förlossningen för säkerhets skull och kollat, hör vad de säger i alla fall kansle vill de ta en koll.
  • zenoble

Härligt för er med lyckade bm besök! :) har idag jobbat sista dagen känns såå himla skönt, är så trött i kroppen och det var verkligen på tiden nu. Skrivit kontrakt på lägenheten och kollat allt som ska renoveras i maj, första juni ska vi vara ute från denna lägenhet vi bor i nu, hoppas bebis inte kommer innan! har haft en del sammandragningar och riktig obehag känsla av att bebis ligger så långt ner och trycker. Blir nästan orolig ibland att den lille ska komma för tidigt? har aldrig varit nojig innan så vet inte varför jag börjat bli det nu.. hm.

• zenoble
    Aikotakara skrev 2012-04-03 20:55:58 följande:
    Stjärnfrukt: Bra lista!

Idag var jag och min man till kommunhuset och blev vigda ;) Det känns så udda och "vuxet" att använda ordet "min man" osv. Känns riktigt bra nu då ett giftermål "fixar" så mycket av det som inte sambolagen gör + att vi säkrar för den kommande bebisen. Känns skönt!

Jag och min man har idag byggt ihop byrån som ska in i barnrummet, så nu är den urtorkad och jag håller på att tvätta alla bebistyger och kläder :3 Det är riktigt roligt att sätta igång~

Grattis!! vad härligt :)
  • zenoble
    snuppis skrev 2012-04-04 15:31:29 följande:
    Hur många ev er har fått från fk att de vill ha kompliterade uppgifter om gravidpeng? Min jobbar kompis som ligger 3 veckor före mig i sin bf fick idag från fk att de ville ha extra uppgifter, vi jobbar på samma ställe och gör samma saker så våran ansökan såg lika ut förutom att vi hade olika hur jobbigt vi har som gravida. Hur fasiken ska man orka. Nu kanske de godkänner efter de fått fler uppgifter, men de ser inte kul ut =( 
    de ringde mig 2 gånger dagarna innan beslutet fattades förra veckan och ville ha mer uppgifter om hur tunga lyft exakt och hur många, hur varma kantinerna är osv. kändes jätte knäppt.. men fick ju godkänt i alla fall.
  • zenoble
    snuppis skrev 2012-04-04 21:00:07 följande:
    Hur många lyft hade du per dag och vad väger det? Vi skrev 30 lyft och 100 kg, men de ville veta mera om det, jag har ju itne fått nå papper ännu, men det kommer väl då min jobbarkompis fick 

Hade skrivit 0-30 kg och att det var väldigt varierande hur många lyft. Men när de ringde frågade hon hur många lyft på 20kg om dagen, jag sa runt 20st men även fler med tyngre.. Och att mycket var varmt då. Håller tummarna för dig!
  • zenoble
    Dancia skrev 2012-04-05 10:11:40 följande:
    Vad roligt att det är så många som ska gifta sig nu :).
    Åå jag måste bara dela med mig av min glädje och lättnad! På grund av min brlstförminskning för snart 2 år sen har jag varit orolig för att det inte skulle finnas några mjölkgångar kvar eller ens finnas någon "koppling" till bröstvårtan så mjölken inte kan komma ut. Igår provade jag att klämma lite och då kom det minsann ut droppar från ena bröstet iaf :). Det är ju ingen säkerhet att det är tillräckligt för att få en fungerande amning men min bebis kommer iaf kunna få den där första viktiga råmjölken och det känns som en STOR lättnad nu när jag vet att det kommer kunna komma lite iaf, alltid bättre än ingenting :).
    Måste bara säga grattis! vet hur skönt det är nu får vi bara hålla tummarna för att det kommer massa sen också :) hihi
Svar på tråden Juni-barn