Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Har inte kännt några buffar på länge nu...men lyssnade precis på mini och han far runt som tusan....Hjärta.

Missförstånd: Prova allt som går tens, sjukgymnast, akupunktur, stödbälte mm, då e det lättare att bli sjukskriven sen. Självklart ska man inte jobba om man inte klarar av det. Dom brukar börja med 50% och se om det blir bättre, och sen vidare upp till 100%. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • IdaElinLivia040611
    Dancia skrev 2011-12-23 18:32:13 följande:
    Funderar en del på amningen nu när det spänner i brösten. Jag gjorde en.bröstförminskning och tog bort drygt hälften av brösten och allt har läkt fint. Har bättre känsel i bröstvårtorna än jag trodde att jag skulle ha efter så jag hoppas verkligen att jag kommer kunna amma. Men är lite orolig för att det inte ska komma någon mjölk alls.
    Någon av er som opererats och kunnat amma efter, eller känner någon annan som gjort det? Frågan är ju om det kommer någon mjölk, resten beror ju på rätt sugtag m.m för att få det att funka. Tacksam för svar då jag tänker en hel del på detta :).
    Har gjort en förstoring och då var det i alla fall ingen fara, kom mjölk som vanligt:)
  • IdaElinLivia040611

God jul från oss också!!!!!

Här mås det prima så det skall ätas julmat som bara den i helgen. Massa klappar till mig under granen, har bästa mannen Flört är pirrig som ett litet barn....

• IdaElinLivia040611

Zupermis: dotter nr3 är född 23 maj 2011 så har tätast här;) 1 1/2 år mellan mina första 2 tjejer. Inga problem med barn tätt vad jag fått erfara. Dom två första e bästisar och leker jämt. Jätteskönt.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120614
  • IdaElinLivia040611

Hej alla fina mammor, oj va jag fick läsa. Har inte varit inne på nästan en vecka då vi varit i Linköping hos mannens syster med familj men nu e vi tillbaka.
    Magen mår toppen och det gör jag med.
    Läste att en del har fått foglossning redan, fy det hade jag med mina första fast mot slutet och det var verkligen hemskt. Och det e skit svårt att få folk runt en att fatta hur ont det gör. Hatade att vända mig i sängen på natten då man vaknade varje gång. Kändes som knivhugg lite överallt där nere.

På onsdag skall jag på VUL igen för kontroll av tappen och den 17 jan e det dags för RUL Hjärta . Är i vecka 17 nu och har inte känt några rörelser alls på ett bra tag. Men hjärtat tickar på så fint så jag e inte alls orolig. Han ligger superlångt ner foortfarande och e ju faktiskt ytte pytte lite fortfarande.

Välkommen Anna Lisa, kul med någon mer som skriver också Glad .

Vagn djungeln e svårare än någonsin och man måste nog tänka igenom vad man har för behov och sen fråga personalen ordentligt i affären. Som någon skrev tidigare e det ju olika om man har bil eller ska åka mycket buss. Och ska man dra vagn i stan eller i skogen. Men känna och klämma e det bästa och prova att fälla ihop å så. Hade jag inte behövt en syskonvagn hade jag haft Bugaboo Camelion...bästa vagnen alla kategorier, men inte billig. Ska sälja min helt nya....snyft:(

Oj långt inlägg.....Förvånad men det var ju så länge sen.

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-01-03 10:13:49 följande:
    Känner också bebis jätte många gånger om dagen nu, börjar se ett mönster- morgon, mitt på dagen och på kvällen. Njuter verkligen! Hjärta

Ska på rul den 11 och vi ska inte ta reda på könet även om jag ändrat mig flera gånger för jag är såå nyfiken då denna graviditet är så olik! Men det får bli en överraskning helt enkelt. Glad

Igår tror jag att min slempropp gick, såg exakt lika dan ut som dagarna innan förlossningen förra gången. Någon som varit med om det så tidigt? Vet att den återbildas men känns ändå tidigt.. =)
    Jag skulle inte vara så cool som dig om min slempropp gick och jag hade mycket samandragningar......tänk om tappen e påverkad Förvånad...men jag har ju dåliga erfarenheter också.
  • IdaElinLivia040611

Vi har ju kollat kön redan på ett VUL i V14 men ska be dom dubbelkolla den 17:e på RUL då man ser bättre kommer va typ 18+ så då borde det synas.

Har galen molvärk/växtvärk idag. Går bak i ryggen och ibland sticker det till där nere lixom, obehagligt. Men när jag lyssnar med mitt angelsound så ligger han långt ner så det e säkert därför. Kan va en av anledningarna till att jag känner mig kissnödig hela tiden också.
    Nån mer med mycket flytningar. Har sega vita och det känns så ofrächt. får börja köra med trosskydd snart Tungan ute 

• IdaElinLivia040611
    Tre Flickor skrev 2012-01-03 17:05:16 följande:

I dag var vi och gjorde RUL.
    Allt såg bra ut och barnmorskan kunde med 80% säkerhet säga att det är en flicka vi väntar då "pojkdelar" saknades. Jag har två tjejer sedan tidigare så nu får jag triss i damer här hemma till sommaren.
    Jag är nog världens lyckligaste i dag Glad  

det har jag med...;) härligt med tjejer men nu e det en pojk så det känns jätte spännande och nästan lite läskigt....tjejer kan jag ju lixomFlört, men mannen i glad.
  • IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-01-08 18:37:20 följande:
    Preeeecis så känner ja me. Är rädd att min man ska tycka att ja är tjock lr ful. O vi har inte mycket till samliv just nu heller. Har sexförbud o med det försvann kramar o pussar :( som sagt är nog inne i en skit period just nu!!
    Imorgon har vi rul!!! Kan ju hoppas att de livar upp mej o min man lite. Hihi ååå va ja längtar! Är så nyfiken på vad de e för någon inne i magen på mej
    Vi har också sexförbud....skitjobbigt. Fast jag tycker att vi klänger på varandra mer än någonsin nu. <och man får ju vara lite påhittig i sovrummet. Finns ju mycket att göra förutom vanligt samlag. Det kanske är ännu viktigare att ni pussas å kramas då den närheten ni får av sex försvinner för ett tag.
  • IdaElinLivia040611
    RocketQueen skrev 2012-01-08 22:55:56 följande:
    Jag känner mig faktiskt riktigt snygg. Jag satsar på tighta jeans och figurnära toppar så magen verkligen syns och känner mig skitsnygg! Kroppen har varit snäll mot mig, jag har fått lite rumpa (nånting som jag aldrig nånsin haft tidigare) och i takt med att magen växer försvinner volangerna på sidorna. Men jag undviker vågen, vet att en viktuppgång är oundviklig och för nån som haft ätstörningar under större delen av sitt liv är det jobbigt nog. Så jag fokuserar på att tycka om mig själv just nu, måste ju passa på för det lär ju försvinna sen när man blir en val ;p
    Va härligt att läsa, jag känner samma som du. Har hittat jätte fina strech jeans i olika färger och struntar i gravidöverdelar då det går likabra med en större storlek på linnen och tröjor. Handlar på Gina tricot mycket, då det e billigt och bra modeller för magen.
Svar på tråden Juni-barn