Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-01-24 18:33:12 följande:
    Ligger på 7-8 kg sen jag blev gravid o är i v 22...

Sen inskrivning ca 5 kg... Jag nojjar för att jag vet hur lång tid det tog för mig o gå ner efter förra...
    Ja klart det e jobbigt när man vet att man ska ner sen och det e ju ganska svårt att bli av med dom sista kilona. Och så formar ju kroppen om sig typ och blir slapp lite här och där innan man tränat upp den. Jag tänker redan på hur skönt det ska bli att få sätta igång och varje gång jag blir godis sugen så tänker jag hur mycket jag kommer få slita för det sen och så försöker jag låta bli. Lyckas inte alltid Tungan ute.
    Jag e sjukt mån om att se bra ut kroppsmässigt och tror jag redan skrivit att jag kommer träna stenhårt till Jan -13 och om det behövs lite hjälp kirurgist med hud eller nått så kommer jag lätt göra det. Vill se ut som efter mina 2 första och så e det bara, spelar ingen roll hur många som säger att det är drastiskt att lägga sig under kniven Jag mår inte bra av att inte känna mig 100. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-01-25 08:18:34 följande:
    vecka 18 idag =)
    Åhhh jag längtar så enormt efter bebben helt galet !
    Jag är inte lika bekväm idenna grav känner jag , Jag brukar älska att vara gravid trots att jag knappt kunnat gå men jag har liksom gillat att veta att man bär på ett mirakel, ja klart att jag är fruktansvärt glad även denna gång men jag känner mig liksom blääää ja jag vet inte . Jag beställde nya kläder i går till mig själv  stövlar  mm bara för att piffa upp mig lite =)
    Våra vänner fick en liten tös i går kväll en liten Leia, så fint.
    Det kan verkligen hjälpa med att köpa lite nytt och få känna sig lite fin. Jag har haft en lite shopping hysteri i dagarna och det e så härligt att gå upp på morgonen å veta att man har en massa kläder att välja på. Förut var det en plåga eftersom allting var för litet/kort. Har hittat te på snygga gravidbyxor som sitter riktigt bra och sen varierar jag bara linnen och koftor. Man ska unna sig att känna sig vacker som gravid. Det e väldigt lätt att bli nedstämd av alla kilon som bara stiger även om man vet att det ligger en skatt i magen. Vissa dagar hjälper lixom inte det. Det här är min 4 och sista....men igår började mannen prata om att om ett par år kanske vi kan fundera på en tredje...min 5:e Tungan ute, sa att han fick hitta nån annan som bar på det barnet då för den här bebis fabriken stänger ner efter denna...Flört.
  • IdaElinLivia040611
    LillSnurr82 skrev 2012-01-25 09:09:12 följande:
    I eftermiddag är det dax för rul för oss., tjoho:) men först ska vi åka på babysim med lillan.. Sen får morfar som är hemma passa lillan medans vi åker upp till sjukan och kollar in lillasyster/lillebror :)
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-01-25 13:11:53 följande:
    Fy vad jag är trött idag... O foglossningen kommer smygande bara av att ha följt min son till skolan genom by... Kan det ta 5-10 min o gå...

Vart ska detta sluta... O jag som ska jobba två nätter nu... Fy o usch för detta
    Vad jobbar du som???

• IdaElinLivia040611
    LillSnurr82 skrev 2012-01-25 14:14:20 följande:
    Nu har vi vart på ultra ljud och spanat in den Lill* :) h*n var inte alls samarbetsvillig och ville inte alls ligga still :) lika vild som stora syster.. Allt såg jätte bra ut och jag hade moder kakan i framvägg så kanske därför jag ej känt av den så mycket.. Nu är jag super glad :D
    Härligt att allt såg bra ut:) ville ni veta kön????
  • IdaElinLivia040611
    Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.
    Skönt att ni får prata med någon redan i morgon. Som andra skrivit så har jag ingen aning om vad det innebär. Hoppas på det bästa för er och skickar styrkekramar i massor {#emotions_dlg.flower}.
  • IdaElinLivia040611

Lite rolig tröja jag hittade på nätet, massa fina mammakläder. Men jag har ju som sagt shoppat klart för denna månad Förvånad!!!!

• IdaElinLivia040611

Promenerade hem efter lämning på dagis idag, men gud va långsamt jag går. Jag får lixom ont över blygdbenet och kan inte gå snabbt. Inte alls ont i bebis magen eller några samandragningar utan bara en konstig obehaglig känsla. Kan va fogarna kanske. Det måste se jätte roligt ut när jag går för det är verkligen ankstilen. Och med vinterjacka på syns det ju inte att man har mage än Tungan ute.
    Men det e så skönt å gå. Jag är ju sjukskriven och ska ta det lugnt. Men det går ju så bra med tappen att jag sakta makar mig ut lite nu. Känns så himla hemskt att bara va inne jämt så jag njuter av varje minut ute.

Har börjat äta riktigt bra mat nu också. Lagar mat mest hela dagarna och kör på olika sallader till lunch, och mycket vegetariskt till middag.
    Undviker allt sött, bara nån bit mörk choklad till kaffet. Märker hur mycket kosten gör för hur man känner sig. Blir pigg plus att man känner sig duktig. Och bromsar kilon på vågen gör man ju också Glad .

Det känns riktigt bra att vara gravid nu, känner att man kommit in i den där "glowen" som alla tjatar om. Håller väl i sig ett par veckor tills det börjar bli tungt.

Trevlig helg på er mammisar {#emotions_dlg.flower} .

• IdaElinLivia040611
    Lina007 skrev 2012-01-27 11:52:43 följande:
    Är det fler med rejäl molvärk och sammandragningar? De tre senaste dagarna så har jag haft det, magen blir stenhård som en boll och det strålar ut längs benen. Inte det minsta skönt faktiskt och inte när det hjälper föga med het vetekudde och Alvedon. :P

Trodde först det var lillasyster som levde rövare men då det är så ihållande så var jag tvungen att söka fram det på nätet igår. :P
    Får lite samandragningar kvällstid, ett par tre stycken kanske. Annars e det ganska lugnt med det nu. Molvärk har jag inte längre. Hade sist i v 17-18. Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Juni-barn