-
Det e nog livmodern som börjat träna. Å växer gör det ju så det knakar dessa veckor därav molvärken. Inte skönt när det drar ihop sig. Jag kan få som tungt att andas vissa gånger och man känner hur hjärtat pumpar på.Lina007 skrev 2012-01-27 13:13:04 följande:Jag är i v 22 (21+4).
-
, skönt att ni tagit beslutet och snart kan gå vidare. Massa kramar till er!!!!
-
På vilket sätt skulle den vara dålig (nyfiken) den e ju helt klart världens bästa vagn!!!!!!!!!PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-28 20:05:34 följande:Jag har bytt åsikt om vagn säkerligen tusen gånger, om inte mer, denna graviditeten. Vi har ju en jättefin vagn som vi hade till sonen som vi var väldigt nöjda med
Men så velar jag om vi behöver en syskonvagn eller om jag vill ha en Bugaboo Cameleon. Den sistnämnda har jag velat om x antal gånger, de är ju SÅ snygga! Men många omdömen säger att de är dåliga, men det är nästan lika många som älskar den som hatar den. Svårt! Vill ju inte lägga ut allt för mycket pengar heller
-
kanske dom äldre modellerna, min 2011 e inte alls ranglig och om den håller i längden återstår att se.....fast nu e ju min såld och en Donkey står på tur..PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-28 20:10:07 följande:Hehe, många säger att den är väldigt ranglig och att den inte håller så många år. Men som sagt, den är ju SÅ snygg!
-
Vilket härligt väder vi har idag. Måste ut så fort alla har fått i sig frukost. Finns inget bättre en en solig vinterdag:) eller jo, en solig sommardag men det dröjer ju
.
Bebben sparkar på så att det känns ganska ofta nu och det e så himla mysigt. Ska till vanliga BM på måndag och till specmvc nästa vecka. Många kontroller men det går ju lite fortare då. V 21 snart alltså halvvägs...jippiii!!!!! Längtar efter skrutten men samtidigt e det sista graviditeten så man vill ju njuta ordentligt.
Min bror och hans tjej kommer hit i kväll så på eftermiddagen blir det matlagning och lite efterrätts bak:)
Älskar söndagar.
-
Godmorgon
Hoppas ni haft en mysig helg. Själv har det varit både lite museum och folk på middag. Igår åkte vi pulka i det fina vädret, eller barnen inte jag för det vågar jag inte med magen.
Allt e lugnt här. han sparkar på ganska mycket och idag kanske man får lyssna på hjärtljuden hos BM. Annars vet jag inte riktigt vad man gör. Kanske tar lite blodtryck och nått blodvärde. SF mått börjar man väl inte mäta så här tidigt eller?
Annars ska vi ha en lugn måndag här. Gå en långsam promenad efter dagis lämning och sen kanske en tripp till öppna förskolan med lill skrutt. Det blir hennes första gång i sånna fall.
Tänk att det snart är Februari, det rullar ju på som attan nu. Ramlade in i en augusti tråd och läste lite om illamående och v 8-9 känns som det var så länge sen man själv kände sig så där ynklig och illamående. Men så kul å läsa.
Dags för en ny magbild
-
Har också svårt att somna om ibland när jag vaknar vid 3-4 och går på yoa. Han verkar vara som mest aktiv då.
Jag ligger just nu på soffan efter en långsam promenad. Det blev lite för mycket för fogarna tror jag och sen har jag en sån himla växtvärk idag också. Har till och med tagit en alvedon och en bricanyl tablett. Inga samandragningar alls bara en ihållande mensvärks känsla. Tur att jag ska till BM så hon kan kolla så att allt står rätt till. Blir ju nojjig för sånt här även om det säkert e helt normalt. men det e en riktig ihållande känsla. Växer väl på där inne.
-
Precis hemkommen från vanliga BM. Fick kolla på mina provsvar, hade lågt ferritinvärde (stavning) det låg på 23 hon sa att e det under 60 ska man äta järn från v 20 så ska börja med niferex kapslar från idag. Hoppas inte magen ballar ur totalt. Annars fick jag bara moderskapsintyget och just det. Vi lyssnade på hjärtat. 154 slag å han far runt som en tok därinne. Nästa besök blir den 6 mars är då i v 25+ någonting :)
-
Jag hade också så idag. Jag har slutat med mina bricanyl tabletter för jag mår så konstigt av dom, men idag var jag tvungen att ta en och en alvedon för jag hade riktig växtvärk. Hade dock inga sammandragningar alls. Magen var helt mjuk och inga ökade flytningar så jag åkte aldrig in. Det gick över efter 2 timmar eller nått. hade gått en promenad innan så det kanske var därför. Jobbigt att bli så jäkla orolig så fort man känner något. Jag tror hela tiden att "jaha nu e det dags igen" och så länge jag e på fel sida av veckorna så att säga så blir jag as nervös. Vill bara komma till v 30-32då kommer jag känna mig lugnare.PIO skrev 2012-01-30 16:51:41 följande:Har fått tillbringat halva dagen på akuten igen. Har sån jädra "mensvärk" så fick åka in för en undersökning. Men allt såg bra ut, tappen va fortf 3,4 cm som förra veckan sä de va bara att åka hem i knapra alvedon. Usch blir snart knäpp på denna ständiga oro!! Vill bara kunna slappna av o njuta nu.
-
Läste också det igår, och mina som redan växt ordentligt har 75DD nu, ska dom alltså börja växa ännu merMissFörstånd skrev 2012-01-31 07:44:05 följande:Aikotakara- läste här på fl att brösten börjar växa ännu mer nu. Jag kände som nålar förut när dottern var liten när mjölken rann till men nu är det kanske en period av tillväxt
.
Välkomna hit ni nya tjejer
Jag har blivit så sjukt hungrig, är ju lite nojig för att gå upp FÖÖR mkt i vikt då jag varit kraftig överviktig förut. Gick upp 25+ med dottern men nu är det bara sex kilo, men å andra sidan än det väl nu man börjar öka.. Mannen blev överlycklig när jag berättade det...hahaha tur att någon blir glad. Det e fint med stora bröst och mina e opererade så dom sitter ju där dom ska, men det blir så svårt att hitta BH:ar dom blir ju snordyra när man ökar såhär mycket.